lynlim Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Da er jeg godt i gang med "Pc/m touchscreen i bil" projektet... Har laget ei ramme for en lilliput 8" touchscreen, og montert den i midtkonsollen. Rammen ble slik at en må sette skjærmen ned i ei "renne" og så dytte den inn. knappene på skjærmen blir gjemt, slik at kun skjærmen kommer til syne(ikke plass til mere), jeg har koblet på en d-sub kontakt under skjærmen slik at knappene på skjærmen kan fjernstyres fra 4 knapper som er montert i midtkonsollen. Neste stepp blir nå å pusse ferdig formen rundt ramma, så kan jeg begynne å montere skai trekket. Jeg bruker en bærbar pc jeg har liggende som hadde en knust skjærm, tenkte den måtte passe ypperlig. Tenker å montere fast 2 skuffeskinner med kulelager på laptopen, hvor jeg lager en "skuffekasse" slik at alle kontakter kan "slides" på plass... denne er ment å ha under passasjersetet "2seter bil" Har skaffet meg et USB modem fra ice.no slik at jeg kan være på nett på veien Tenker å skaffe meg en USB GPS senere Noen som har noen erfaringer å dele? noen tips og triks? Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hørtes ut som ett spennende prosjekt, har tenkt på det selv, sleng opp no bilder da når du får mekkan Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du har rimelig likt opsett som jeg har. Har selv en 8" lilliput i dashen, som jeg bruker med en bærbar pc med defekt skjerm. Jeg har en dockingstasjon i bagasjerommet, og jeg tar med PC-en inn når jeg ikke bruker bilen. Her er bilder av skjermen og i bagasjen, det er litt rotete akkurat nå. Jeg har tenkt å kaste ut bærbarpc'en etterhvert og bruke en vanlig med 12v strømforsyning. Lykke til med bygginga. Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Satte opp alt provisorisk i går... detta blir knaill. Har anskaffet meg mobilt bredbånd fra ice, som faktisk virker bedre ut på veien enn hjemme. Power-supply til skjærm og pc fikk jeg montert gjemt inne i midtkonsollen. Ramma til skjærmen er det kunn noe kosmetisk småpuss igjen på, så er det å få trukket det opp med skai... det er jeg spent på. Har fått tak i tre forskjellige lister for frontavsluttning på ramma, men 2 av de må skjæres å pusses på, og den siste er en stygg volvo-list. Noen tips på hvor man får i list "L-list" Jeg vurderer å legge inn Windows mediacenter, slik at det blir litt lettere å trykke på ikoner og slikt. Har aldri prøvd media center, men har sett litt på hvordan det er satt opp. Noen som har noe erfaring med windows media center? Skal prøve å få opp nå bilder til i morgen... Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg bruker en front end som er lett å velge sanger osv i fra. Vet ikke helt hva du skal bruke PC-en til, skal du surfe mens du kjører eller? En ting som er plagsomt er at det er vanskelig å dobbelklikke og det går ikke å høyreklikke. Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Pc`n vil hovedsakelig bli brukt til musikk, og GPS. Jeg driver mye med rc helikopter og fly, og da er det sjekkt å kunne sørfe litt mens batteriene lader....hehe Hvilken medispiller bruker du? Jeg har skaffet meg et høyreklikk simulator prog, som også har et keyboard som er bedre enn microsoft sin verson. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 På mp3car står det masse nytting. Og på forumet finner du mange forskjellinge front ends, alt etter hva du ser etter. Mange har både medespiller og navigasjon innebygget. Den jeg bruker heter In car terminal, men det er ikke serlig oppdatert eller avansert. Men den er lett å sette opp og bruke, så derfor gidder ikke styre med noe annet før jeg bytter pc. Hvilket program er det du har funnet? Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Javisst, masse godis på mp3car... Da jeg skulle se etter hvor jeg fant programmet, fant jeg ut at d faktisk var på mp3car. fikk ikke med meg at d var en slik side, hehe. "RightEmuV2" heter programmet. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Jeg vil sterkt anbefale deg å gå for en SSD-disk. Disse er langt mer motstandsdyktige mot støt og slag, noe som fort kan være et problem med carputer. Lykke til med prosjektet, carputer er spennende! Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Javisst! Er det ikke vanlig at laptop'er har ssd Står en laptop i bilen nå... Tenker å investere i AMP pc modulkort. De er meget dyre, men gode spesifikasjoner. Tåler fra -40 til +70 grader celsius. som er midt i blinken hvist pc`n skal være permanent i bilen Vi har selv vibrasjonstestet kortene under bruk på jobb. Disse er vanlig å bruke blandt offshore og militært. Håper på godpris igjennom jobb... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Interessant prosjekt. Men kommer det noen bilder eller? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Så jo bra ut så langt det ja=) Bilde av pcen a? Lenke til kommentar
lynlim Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Bruker en laptop jeg hadde liggende, som mangler skjærm. ikke noe for øye Har en liten plan å lage en liten "skuffe" av den. Som en slags dockingstation, bak passagersetet. Noen som har nå ide'er? Lurer også på om jeg skal montere et vanlig anlegg, men har egentlig ikke plass. Så ide'en er å montere selve anlegget gjemt i en kasse bak førersetet, å montere frontpanelet der hvor jeg har askebegeret og sigarett-tenderen nå... Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Det er så og si ingen PCer på markedet ennå med SSD, dessverre. Er mest for "spesielt interesserte", men i løpet av året og neste år blir det nok en stor hit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå