Gå til innhold

Drar ut pluggen på HD DVD?

Anbefalte innlegg

Endelig, da er det offisielt. Bare surt at blu-ray lesere til PC enda koster flesk, en leser skal ikke overstige 1000-lappen spør du meg :) Men ettersom formatkrigen nå er over, blir sikkert konkurransen blant blu-ray PC-drev og spillere mye bedre, ettersom mange til nå har sittet på gjerdet og ventet på at et av formatene skal vinne. Og da blir nok ting billigere skal man se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.. med unntak av HD DVD-spillere til bærbare PCer, avhengig av etterspørsel. (De har sikkert noen langsiktige leveringsavtaler de ikke kan/bør bryte)

The company will continue to assess the position of notebook PCs with integrated HD DVD drives within the overall PC business relative to future market demand.

Ellers så benytter de anledningen til å slenge ut et åte med tanke på fremtidig teknologier for HD-materiale:

Toshiba will continue to lead innovation, in a wide range of technologies that will drive mass market access to high definition content. These include high capacity NAND flash memory, small form factor hard disk drives, next generation CPUs, visual processing, and wireless and encryption technologies. The company expects to make forthcoming announcements around strategic progress in these convergence technologies.
Lenke til kommentar
Helt enig. Dette har vi hørt fra Blu-ray leiren i snart 1 år. Før Toshiba kommer med en offisiel utalelse er det bare tull å "trykke" slike saker.

På tide dere begynner å høre etter kanskje? Har vært åpenbart lenge dette, hva er vitsen med å bruke energi på et dårligere format i hele tatt. Prisen på blu-ray kommer til å gå ned etterhvert som med alt annet her i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw

Kjipt. Vi som akkurat hadde kjøpt HD-DVD spiller. :hrm:

Jaja. Kansje pappa blir med på å kjøpe en PS3 da! :p

Endret av Slettet-UUbruw
Lenke til kommentar

AACS er også på HV-DVD.

BD+ og soneinndeling er valgfritt på Blu-ray, fordi at også leverandørene skal ha valgfrihet. Alt handler faktisk ikke bare om forbruker vet du Simen1. Jeg synes Blu-ray er et bra kompromiss.

Men på HD-DVD er AACS valgfritt. En kan jo ikke engang lage en vanlig hjemmelaget Blu-ray uten å kryptere den.

Er det virkelig bra at leverandørene med soneinndeling kan selge filmer til forskjellig pris i ulike land, slik at vi i høykostland som Norge må subsidiere de andres billige filmer med våre høye priser?

Jeg er egentlig møkk lei av at produsentene skal diktere prisen i hvert enkelt land, fri konkurranse på tvers av landegrensene takk!

Produsentene flytter stadig produksjonen til lavkostland i asia, men de tar samme pris uansett i vesten, mens de selger varene til spottpris i asia f.eks. Hvorfor skal kun eierene tjene på flyttingen, jeg som forbruker vil også ha min del av kaka.

Jeg sier et rungende ja til gråimport!

Du selger varer billigere i lavkost land siden de er billigere å selge der, de ansatte på lageret, butikken og sjafører er mye rimligere samt at det vanligvis er billigere å leie lokaler.

Desuten tjener folk mye mindre og du ville ikke få særlig salg med norske priser.

Produsentene tjener nok på å selge varene i lavkost land også, tror ikke de selger med tap :)

Det som er problemet med sone indeling er at mange filmer kommer lenge før på det amerikanske eller asiatiske markedet en i europa.

Dette er imidlertid en praksis er i ferd med å forsvinne.

Det er ingen som vil ha dårlig samvitighet for å piratkopiere en film som ikke er tilgjengelig i norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...