Gå til innhold

ASUS P4G8X minitest

Boralis

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjørt en liten test av dette kortet og sammenlignet litt med mitt Asus P4GE-V kort.

Alle andre komponenter er indentisk på begge kortene men Asus p4g8x klarer jeg ikke å klokke høyere enn 3,25 og får da en score i 3d mark 2001 på 17146 poeng mot 18432 på ge-v kortet, en annen ting var at man ikke kunne velge innstillinger for minnet i bios noe man kan på ge-v der kunne jeg kjøre minnet på 413 mhz stabilt. For å finne ut hva minnet kjørte måtte jeg bruke si soft det viste 3754/3751.

Så det blir iverfall ingen ytelsesforbedring med mindre man har en prosessor med ht. Så til de som har tenkt å oppgradere fra PE eller GE-V kort vil pengene vere bortkastet med mindre de skal skifte prosessor også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å virke negativ til initiativet ditt, men det mangler en del info her før resultatene du oppgir blir interessante....

-Hvilken versjon av Sisoft SANDRA kjører du?

-Hvilke CL innstillinger kjører du på minnet?

-Hva blir score på minnet på GE kortet?

-Hvor er compare linkene til 3DMark2K1 scorene?

-Hva kjøres CPU på på GE kortet?

-Hvilket minne bruker du? Kjører du dual DDR på P4G8X?

Dette var noen av spørsmålene som jeg stiller meg umiddelbart, kommer sikkert med flere etterhvert ;)

-KJ

Lenke til kommentar
Ikke for å virke negativ til initiativet ditt, men det mangler en del info her før resultatene du oppgir blir interessante....

-Hvilken versjon av Sisoft SANDRA kjører du?

-Hvilke CL innstillinger kjører du på minnet?

-Hva blir score på minnet på GE kortet?

-Hvor er compare linkene til 3DMark2K1 scorene?

-Hva kjøres CPU på på GE kortet?

-Hvilket minne bruker du? Kjører du dual DDR på P4G8X?

Dette var noen av spørsmålene som jeg stiller meg umiddelbart, kommer sikkert med flere etterhvert ;)

-KJ

Vel du ser jo innstillingene for GE-V kortet i signaturen min.

sisoft Sandra 2003

minneinnstillingene er 2-2 2-5

Ja jeg kjører dual på P4G8X

Som du ser av innlegget mitt sa jeg at det eneste som var forskjell i de to testene var hk, ergo har jeg brukt de samme minnebrikkene på begge testene

Lenke til kommentar

Hehe... Skrur av sig, jeg :) Ikkno spennende der læll.... :oops:

Med den infoen i siggen din, så kan vi vel trekke følgende konklusjon: Med mindre du skal bytte fra AMD eller gammel Intel plattform, over på nyere P4, så er P4G8X ikke veien å gå. Og i de tilfellene du så skal skifte fra AMD eller gammel Intel plattform, så får du mye mer for pengene med ett PE/GE basert system?

I såfall er vi enige. Har begge systemer her, og P4PE yter marginalt dårligere enn P4G8X, men koster også 1000,- blanke mindre....

-KJ

Lenke til kommentar
Hehe... Skrur av sig, jeg :) Ikkno spennende der læll....  :oops:

Med den infoen i siggen din, så kan vi vel trekke følgende konklusjon: Med mindre du skal bytte fra AMD eller gammel Intel plattform, over på nyere P4, så er P4G8X ikke veien å gå. Og i de tilfellene du så skal skifte fra AMD eller gammel Intel plattform, så får du mye mer for pengene med ett PE/GE basert system?

I såfall er vi enige. Har begge systemer her, og P4PE yter marginalt dårligere enn P4G8X, men koster også 1000,- blanke mindre....

-KJ

Det er akkurat det jeg prøver å si, ved en oppgradering vil det lønne seg å kjøpe et GE-V eller PE kort og heller ta den tusenlappen å bruke til feks minne

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...