Mr.Hassan Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Hei! Er det noen av dykk som har lest boka?Og trur dykk at ei filmatisering vil kunne bli bra? Eller burde ein ikkje lage ei filmatisering i det heile tatt? Ref dagbladet.no link: http://go.dagbladet.no/ego.cgi/dbforsideK/.../08/305070.html Lenke til kommentar
Jon Are Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 Mye av bøkenes storhet ligger i Douglas Adams' geniale (og sprø) fortellerstil. Hvordan man kan klare å overføre dette til lerretet er utenfor min fatteevne. Og Jim Carrey som Zaphod Beeblebrox? Jeg tviler. En ting til. Les bøkene på orginalspråket - makan til voldtekt av en oversettelse skal man lete lenge etter. -Jon Are Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 9. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2002 Hei! Liker å lese på bøker på orginal språket.(så sant eg greier å forstå orginal språket :wink: ) Har ofte ein følelse av at bøker som blir oversatt fra engelsk til norsk mister del av "genialiteten". Driver å leser The Ultimate Hichhickers guide to the galaxy no. :wink: Måten Douglas Adams skriver på synest eg er genial :wink: Gleder meg til neste novelle.Som kommer på ettårsdagen etter hans død.... Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Til informasjon Det er laget en filmatisering av hitchikers guide to the galaxy. Tror det var BBC som har laget den. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Hei! Veit du når? Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 det med filmen vet jeg ikke noe om, men det er i hvertfall laget et meget bra hørespill av boka, produsert av BBC, såvidt jeg husker... Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Til informasjon, The Hitchhiker var originalt et/flere hørespill som er omarbeida til bok/bøker seinere. Regarding BBC's gamle tv-serie, så er denne fra tampen av 70-tallet/tidlig 80-tallet. En typisk lavprisproduksjon som aldri når de helt store høydene, dog den er morosam nok. (samenligna med de omtrent samtidige StarWars-filmene er kvaliteten på de tekniske greiene elendig) Serien er i 8 episoder tror jeg, totalt ca. 4 timer. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 15. januar 2002 Del Skrevet 15. januar 2002 Har hørt at de som har fått tak i en versjon, har fått på to VHS-kasetter... Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 00:17, the_ruthless skrev:Har hørt at de som har fått tak i en versjon, har fått på to VHS-kasetter... Har en versjon av denne serien i VCD-formatet. (fire 1-timerser á 2 episoder hver) Den ligger på nettet, har bl.a. sett den på Direct Connect-nettverket. Serien er vel ikke den mest ulovlige å slenge ned heller, siden den er over 20 år gammal. (tviler lissom litt på at BBC vil ta ræva di for å laste ned så gammalt materiale) (Ikke det at jeeeeg har lasta den ned, har seeeeffer laga VCD av'n sjæl ) Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 16. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2002 Hei! Vil som nemt tidligare i posten seie at The Hichhickers guide too the galaxy var opprinelig eit hørespill... :wink: Btw,når ein er inne på hørespill... Så synest eg Niveanatt var bra.. http://www.nrk.no/magasin/upunkt/niveanatt/ Lenke til kommentar
Frantz Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei, tenke jeg skulle informere litt HHGTG (BBC's TV versjon) kommer på DVD sone2 den 28.januar Link: http://www.play.com/play247.asp?page=title...=R2&title=95987 Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Hei! Har lyst på dvd filmen.. :wink: Btw,når ein først er inne på filmer/dvd/vhs... Er det noen som veit om noen gode online webshoper som selger Manga filmer? Lenke til kommentar
sof Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 dette blir nok bra... rart det ikke har fått like mye oppmerksomhet som Ringenes Herre... Burde hatt det. :smile: Lenke til kommentar
Frantz Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 http://www.dvdboxoffice.com/ Dem har en del japansk anime Lenke til kommentar
ilex Skrevet 19. januar 2002 Del Skrevet 19. januar 2002 http://www.advfilms.com/main.html stort utvalg av animé. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Hei! Noen som veit kor mykje den da koster i norske kroner?Er det ein seriøs nettbutikk?Kommer wat/toll porto i tillegg? : http://www.play.com/play247.asp?page=title...=R2&title=95987 Lenke til kommentar
Frantz Skrevet 21. februar 2002 Del Skrevet 21. februar 2002 play.com er en seriøs butikk, har handlet der i nesten 2 år nå. Når det gjelder prisen er porto inkludert så det er bare å gange med kursen på britiske pund, (ca kr 12,9) Dem sender alle filmer merket som gave, men jeg garanterer ikke for hva post/tollvesen mener om det. Selv bor jeg på Svalbard så jeg slipper uansett unna fortolling og moms. Jeg er derfor ikke så oppdatert på hva gjeldende toll regler er for import av DVD. Diskene er i sone 2&4 med kun engelsk tekst. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: On 2002-02-22 00:51, Frantz skrev:Dem sender alle filmer merket som gave, men jeg garanterer ikke for hva post/tollvesen mener om det. Selv bor jeg på Svalbard så jeg slipper uansett unna fortolling og moms. Jeg er derfor ikke så oppdatert på hva gjeldende toll regler er for import av DVD. Har du "spesialavtale" med Play 24/7? Har aldri sendt dvd'er som gave til meg. _________________ H lp! S m b d st l ll th v w ls fr m m k b rd! [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-02-22 01:24 ] Lenke til kommentar
Frantz Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Mulig jeg husker feil, at det bare var de første diskene som var merket som gave. Bare merket meg krysset for gave på de første forsendelsene jeg fikk, i tilfelle jeg skulle finne på å flytte ned til fastlandet. At dem senere har endret rutinene er godt mulig. Dette har ingen betydning for meg, så du har helt sikkert rett. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 22. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2002 Hei Frantz! Når bestillte du? (om det ikkje går ann å merke av som gave så sender eg ein mail til play247.com og ber pent..:wink:) Btw,noen som veit kva tollen ligger på...Ein må plusse på 24% moms (m.v.a) på varerene ein bestiller fra play247.com eller kva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå