Gå til innhold

Ringe gratis til hverandre?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på hvilket abonnement dere anbefaler meg og kjæresten min.

Vi ringes ca 1 time pr. dag sender endel sms. Ut fra dette snakker vi normalt i telefonen med andre.

Det jeg da har sett på er ett abonnement som vi to kan snakke gratis, og likevell ikke bli svindyrt når vi må ringe andre som ikke har samme operatør som oss.

Jeg har tenkt på disse (men kanskje det finnes noen andre bedre abonnement?)

Chess Premium - med Chess Friends, betal 40 kr ring og send så mye sms du vil til chess kunder

Tele2 Kompis - 0 måndedsavgift, Ring så mye du vil til tele2 kunder

Telenor venner - 50kr månedsavgift, Ring så mye du vil til telenor kunder

Alle disse tilbyr jo gratis ringing til hverandre, mens chess i tillegg tilbyr gratis sms. Telenor har jo dyrest minuttpris og oppstart til andre operatører, men de har vell kanskje mest kunder å ringe til, så dette går vell kanskje opp i opp?

Tele2 har jo billigst månedsavgift (0 kr) men jeg kjenner ingen som har tele2 (tror jeg) og den oppstartsavgiften er jo bestandig irriterende.

Chess stiller med 0 oppstartsavgift, men med litt dyrere minuttpris, eller 1 øre sekundet. deretter kan du jo få Chess friends i tillegg mot 40 kr månden. Da får jeg sende sms og ringe gratis. Akkurat nå lener jeg mest mot Chess sitt tilbud, da jeg føler dette blir det beste for oss.

Er det kanskje noen andre abonnement som er bedre/billigere? og hva mener du er best av disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke ha Friends med Chess Premium. Dette er det eneste abonnementet fra Chess du ikke kan ha Friends med.

Men velger du King, så kan du ha Friends.

Jeg har nettopp gått for denne løsningen selv, da, som du sier, man kan sende gratis sms, og ikke har noen oppkoblingsavgift til de som har Chess. I tillegg er sms og forsåvidt minuttprisen til andre operatører ganske lav.

Dette med oppkoblingsavgift til andre er vanlig at er høy, da dette er jo en av de måtene de faktisk kan tjene penger.

Men du kan jo bruke siden min til å sjekke hvilken operatør de andre du ringer mest til har (mor, far, venner osv):

Operatørsjekker

Da finner du jo fort ut hvilken tjeneste dere bør gå for. Bare husk at Chess er eneste som har vennetjeneste uten oppkoblingsavgift OG gratis SMS/MMS.

Lenke til kommentar

Har sjekket litt mer, og familie tjenesten er litt uaktuell da abonementene må stå i ett navn.

Men har funnet ut at chess har ett studentabonnement man kan bruke sammen med chessfriends. med 49 øre pr sms og 49 øre pr minutt, oppstart 0.69, men man kommer vistnok aldri utenom denne oppstartsavgiften kan det se ut som.

Så slik som det er nå ser jeg ingen som er bedre enn Chess student med chess friends - gratis sms er jo også i tillegg ingen andre tilbyr.

Er det noen som kanskje har erfart noen bedre enn akkurat Chess student med Chess friends?

Lenke til kommentar
Har sjekket litt mer, og familie tjenesten er litt uaktuell da abonementene må stå i ett navn.

Men har funnet ut at chess har ett studentabonnement man kan bruke sammen med chessfriends. med 49 øre pr sms og 49 øre pr minutt, oppstart 0.69, men man kommer vistnok aldri utenom denne oppstartsavgiften kan det se ut som.

Så slik som det er nå ser jeg ingen som er bedre enn Chess student med chess friends - gratis sms er jo også i tillegg ingen andre tilbyr.

Er det noen som kanskje har erfart noen bedre enn akkurat Chess student med Chess friends?

Personlig mener jeg Chess King er bedre enn Student, da både oppkoblingsavgiften og sms er 10øre billigere på King enn på Student. Eneste fordelen med Student er 10øre billigere minuttpris, men hvertfall med mitt ringemønster, så blir det mange korte samtaler, og mest sms. Derfor mener jeg King er best.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg Chess King er bedre enn Student, da både oppkoblingsavgiften og sms er 10øre billigere på King enn på Student. Eneste fordelen med Student er 10øre billigere minuttpris, men hvertfall med mitt ringemønster, så blir det mange korte samtaler, og mest sms. Derfor mener jeg King er best.

Jo dette er sant, da vil kanskje king bli billigere ja. Men hva med dette fakturagebyret? er det mulig å slippe unna dette om man får regningen eletronisk? Jeg fant ikke noen informasjon om du slapp å betale dette gebyret om man fikk regningen elektronisk.

Lenke til kommentar
Jo dette er sant, da vil kanskje king bli billigere ja. Men hva med dette fakturagebyret? er det mulig å slippe unna dette om man får regningen eletronisk? Jeg fant ikke noen informasjon om du slapp å betale dette gebyret om man fikk regningen elektronisk.

Fakturagebyret er kun om du får papirfaktura i posten. Etter du har fått abonementet, kan du logge inn på Mine Sider på chess.no, og der kan du krysse av for at du vil ha epost-faktura. Dette får du sikkert valg om når du bestiller også..

Lenke til kommentar

Dersom de var villige til å ha begge abonnementa på same namn ville Telenor frifiks med frifamilie etter mi meining vere ei god løysing. Hugs at brukar ikkje treng vere den same som eigar, dvs. at i telefonkatalogen vil de framleis stå med kvart sitt namn. Ein av de må stå som juridisk ansvarleg og vil få fakturaen.

Eit alternativ ville vere frifiks og nett&kontant, kombinert med frifamilie. Eit kontantabonnement treng ikkje å skifte eigar for å vere med i frifamilie.

Lenke til kommentar
Dersom de var villige til å ha begge abonnementa på same namn ville Telenor frifiks med frifamilie etter mi meining vere ei god løysing. Hugs at brukar ikkje treng vere den same som eigar, dvs. at i telefonkatalogen vil de framleis stå med kvart sitt namn. Ein av de må stå som juridisk ansvarleg og vil få fakturaen.

Eit alternativ ville vere frifiks og nett&kontant, kombinert med frifamilie. Eit kontantabonnement treng ikkje å skifte eigar for å vere med i frifamilie.

Synes ikke dette er en bedre løsning, da minuttprisen ikke er stor forskjell på, mnd prisen kun 11kr mer, men man da kun ringer og sender sms gratis de to seg i mellom.. Med Chess og Friends, ringer og sender man sms gratis til alle som har Chess. Dette vil jo som oftest være mest lønnsomt, spesielt om man får de andre man ringer mest til til å gå over til Chess.

Da slipper man jo dette med alle nummerene på samme faktura.

Dessuten så er jo det negative med å ha kjærester i et familieabonnement, det at om ting skulle gå galt (bank i bordet for dere), og dere ikke skulle være på talefot, så er det ikke alltid like lett å få endret juridisk eier på det abonnementet som skal ut av familien. Det lar seg alltids ordne, men kan by på problemer.

Jeg mener familieabonnementene passer best til familier, og ikke kjærester. Da er venneløsningene bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hvordan vil Netcom Youngtalk og Netcom kontantkort virke da? Med Trådløs familie såklart :)

Du må ha minimum et abo i trådløs familie. Så du vil da kun få et faktura på mobil abo, deretter så står det også forbruket og oversikt til Youngtalk og kontantkort.

Lenke til kommentar

Off topic: Lurer litt på korleis dei som kjøper YoungTalk o.l. "ser ut". Ringepris høgare enn kontantkort, minstefakturering på 200 kr./mnd. og lite subsidiering av telefon. Og kanskje kan ikkje abonnementet ein gong stå som eigar av trådlaus familie. Dårlegare abonnement skal ein vel leite lenge etter.

Lenke til kommentar

vel man bruker 200,- riktigok ikke veldig gunstige priser, men heller litt høye priser å full kontroll på tenåreinger i heimen enn et billig abo de kan "misbruke"

Subsidiering på YT er da ikke så ille, 1000-1200 kr, kan kombineres med så å si alle tileggstjenester, og man kan stå som ansvarlig for en Trådøs Familie med dette.

mange som synes det er et kjekt abonnement

Lenke til kommentar
Off topic: Lurer litt på korleis dei som kjøper YoungTalk o.l. "ser ut". Ringepris høgare enn kontantkort, minstefakturering på 200 kr./mnd. og lite subsidiering av telefon. Og kanskje kan ikkje abonnementet ein gong stå som eigar av trådlaus familie. Dårlegare abonnement skal ein vel leite lenge etter.

Er helt enig her! Det som ofte skjer er at kundene kjøper ofte slike youngtalk eller djuice controll abonemang fordi det passer veldig godt for barn og unger som skal ha seg en ny mobil subdisert(1000-1500kr) med et abo som foreldrene kan kontrollere. Og for de kundene som er redde for høye regninger og ikke kan kontrollere mobilbruken sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...