cPu18 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei har en gammel PSU jeg vil bruke til peltier, men åssen er det jeg kjører PSU`en uten hovedkort??? Amd 2200@1850Mhz :oops: Ram 256mb ddr Geforce3 ti200 venter på peltier og vannkjøling Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Om det er AT: Skru den bare på så funker det. Om det er ATX: Da må du kortslutte "power good" med jord eller noe i den duren for å få den til å starte. Lenke til kommentar
cPu18 Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 Det er ATX, Jeg trenger bedre svar enn `noe i den duren` Trenger den ellers blir det ikke no hissig overclocking av mitt Geforc3 ti200 Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Fant en artikkel på OcShoot: http://www.ocshoot.no/atxtweak.htm. Har brukt den selv mange ganger og garanterer at det funker (hvis du ikke gjør en feil da). Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Du må også ha litt belastning på 5'volten for at du skal få full guffe på 12 volten. Det var i allefall det jeg hørte. Men du har kanskje et multimeter, eller kan få låne et? Mål ganske enkelt spenningen til Peltier. :wink: Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det du først bør sjekke er om den gammle psu'n er stor nok til å dra peltier elementet. Hvis du skal bruke et relativt stort peltier element, er nok ikke en gammel psu sterk nok ! Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Husk også at hvis du bruker PSU til å drive et peliter element så blir det ikke full effekt på Peliter elementet. men dette kunne du sikkert fra før. For å finne ut hvilken spenning som er best til ditt element så sjekker du specen til elementet. -P- Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Husk også at hvis du bruker PSU til å drive et peliter element så blir det ikke full effekt på Peliter elementet. men dette kunne du sikkert fra før.For å finne ut hvilken spenning som er best til ditt element så sjekker du specen til elementet. Da har jeg driti meg ut! Nå har jeg bestilt meg 550w PSU pga jeg skal ha en MCW50T på skjermkortet mitt. og vurderer 226W pelt på Prosessor! Men hvor får jeg kjøpt en slik liten powersupply til kun peltene da? Njaal Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Dette er fra Swiftech sine sider. http://www.swiftnets.com/store/product_det....asp?ProdID=100 Å dette er det de anbefaler til sine peliter systemer. Men i norge? Hmmm..... Tok en søk på det i norge, men der var resultatet kun masse hits fra dette forumet hehe.... sjekker du denne tråden skulle det være mulig å få noen svar på dine spm http://forum.barbara.no/viewtopic.php?topi...m=12&replies=20 Mvh -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå