Camlon Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Robertaas: Jeg fant ikke argumentene dine for hvorfor CO2 ikke er en drivhusgass eller at utviklingen er ikke menneskeskapt. Jeg har aldri sagt at CO2 ikke er en drivhusgass, jeg har bare vist til historiske data som viser at det normale er at temperaturen ikke øker når CO2-nivået øker og at det er temperaturen som styrer CO2-nivået, ikke omvendt. Nå, har det ikke vært noen uenigheter om at temperaturen styrer CO2-nivået, men spørsmålet er om CO2-mengden styrer temperaturen også. Jeg har ikke sett deg underbygge den påstanden. Det er dette du trenger å motbevise, det hjelper lite å gjenta det alle vet. Jeg legger merke til at mens jeg er borte har du startet å bruke mange argumenter sm du vet er feil fordi du klarte ikke å diskutere for dem i det hele tatt. F.eks. siden du nevner Mars, har du funnet 7/8 planeter som varmes opp, hvis ikke er argumentet ditt om Mars forsatt like dårlig. Jeg er klar over at vi pga. lite data fra mange planeter bare har indikasjoner om global oppvarming på 3-4 planeter i vårt solsystem, men jeg mener det er nok til å se nøyere på det. Om 3 personer på et fotballag hadde fått samme uforklarlige sykdom ville jeg lett etter en felles faktor, mens du ikke ville brydd deg om det før du var sikker på at samtlige hadde fått samme sykdom. Eksemplet ditt blir veldig feil fordi sjansen til at temperaturen stiger på en planet er 50%, mens sjansen for å få en uforklarlig sykdom er langt under 50%. Tro det eller ei, men tankegangen din er sammenlignbart med å hevde at et lag er høyere enn gjennomsnittet fordi 3 av 8 er høyre enn gjennomsnittet. Enten er du høyre enn gjennomsnittet eller så er du det ikke. Enten øker temperaturen, eller så synker den. Endret 25. februar 2008 av Camlon Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Eksemplet ditt blir veldig feil fordi sjansen til at temperaturen stiger på en planet er 50%. Å hvordan kom du frem til det? Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Den offentlige klimadebatten her i norge preges av mye piss. Selvfølgelig er man istand til å finne ting som tyder på at den globale klimakrisen ikke er menneskeskapt, i og med at systemet vi snakker om er så ufattelig stort og komplisert (jfr. han løken på holmgang som ranta om isotopene sine). Men klimapanelet har altså gått gjennom ett usaklig stort datagrunnlag, og basert på det konklludert med at det er _sannsynlighetsovervekt_ for at klimakrisen er menneskeskapt og at hvis vi ikke gjør noe er det sannsynlig at konsekvensene blir langt større enn kostnadene ved å kutte utslippene. Det er sakens realitet. Så er det opp til politikerne å finne de beste måtene å kutte utslippene på. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det største problemet mitt med dette hysteriet er at folk tror at hvis vi betaler 25kr for bensin så blir det mindre CO2 i atmosfæren. Det funker ikke sånn forstår dere. Det er jo helt idiotisk, ja rett og slett idiotisk å tro at om vi betaler mer for bensin så slipper plutselig bilen ut mindre CO2. Hvor dum er det mulig å bli? DET lurer jeg på. Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det største problemet mitt med dette hysteriet er at folk tror at hvis vi betaler 25kr for bensin så blir det mindre CO2 i atmosfæren. Det funker ikke sånn forstår dere. Det er jo helt idiotisk, ja rett og slett idiotisk å tro at om vi betaler mer for bensin så slipper plutselig bilen ut mindre CO2. Hvor dum er det mulig å bli? DET lurer jeg på. Nei, men du kommer til å bruke mindre bensin, og dermed blir det mindre CO2 i atmosfæren. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei, men du kommer til å bruke mindre bensin, og dermed blir det mindre CO2 i atmosfæren. Ja jøss . Og dette er kun populærpolitikk (fine ordet) som ikke har en dritt sammenheng med virkeligheten. Om det er dette idealet du vil ha så er det ikke biltrafikk som er den store synderen for våre fantastiske molekylutslipp. Å angripe biltrafikken sender kun ut feil signaler og viser at politikerne virkelig er så tjukke i huet som de virker. Jeg har sagt det før og sier det igjen, fiks den forbanna kollektivtrafikken før bilkjørerne blir straffet. Kollektivtrafikken er idag dyr, forsinket, trang, generelt ukomfertabel og for å ikke glemme sjelden. Personlig misliker jeg den sterkt og skulle gjerne kjørt om jeg bare hadde tatt lappen ( ). Jeg synes vi kan kreve ekstra skatt på aluminium i samme slengen, forhindre CO2 og vi får penger som vi ikke bruker til noe nyttig uansett. Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei, men du kommer til å bruke mindre bensin, og dermed blir det mindre CO2 i atmosfæren. Ja jøss . Og dette er kun populærpolitikk (fine ordet) som ikke har en dritt sammenheng med virkeligheten. Man trenger ærlig talt ikke mer enn sunn fornuft for å forstå at hvis bensinprisen dobles vil man kjøre mindre. Da kan de som har råd betale 25kr så kan de som ikke har råd få subsidiert kollektivtrafikk av de som har råd. Det er både god fordelingspolitikk og god miljøpolitikk. Om det er dette idealet du vil ha så er det ikke biltrafikk som er den store synderen for våre fantastiske molekylutslipp. Å angripe biltrafikken sender kun ut feil signaler og viser at politikerne virkelig er så tjukke i huet som de virker. Biltrafikken står for 20% av totalt CO2 utslipp. Hvis man skal få ned utslippene i Norge med 30% må utslippene ned også her. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei, men du kommer til å bruke mindre bensin, og dermed blir det mindre CO2 i atmosfæren. Ja jøss . Og dette er kun populærpolitikk (fine ordet) som ikke har en dritt sammenheng med virkeligheten. Man trenger ærlig talt ikke mer enn sunn fornuft for å forstå at hvis bensinprisen dobles vil man kjøre mindre. Da kan de som har råd betale 25kr så kan de som ikke har råd få subsidiert kollektivtrafikk av de som har råd. Det er både god fordelingspolitikk og god miljøpolitikk. Om det er dette idealet du vil ha så er det ikke biltrafikk som er den store synderen for våre fantastiske molekylutslipp. Å angripe biltrafikken sender kun ut feil signaler og viser at politikerne virkelig er så tjukke i huet som de virker. Biltrafikken står for 20% av totalt CO2 utslipp. Hvis man skal få ned utslippene i Norge med 30% må utslippene ned også her. Og denne subsidieringa? Hvor blir det av den? Hører bare om økning i avgifter av diverse ting som visstnok skal være så ille. Gevinsten i kuttet bilkjøring iforhold til alle de ekstra t-banene, trikkene og bussene som må settes inn i stedet vil jeg ikke tro at den er så altfor høy. Men disse drives vel av "grønn" energi (hva nå enn det er)? Norge sitt utslipp totalt er ikke det vi må se på. Ei utslipp/innbygger. Heller energiforbruk per innbygger etter vi har tatt vekk diverse produksjoner. Sist jeg sjekka så bruker aluminium i vindmøller og er "miljøvennlig", men produksjonen av aluminium gir et CO2-resultat uansett, samtidig som det krever relativt store mengder energi. Og tro meg. Det slippes ikke ut mindre CO2 om denne produksjonen flyttes til for eksempel Tyskland og Norge sitt utslipp vil være relativt lavt og vi kan skryte på at vi er sååå miljøvennlige Please. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det største problemet mitt med dette hysteriet er at folk tror at hvis vi betaler 25kr for bensin så blir det mindre CO2 i atmosfæren. Det funker ikke sånn forstår dere. Det er jo helt idiotisk, ja rett og slett idiotisk å tro at om vi betaler mer for bensin så slipper plutselig bilen ut mindre CO2. Hvor dum er det mulig å bli? DET lurer jeg på. Nei, men du kommer til å bruke mindre bensin, og dermed blir det mindre CO2 i atmosfæren. Nei for jeg gjør ikke det forstår du. Jeg har uansett 5,4 mil hver vei til jobben. Veien jeg må kjøre blir ikke kortere av at bensinprisen går opp. Hvor dum går det egentlig an å bli? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det største problemet mitt med dette hysteriet er at folk tror at hvis vi betaler 25kr for bensin så blir det mindre CO2 i atmosfæren. Det funker ikke sånn forstår dere. Det er jo helt idiotisk, ja rett og slett idiotisk å tro at om vi betaler mer for bensin så slipper plutselig bilen ut mindre CO2. Hvor dum er det mulig å bli? DET lurer jeg på. Nei, men du kommer til å bruke mindre bensin, og dermed blir det mindre CO2 i atmosfæren. Nei for jeg gjør ikke det forstår du. Jeg har uansett 5,4 mil hver vei til jobben. Veien jeg må kjøre blir ikke kortere av at bensinprisen går opp. Hvor dum går det egentlig an å bli? Jeg foreslår du for det første ser på statistikk over bilkjøring kontra hvor mange bilder folk har og kontra tid. Da burde det framstå tydlig for enhver at folk ikke bare kjører av nødvendighetshensyn. Videre foreslår jeg at du legger av deg de tåplige personkarateristikkene, som stilles i et ekstra merkverdig lys når du til alt overmål tar helt feil. AtW 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Så du påstår at jeg ville gått til jobb hvis prisen på bensin ble doblet? 5,4 mil hver vei har jeg i forbindelse med jobb. Jeg skulle likt å se deg gå eller sykle den strekningen hver dag. Det er ikke alle som bor sentralt og kan reise kollektivt til og fra jobb. Dette er altså ett tiltak som rammer distriktene spesielt. Det samme gjelder barnefamilier som må frakte barn til barnehagen før de skal på jobb. Det er ikke sånn at man kan komme slentrende inn på jobben i 10 tida her hvor jeg jobber i alle fall. Altså folk er avhengige av bilen sin i byene også, da spesiellt barnefamilier. Her straffes altså de som allerede har minst. Det er derfor en avgift som kun er myntet på å hente inn mer penger til staten ikke for å bedre miljøet. Det er helt greit egentlig at sosialistpartiene skyter seg selv i foten ved å fare med løgner, men det som skremmer meg er at det er mange som faktisk sluker løgnene rått. Mange kan nok begrense bruken av bil, men hos oss er det nyttekjøring, altså til og fra jobb som faktisk er nødvendig her hvor vi bor, som står for nær 100% av kjøringen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Så du påstår at jeg ville gått til jobb hvis prisen på bensin ble doblet? 5,4 mil hver vei har jeg i forbindelse med jobb. Jeg skulle likt å se deg gå eller sykle den strekningen hver dag. Det er ikke alle som bor sentralt og kan reise kollektivt til og fra jobb. Stråmann stråmann stråmann. 1. Folk gjør mye mer kjøring en til og fra jobb 2. Folk kunne samkjørt i mye større grad. Det strider imot alle data, all fornuft og all økonmisk teori å anta at trafikken ikke går ned, eller stigere saktere enn den hadde gjort om bensinprisen over dobles. Og en nedgang i kjøring per person er ikke det samme som at alle går til jobb. AtW 1 Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg tror vi har delvis skyld i den globale oppvarmingen. Det er sikkert økt solaktivitet, men jeg tror også at vi har en del og si også. Correct me if I'm wrong; Men det må jo overdrives for at folk skal skjønne at vi må gjøre noe, og vi må gjøre det nå! Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Så du påstår at jeg ville gått til jobb hvis prisen på bensin ble doblet? 5,4 mil hver vei har jeg i forbindelse med jobb. Jeg skulle likt å se deg gå eller sykle den strekningen hver dag. Det er ikke alle som bor sentralt og kan reise kollektivt til og fra jobb. Stråmann stråmann stråmann. 1. Folk gjør mye mer kjøring en til og fra jobb 2. Folk kunne samkjørt i mye større grad. Det strider imot alle data, all fornuft og all økonmisk teori å anta at trafikken ikke går ned, eller stigere saktere enn den hadde gjort om bensinprisen over dobles. Og en nedgang i kjøring per person er ikke det samme som at alle går til jobb. AtW Du snakker om stråmenn? 1. Jeg er altså ikke folk. 2. Jeg kan ikke samkjøre med noen i min situasjon. Du glemte selvsagt essensen, så jeg gjentar det her jeg. Dette er altså ett tiltak som rammer distriktene spesielt. Det samme gjelder barnefamilier som må frakte barn til barnehagen før de skal på jobb. Det er ikke sånn at man kan komme slentrende inn på jobben i 10 tida her hvor jeg jobber i alle fall. Altså folk er avhengige av bilen sin i byene også, da spesiellt barnefamilier. Her straffes altså de som allerede har minst. Det er derfor en avgift som kun er myntet på å hente inn mer penger til staten ikke for å bedre miljøet. Det er helt greit egentlig at sosialistpartiene skyter seg selv i foten ved å fare med løgner, men det som skremmer meg er at det er mange som faktisk sluker løgnene rått. Mange kan nok begrense bruken av bil, men hos oss er det nyttekjøring, altså til og fra jobb som faktisk er nødvendig her hvor vi bor, som står for nær 100% av kjøringen. Lenke til kommentar
Coaxmetal Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Flertallet av befolkningen i Norge bor faktisk i bynære områder og har gode alternativer til bil, spesielt hvis kollektivtrafikken nyter godt av økte drivstoffavgifter. At folk i distriktene er avhengige av bil er det ikke spesielt mye å gjøre med, men avgifter vil ikke nødvendigvis treffe 100% der de skal og dette må man bare leve med. Evt kan man innføre diverse skattefradrag for de som ikke har alternativ til bil. Jeg er også lei av å høre maset fra småbarnsforeldre, det er ingen andre grupper i samfunnet som nyter godt av så enorme subsidier som dere, så om dere må betale litt ekstra bensin får dere ikke meg til å begynne å grine av den grunn. Faktum er at de som er fattige tar buss, derfor vil subsidiering av kollektivtrafikken faktisk komme lavinntektsgrupper til nytte. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei for jeg gjør ikke det forstår du. Jeg har uansett 5,4 mil hver vei til jobben. Veien jeg må kjøre blir ikke kortere av at bensinprisen går opp. Hvor dum går det egentlig an å bli? Du vil selvsagt også bry deg akkurat like mye om hvor mye bensin bilen du kjøper bruker på mila, uavhengig av hvor mye bensinen koster? Og du ville fortsette å bo så sykt langt fra jobb, selv om bensinen kostet 100 kr literen? Nå ville vel de fleste fornuftige folk innsett at bare all tiden man kaster bort på å reise så langt hver dag ville være grunn nok til å flytte, men... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Så du påstår at jeg ville gått til jobb hvis prisen på bensin ble doblet? 5,4 mil hver vei har jeg i forbindelse med jobb. Jeg skulle likt å se deg gå eller sykle den strekningen hver dag. Det er ikke alle som bor sentralt og kan reise kollektivt til og fra jobb. Stråmann stråmann stråmann. 1. Folk gjør mye mer kjøring en til og fra jobb 2. Folk kunne samkjørt i mye større grad. Det strider imot alle data, all fornuft og all økonmisk teori å anta at trafikken ikke går ned, eller stigere saktere enn den hadde gjort om bensinprisen over dobles. Og en nedgang i kjøring per person er ikke det samme som at alle går til jobb. AtW Du snakker om stråmenn? 1. Jeg er altså ikke folk. 2. Jeg kan ikke samkjøre med noen i min situasjon. Du glemte selvsagt essensen, så jeg gjentar det her jeg. Om jeg sier "folk har høyere IQ enn før" så er det riktig, det betyr ikke at de med lav IQ ikke er folk. Angående punkt to, så henviser jeg til det samme Essensen er at du påsto "Det største problemet mitt med dette hysteriet er at folk tror at hvis vi betaler 25kr for bensin så blir det mindre CO2 i atmosfæren.Det funker ikke sånn forstår dere." Noe som er rent tøv. Du må gjerne forsøke å dreie diskusjonen over på baksidene ved mindre kjøring, og late som det er essensen for å tåkelegge de feilaktige uttalelsene du har kommet med. En dobling av bensinpris vil føre til mindre Co2-utslipp fra biltrafikk, DET er essensen. AtW 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Flertallet av befolkningen i Norge bor faktisk i bynære områder og har gode alternativer til bil, spesielt hvis kollektivtrafikken nyter godt av økte drivstoffavgifter. At folk i distriktene er avhengige av bil er det ikke spesielt mye å gjøre med, men avgifter vil ikke nødvendigvis treffe 100% der de skal og dette må man bare leve med. Evt kan man innføre diverse skattefradrag for de som ikke har alternativ til bil. Jeg er også lei av å høre maset fra småbarnsforeldre, det er ingen andre grupper i samfunnet som nyter godt av så enorme subsidier som dere, så om dere må betale litt ekstra bensin får dere ikke meg til å begynne å grine av den grunn. Faktum er at de som er fattige tar buss, derfor vil subsidiering av kollektivtrafikken faktisk komme lavinntektsgrupper til nytte. Hvilke alternativer? Jeg bor i Oslo, går på skole i Oslo og har alt imellom 45 min og 1 time og 30 min med reisevei med kollektivt (avhengig av hvordan ting klaffer). Gå tar vel nærmere to timer eller no. Bilkjøring tar 10 minutter (med bomstasjoner). Hva er mest attraktivt? Om man får til et relativt bra kollektivsystem for ALLE, og jeg mener ALLE som i teorien skal kutte ned bilbruken så kan jeg tildels gå med på noe. Men idag er det ikke gøy å moses opp til 3-4 andre for så å stå der uten å røre en mine i t-banevogna fordi den er full . Jeg vet ikke om du opplever denne fantastiske"kulturen", men den er sødern meg ikke mye å skryte av. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Flertallet av befolkningen i Norge bor faktisk i bynære områder og har gode alternativer til bil, spesielt hvis kollektivtrafikken nyter godt av økte drivstoffavgifter. At folk i distriktene er avhengige av bil er det ikke spesielt mye å gjøre med, men avgifter vil ikke nødvendigvis treffe 100% der de skal og dette må man bare leve med. Evt kan man innføre diverse skattefradrag for de som ikke har alternativ til bil. Jeg er også lei av å høre maset fra småbarnsforeldre, det er ingen andre grupper i samfunnet som nyter godt av så enorme subsidier som dere, så om dere må betale litt ekstra bensin får dere ikke meg til å begynne å grine av den grunn. Faktum er at de som er fattige tar buss, derfor vil subsidiering av kollektivtrafikken faktisk komme lavinntektsgrupper til nytte. Hvilke alternativer? Jeg bor i Oslo, går på skole i Oslo og har alt imellom 45 min og 1 time og 30 min med reisevei med kollektivt (avhengig av hvordan ting klaffer). Gå tar vel nærmere to timer eller no. Bilkjøring tar 10 minutter (med bomstasjoner). Hva er mest attraktivt? Om man får til et relativt bra kollektivsystem for ALLE, og jeg mener ALLE som i teorien skal kutte ned bilbruken så kan jeg tildels gå med på noe. Men idag er det ikke gøy å moses opp til 3-4 andre for så å stå der uten å røre en mine i t-banevogna fordi den er full . Jeg vet ikke om du opplever denne fantastiske"kulturen", men den er sødern meg ikke mye å skryte av. Jeg tror det er en untakssituasjon å bruke minimum 45 minutt når man tar kollektivtransport til hjelp for å komme seg en mil i oslo (basert på tider for gange og kjøring). Nå har riktignok kollektivtransporten en del forbedringspotensiale men for de aller aller fleste er nok situasjonen vesentlig bedre enn du skisserer. AtW 1 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei for jeg gjør ikke det forstår du. Jeg har uansett 5,4 mil hver vei til jobben. Veien jeg må kjøre blir ikke kortere av at bensinprisen går opp. Hvor dum går det egentlig an å bli? Du vil selvsagt også bry deg akkurat like mye om hvor mye bensin bilen du kjøper bruker på mila, uavhengig av hvor mye bensinen koster? Og du ville fortsette å bo så sykt langt fra jobb, selv om bensinen kostet 100 kr literen? Nå ville vel de fleste fornuftige folk innsett at bare all tiden man kaster bort på å reise så langt hver dag ville være grunn nok til å flytte, men... Nei, men på grunn av de høye avgiftene som er på nybil så har jeg ikke råd til å velge vrake i biler, selv ikke miljøvennlige biler. Jeg vil fortsette å bo sykt langt fra jobb fordi min samboer studerer. Hvis vi flytter så innebærer det at HUN må reise motsatt vei og da er vi selvsagt like langt. Hvis poenget med denne avgiften er å ta livet at distriktene så tror jeg det er ganske effektivt. De som bor rundt her hvor jeg jobber, bor nært jobben egentlig, men de bor alt fra 10 meter til 2-3 mil unna. Årsaken er at dette er ett lite distrikt og ikke en stor by. Det er ikke plass til bolig til alle som jobber og går skole her engang. Det fine er at det for majoriteten ikke finnes kollektivtransport. Du må ikke tro at de kommer til å bygge ut kollektivtransporten her av den grunn, ganske enkelt fordi det ikke er butikk i det. Folk bor så spredt og så langt pokker ute i ødemarka at det rett og slett er idiotisk å sette opp kollektivtransport. Jeg er også lei av å høre maset fra småbarnsforeldre, det er ingen andre grupper i samfunnet som nyter godt av så enorme subsidier som dere, så om dere må betale litt ekstra bensin får dere ikke meg til å begynne å grine av den grunn. Faktum er at de som er fattige tar buss, derfor vil subsidiering av kollektivtrafikken faktisk komme lavinntektsgrupper til nytte. Vet ikke om denne var myntet på meg, men jeg antar det siden du postet rett etter meg uten quote. Jeg har ingen barn, men jeg innser uansett at det er håpløst for småbarnsforeldre som skal passe en jobb å først busse barnet til barnehagen for så å busse på jobb, nettopp fordi det rett og slett ikke er mulig å foreta slike reiser og samtidig rekke jobben - det gjelder for de aller fleste skulle jeg tro. Det er ikke sånn at du nødvendigvis har barnehageplass rett ved jobben eller hjemmet vet du. Det er vel også velkjent at småbarnsfamilier er en av gruppene som har det trangest. Dette er en meget lite gjennomtenkt avgift. En dobling av bensinpris vil føre til mindre Co2-utslipp fra biltrafikk, DET er essensen. Kan du være så vennlig å vise til en kilde for dette? Det ble nemlig påstått at bompenger og rushtidsavgifter også begrenset biltrafikken. Joda, i rushtiden og når bomen var åpen. Folk sto parkert ved bomstasjonen og ventet på at bomen skulle stenge i Trondheim i alle fall. For her var det en slik tidsbom mellom en eller annen gang på morran til klokka 18:00 på kvelden mener jeg det var. Når man legger avgiften på bensin så fører ikke det til ett mindre behov for å kjøre bil, tror du virkelig det? At behovet for å kjøre synker i takt med bensinprisen? Og er du virkelig så tett at du tror at normale folk driver å kjører rundt og rundt i nabolaget for moro skyld bare for at de vil bruke mest mulig bensin? Unntaket er rånere som faktisk har dette som hobby, men hopen av den norske befolkning driver ikke å kjører rundt for moro skyld. Jeg vil gjerne også se en kilde for at nordmenn kjører mye mer enn de har behov for. Mitt inntrykk i alle fall i min omgangskrets er at folk kjører så lite som mulig nettopp fordi bensinen allerede er dyr. Å legge på prisen enda mer vil bare bidra til å flå folk, ikke å få dem til å kjøre mindre. Det som også er urovekkende er at prisen for bensin i Trondheimsområdet i dag er ca 12 kroner +/- 40 øre. Av disse kronene går allerede nesten 10 kroner til staten i avgifter. Jeg tror ikke jeg trenger å si noe mer, men jeg har litt til. Kan du fortelle meg hvorfor det blir mindre CO2 i jordens atmosfære for at jeg betaler 25 kroner per liter bensin enn om jeg betaler 12 kroner? Jeg er 100% avhengig av bilen jeg, CO2-utslippet er der uavhengig av om jeg betaler mye eller lite for bensinen. At folk virkelig biter på dette fatter jeg ikke, det har null rot i virkeligheten. I tillegg så driver de som bestemmer dette å flyr i "privatfly", store biler med enorme utslipp osv. Dobbeltmoralen lenge skal du faen meg leve! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå