Boralis Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jeg har nå kjørt en liten test av dette kortet og sammenlignet litt med mitt Asus P4GE-V kort. Alle andre komponenter er indentisk på begge kortene men Asus p4g8x klarer jeg ikke å klokke høyere enn 3,25 og får da en score i 3d mark 2001 på 17146 poeng mot 18432 på ge-v kortet, en annen ting var at man ikke kunne velge innstillinger for minnet i bios noe man kan på ge-v der kunne jeg kjøre minnet på 413 mhz stabilt. For å finne ut hva minnet kjørte måtte jeg bruke si soft det viste 3754/3751. Så det blir iverfall ingen ytelsesforbedring med mindre man har en prosessor med ht. Så til de som har tenkt å oppgradere fra PE eller GE-V kort vil pengene vere bortkastet med mindre de skal skifte prosessor også. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Ikke for å virke negativ til initiativet ditt, men det mangler en del info her før resultatene du oppgir blir interessante.... -Hvilken versjon av Sisoft SANDRA kjører du? -Hvilke CL innstillinger kjører du på minnet? -Hva blir score på minnet på GE kortet? -Hvor er compare linkene til 3DMark2K1 scorene? -Hva kjøres CPU på på GE kortet? -Hvilket minne bruker du? Kjører du dual DDR på P4G8X? Dette var noen av spørsmålene som jeg stiller meg umiddelbart, kommer sikkert med flere etterhvert -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Ikke for å virke negativ til initiativet ditt, men det mangler en del info her før resultatene du oppgir blir interessante.... -Hvilken versjon av Sisoft SANDRA kjører du? -Hvilke CL innstillinger kjører du på minnet? -Hva blir score på minnet på GE kortet? -Hvor er compare linkene til 3DMark2K1 scorene? -Hva kjøres CPU på på GE kortet? -Hvilket minne bruker du? Kjører du dual DDR på P4G8X? Dette var noen av spørsmålene som jeg stiller meg umiddelbart, kommer sikkert med flere etterhvert -KJ Vel du ser jo innstillingene for GE-V kortet i signaturen min. sisoft Sandra 2003 minneinnstillingene er 2-2 2-5 Ja jeg kjører dual på P4G8X Som du ser av innlegget mitt sa jeg at det eneste som var forskjell i de to testene var hk, ergo har jeg brukt de samme minnebrikkene på begge testene Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hehe... Skrur av sig, jeg Ikkno spennende der læll.... :oops: Med den infoen i siggen din, så kan vi vel trekke følgende konklusjon: Med mindre du skal bytte fra AMD eller gammel Intel plattform, over på nyere P4, så er P4G8X ikke veien å gå. Og i de tilfellene du så skal skifte fra AMD eller gammel Intel plattform, så får du mye mer for pengene med ett PE/GE basert system? I såfall er vi enige. Har begge systemer her, og P4PE yter marginalt dårligere enn P4G8X, men koster også 1000,- blanke mindre.... -KJ Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Hehe... Skrur av sig, jeg Ikkno spennende der læll.... :oops: Med den infoen i siggen din, så kan vi vel trekke følgende konklusjon: Med mindre du skal bytte fra AMD eller gammel Intel plattform, over på nyere P4, så er P4G8X ikke veien å gå. Og i de tilfellene du så skal skifte fra AMD eller gammel Intel plattform, så får du mye mer for pengene med ett PE/GE basert system? I såfall er vi enige. Har begge systemer her, og P4PE yter marginalt dårligere enn P4G8X, men koster også 1000,- blanke mindre.... -KJ Det er akkurat det jeg prøver å si, ved en oppgradering vil det lønne seg å kjøpe et GE-V eller PE kort og heller ta den tusenlappen å bruke til feks minne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå