Gå til innhold

Billedkunst: "Vaskegraffiti" metoder? (flyttet fra juss forum)

Anbefalte innlegg

ser ikke på dette som noe værre en å skrive "vask meg" ol på en bil. det er jo heller ikke vanskelig å få bort, men for din egen skyld er det lurt å ikke velge den sinteste eieren du finner. er ikke sikkert han er enig med deg i at det er fint. men det værste som kan skje deg er vel at du må vaske hele veggen :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til spørsmålet ditt: Eieren av en vegg har - som utgangspunkt - eksklusiv rett til å råde over veggen. Det er han som bestemmer over den. I dette ligger at du ikke har den ringeste rett til å vaske den. I praksis er dette ikke noe problem, idet eieren må være temmelig pussig anlagt for å slå ned på slikt. Og du kan være trygg på at politiet vil riste på hodet om eieren protesterer.

USA anyone ? :whistle:

Lenke til kommentar

Hei!!

Jeg ble rett og slett inspirtert da jeg så kort dokumentar om vaskegraffiti (reverse graffiti) på discovery, så jeg har tenkt å lage reklame i vaskegraffiti på skoleoppgave. Media og kommunikasjon VK2.

Jeg skal lage silhuett ved å bruke duct teip, så vasker jeg inni.

Jeg kan trenge litt råd og tips hvordan det kan funke.

Vann, klorin og klut, er det nok? Trenger jeg mer?

Har noen innspill? Jeg tar imot alle spennende forslag :)

Mvh Fox

Lenke til kommentar
Jeg skal gjøre det snart :) Hva trenger jeg? Vann, såpe og klut? Hvilken type såpe?

Prøvde litt sammen med en kamerat, på en gammal mur. Vi brukte såpev på sprayflaske, og en gammel oppvaskbørste samt skylte med vann etterpå. Resultatet blei ganske genialt.

Lenke til kommentar
Kan du gi en nærmere forklaring på hva du mener med plast sjablong? En tynn plast plate som du klipper ut? Eventulet, hvor får du tak i denne plast sjablong?

Jeg brukte materiale ala en transparent. (sånn lærere bruker på overhead)

Klippet ut mønsteret og fikk en kamerat (edit: nts forøvrig, se under) til å holde, mens jeg skrubbet.

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Det er lurt å ta med oppvaskhansker tenker jeg, blir ganske skittent når man holder på. Og det er så tidlig på året at det ikke er så varmt heller så ekke så digg med kalde hender når man står å holder på ( tar gjerne et minutt eller 2 for å bli ferdig med en sjablong for at den skal bli tydelig og bra).

Kansje moderator kunne flyttet tråden til riktig kategori? Begynner å gå litt off-topic nå.

Endret av nts
Lenke til kommentar
Heisann, lurer på om det er ulovlig med "vaske graffiti"?

Det går egentlig ut på å finne en vegg som har blitt skitten etter årevis med vær og vind, og rett og slett legge på en sjablong og vaske vekk skitten så den former et mønster.

Noen som kan svare på dette? :hmm:

Ble ikke dette brukt i en sketsj i "Uti vår hage 2"? Genialt show, kansje du kan kontakte de.

Lenke til kommentar
Heisann, lurer på om det er ulovlig med "vaske graffiti"?

Det går egentlig ut på å finne en vegg som har blitt skitten etter årevis med vær og vind, og rett og slett legge på en sjablong og vaske vekk skitten så den former et mønster.

Noen som kan svare på dette? :hmm:

Ble ikke dette brukt i en sketsj i "Uti vår hage 2"? Genialt show, kansje du kan kontakte de.

Vi har vel fått svar på dette kan du si :thumbup:

Endret av Joney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...