unwill Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei, Bare lurte på om den 22mbits standarden er bakoverkompatibelt med den vanlige 11mbit... Skal nemlig skaffe meg et kort og prisforskjellen er ikke det store, og 22mbit er kanskje bittelitt mer fremtidsrettet... eller? Lenke til kommentar
ZooMazter Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 22mbit er kompatibel med 11mbit de er begge bygget runt 2,4Ghz teknologien viss du da i tilegg velger ein dlink di-614+ da får du ein av dei beste på 22mbit! Lenke til kommentar
JPT Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Den 22mbit løsningen er ingen standard, noen kaller den 802.11b+ andre turbo osv osv. Den er basert på et Texas Instrument chipset, det sies at den er bakover kompatibel med med vanlige 11mbit løsninger. Men kjører du 11mbit på et kort, så tror jeg at alle enhetene må kjøre 11mbit, selv de som støtter 22mbit, helt til 11mbit korter kobler seg fra. Personlig tviler jeg på at den har en fremtid lenger enn til da 802.11g standard endelig blir utgitt. Om du ikke må ha noe NÅ og kan vente et par måneder så ville jeg ha ventet litt og kjøpt 802.11g utstyr når den standarden er ferdig. Det finnes idag produkter på markedet som støtter 802.11g, men dette er såkallte pre-standard produkter, som muligens ikke er i henhold til standard når standarden endelig blir utgitt. Samt at de har noen andre problemer med interop osv. Som sagt kan du vente litt, ville jeg ha gjort det. JPT Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Vel, jeg tviler på at universitetet gidder å oppgradere sitt utstyr når en ny standard kommer ut... den bruker 802.11b, så det er vel den jeg må ha hvis maskinen skal fungere der borte. Egentlig så lurte jeg på om det er mulig å bruke 802.11b på uni, og (endret)802.11b+ hjemme... ------------------------------------------------ Endret: Jippii... så ikke at dette er post 700! Lenke til kommentar
boza Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Gjør som JPT sier, vent heller på 802.11g 54 Mbit som kjører på 2.4ghz (Normal båndet som alle har Klient kort til) båndet, og da slipper man og oppgradere antenner og software som koster. Ikke kjøp IEEE 802.11 (?) som kjører på 54 mbit 5.0Ghz båndet,du har faktisk 54 Mbit bare 10-15 m ifra basen så svekkes båndbredden drastisk. Men en tommelfingerregel også at 22Mbit faktisk ikke er mer enn 50% av faktiske båndbredden, samme med 11Mbit du har ikke mer en 5.5-6 Mbit båndbredde. Og av utstyr ville jeg anbefalt Orinoco,3Com eller Cisco. Orinoco som førstevalg. Er kortet ditt merket WI FI kan du bruke overalt, UNWILL men er det skrivefeil der 902.11b? Det er ikke trådløs IEEE. Hvis du er smart så kjøper du et Combo kort til pc'n din, som tar 54Mbit og 11 Mbit. 2.4Ghz båndet. Og en ting til UNWILL, hvis jeg ikke tar helt feil nå så hvis uni kjører 802.11b 11 Mbit og skal over til 802.11g 54Mbit standarden som kjører på samme frekvens, så tror! Tror! jeg at de bare kan oppgradere softwaren på basen så vips har man 54Mbit på 2.4Ghz båndet. Men der er jeg ikke 100% sikker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå