Skinney Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er lenge til AMD lanserer neste generasjon skjermkort, men alt nå får Linux støtte for lydbrikken på R700. Les mer Lenke til kommentar
scf Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Er der vilje, er der råd. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Flott jobbet av AMD. Birger Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Bra, fortsett slik. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hmmm... var nesten sikker på at jeg ville gå for kommende 9800GTX.. nå er jeg ikke sikker lenger Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 AMD/ATI sitt nye kort virker som det blir en helt ny revelusjon innen skjermkort :O Får mulighet til å skru av kjerner som ikke er i bruk, for å spare energi Dette lover bra, håper det dukker opp noe slik til vanlige prosessorer snart også. Håper også at frekvensen på 2d går betraktelig ned i forhold til det vi har i dag.... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Har lenge vært stor fan av Nvidia kort for driverstøtte. Men med AMDs nye open-source strategi så kommer jeg til å holde meg til AMD i tiden fremover AMD/ATI sitt nye kort virker som det blir en helt ny revelusjon innen skjermkort :OFår mulighet til å skru av kjerner som ikke er i bruk, for å spare energi Dette lover bra, håper det dukker opp noe slik til vanlige prosessorer snart også. Håper også at frekvensen på 2d går betraktelig ned i forhold til det vi har i dag.... AMDs Phonon cpu'er har denne muligheten. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) AMDs Phonon cpu'er har denne muligheten. Tror jeg vet hvilken cpu som havner i min server etter vert Endret 18. februar 2008 av VikinGz Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 AMDs Phonon cpu'er har denne muligheten. Phenom Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 AMDs Phonon cpu'er har denne muligheten. Phenom Haha, unnskyld. Holder på med en KDE4 sniktitt nå så det er grunnen til miks-up'en. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Dette er ein så god nyheit at eg belønner AMD med å kjøpe akjser frå dei Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Man skulle ønske man kjøpte Aksjer fra Apple før 1999. Og kjøpt Gull før 2000.... Da har man vært steinrik vis man solgte det i dag.. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 så var det bare å få ut speca på dem 3D-korta da, så folk virkelig kan komme i gang med driver-utviklinga... Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 så var det bare å få ut speca på dem 3D-korta da, så folk virkelig kan komme i gang med driver-utviklinga... Tro meg, driver-utviklinga er i full gang. Men å utvikle en driver fra grunn av tar tid. Novell utvikler de nye åpne driverne til AMD, og de får gjerne tilgang på dokumentene uker før de blir tilgjengelig for alle andre... Det er bare å ha tålmodighet og vente. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 så var det bare å få ut speca på dem 3D-korta da, så folk virkelig kan komme i gang med driver-utviklinga... Tro meg, driver-utviklinga er i full gang. Men å utvikle en driver fra grunn av tar tid. Novell utvikler de nye åpne driverne til AMD, og de får gjerne tilgang på dokumentene uker før de blir tilgjengelig for alle andre... Det er bare å ha tålmodighet og vente. gleder meg til å se de nye driverne til Nvidia med fysikk støtte ^^ AMD er på god vei inn i linuxbrukerenes hjerte ^^ Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Man skulle ønske man kjøpte Aksjer fra Apple før 1999. Og kjøpt Gull før 2000.... Da har man vært steinrik vis man solgte det i dag.. skulle kjøpt mye da, men ingen kunne si apple gikk bra i 1999 da Vet vertfall Jobs har fått masse skryt av å sende apple fra nesten konkurs til å vasse i penger. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Dette er klokt av AMD og ellers er jeg meget spent på R700 arkitekturen. Endret 19. februar 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Lavprofilutgave av dette med passiv kjøler og respektabel 3d-ytelse = HTPC konge Lenke til kommentar
G Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det skrives at dette har noe med HDMI sin lydoverføring å gjøre. Vil lydkortet fremdeles sitte på hovedkort/lydkort for framtiden også, eller kan det tenkes at det flyttes til skjermkortet? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det skrives at dette har noe med HDMI sin lydoverføring å gjøre. Vil lydkortet fremdeles sitte på hovedkort/lydkort for framtiden også, eller kan det tenkes at det flyttes til skjermkortet? Tja, på LCD skjermer til skrivebordet er det displayport som skal erstatte dagen DVI, og ikke HDMI. Og jeg vill heller ha egen optisk utgang på hovedkortet/lydkortet enn intrigert i hdmi fra skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå