Gå til innhold

TVersity. Noen avi filer virker, noen virker ikke.


Holmgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Types of files that can be played

 

Hints

 

* Depending on the data type, some files may not be playable or some control panel options may not function during playback.

* Some video files distributed over the Internet have playback restrictions. For details, contact the content provider.

* To play WMV format files, you must go to (Settings) > (System Settings) and set [Enable WMA Playback].

* When using a USB adaptor to play video files, you may need to use a USB adaptor (not included) that supports copyright-protection features (to play copyright-protected files).

* When using a USB adaptor to play AVCHD-format video files saved on Memory Stick™ media, use a device that supports Hi-Speed USB (USB 2.0).

* Files that were encoded using DivX 3.11 cannot be played.

* DivX and WMV format copyright-protected files cannot be played.

* DivX and WMV format files of file size 2 GB or larger cannot be played

Lenke til kommentar

I TVersity kan man sette transcoding av eller på for hver mappe man deler ut. Hvis man da har transcoding slått av som standard, og kommer over filer som ikke virker på PS3'en, så kan man lage en mappe på serveren som har transcoding slått på, og flytte filene dit.

Da blir de filene konvertert til mpeg2 under avspilling, så PS3'en skjønner seg på dem.

Lenke til kommentar
Hei! :)

 

Overskrift sier vel det meste :) Noen avi filer virker å se på playstation gjennom TVersity, mens på andre står det at filen ikke er understøttet. Hva betyr dette? :)

 

Takk for svar! :D

Grunnen til at bare noen fungerer, er at avi kun er et kontainerformat. Videoinnholdet kan være komprimert med forskjellige kodeker.

Lenke til kommentar
I TVersity kan man sette transcoding av eller på for hver mappe man deler ut. Hvis man da har transcoding slått av som standard, og kommer over filer som ikke virker på PS3'en, så kan man lage en mappe på serveren som har transcoding slått på, og flytte filene dit.

Da blir de filene konvertert til mpeg2 under avspilling, så PS3'en skjønner seg på dem.

 

Hadde samme problem som trådstarter når jeg endelig fikk satt of TVersity igår, håper dette er løsningen.

Lenke til kommentar

Tversity har muligheten til å skru på transcoding kun når det er nødvendig, men det fikk jeg dessverre aldri til å fungere. Måtte skru på at den skulle gjøre det hele tiden for at den skulle gjøre det i det hele tatt. Dette var uheldig fordi jeg ikke fikk til å spole raskt fremover når filene ble transcodet. Kan hende dette hadde gått hvis jeg hadde hatt bedre PC enn jeg hadde da jeg prøvde dette, men det har kanskje andre erfaringer rundt?

 

Selv fant jeg ut at det var like greit å gjøre om filene til et format ps3 støtter før jeg ser dem. Dette gjør jeg med PS3 video 9. Og det gjør jeg med alle nye filmer/serier jeg "får"/lager dersom det trengs. Når det er gjort overfører jeg dem over til eksterndisken som er koblet til PS3. På denne måten er alle filmene allerede på maskinen når jeg skal se, så slipper jeg hele tversity.

Lenke til kommentar

Transcode when needed funker ihvertfall ikke for shit. Etter litt knoting så fant jeg ut at det funket best å legge til hver serie for seg selv(la bare til hele seriemappen min før) for å så sjekke hvilke som ikke funket og sette på en always transcode på mappen. Akkuratt det med poling driter jeg i da jeg alltid ser ting ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...