Gå til innhold

Trenger jeg 8800GTS 512 til et 24" skjerm

Duqe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med en 24" jeg også, og da er det greit å kunne spille litt i 1920x1200 oppløsning. Vi kan vel si at det stort sett er hvilke spill mann spiller som begrenser hvilke kort som passer.

Problemet med GT og GTS er at de ikke holder følge med GTX/ULTRA på høye oppløsninger. Faktisk så yter de ikke en gang dobbelt så bra som mitt gamle skjermkort (X1900XT) i de oppløsningene jeg spiller.

Man kan jo tenke seg et oppsett med to GPU'er, men man må ta med i beregningen at dette skalerer svært forskjellig fra spill til spill (i alle fall crossfire).

Min konklusjon er at jeg vil vente på neste singel GPU-kort fra enten Nvidia eller ATI som yter på linje med GTX eller bedre.

Å kjøpe et nytt GTS-kort virker meningsløst for min del.

Endret av Zabre777
Lenke til kommentar

De fleste testene var veldig jevne etter hva jeg kan se. Et overklokket GTS 512 tar nok GTX i en god del spill ja.

1GB RAM på GT og GTS har vist seg å være bortkastet iflg. testene jeg har sett. GTS 512 er for all del ikke noe dårlig kjøp. Du må jo selv bestemme om forskjellen mellom GTS 320 og GTS 512 er god nok grunn til å kjøpe et nytt kort.

Hvilke spill har du planer om å spille?

Lenke til kommentar

Dersom du ser på 1920x1200 så finner du at GTX'en stikker av med seiern i alle uten om 1 spilltest. Som jeg nevnte, GTS 512 er IKKE et dårlig kjøp. Det yter nesten like bra som GTX, bruker mindre strøm og koster en snau tusenlapp mindre.

Lykke til med både skjerm og skjermkort :yes:

Lenke til kommentar

Hei, teknisk sett er gts 512 et bedre kort enn gtx.

På lavere oppløsninger, med all eyecandy, etc. så tar det gtx og det er billigere enn gtx. Det bruker også mindre strøm!

Ditt gts 320 er av samme generasjon som gtx, men gts 320 og gtx er igjen to vidt forskjellige ting.

Så, ja.. Jeg ville si: Prøv å selg ditt gts 320 (800kr?) og kjøp deg et gts 512 :p

hilsen en som har to på vei i posten :O

Lenke til kommentar

På lavere oppløsninger, med all eyecandy, etc. så tar det gtx og det er billigere enn gtx. Det bruker også mindre strøm!

Ditt gts 320 er av samme generasjon som gtx, men gts 320 og gtx er igjen to vidt forskjellige ting.

Så, ja.. Jeg ville si: Prøv å selg ditt gts 320 (800kr?) og kjøp deg et gts 512 :p

2150kr for billigste GTS 512, burde jeg heller vente på neste generasjonsskjermort?

Lenke til kommentar

Første jeg tenkte, når jeg leste inlegg nr 1, pfffff tull.

Men leste videre ned og kom til DaButcher sitt svar, og er forsåvidt enig med han.

Prøv å selg G80`n din og kjøp G92.

Når det gjelder ny serie så... Skal man hele tiden vente, så blir det bare venting.

Men det kommer helt ant på hvor mye penger du vil spenne ivei det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...