Traadstarter Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) http://video.google.com/videoplay?docid=-6026880749850611241 Endret 21. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 *snipp* Den siste istiden var ikke i går, men du vet at jorden ikke er 5 år gammel, ikke sant? Sett i sammenheng med jordens alder så var den siste istiden "i går". Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 I følge holmgang var det faktisk 18.000 forskere som har skrevet under ett opprop mot dette klimapanel. Tidligere var det religiøse som stod frem som dommedagsprofeter, nå i dag er det politikere fra AP, SV, V, H, RV og SP som gjør dette i vårt land. Skremmer sin befolkning med en naturforårsaket død og fordervelse i fremtiden. Og igjen, er det noen forskjell på religion og politikk? er det hele ikke snakk om makt over enkeltindividet? og for å oppnå dette må sterke virkemidler taes i bruk, som f.eks. frykt for det ukjente, gjerne litt inn i fremtiden mens en ennå lever, eller frykten som enkelte religiøse bruker om hva som skjer etter døden. Under siste kommunevalg stod representanter fra det lokale SP frem og delte ut ark hvor man kunne få ideer til miljømessige ting. Ett av forlagene var at man kunne dusje flere sammen? For meg betyr dette at jeg må ut på gata og trekke inn en vilt fremmed og dusje sammens med! Men poenget var at de som leverte ut disse kopier, selv brenner rundballplast og nylonsnøre bak sine fjøs, har milevis med både metall og plastgjerder liggende nede i sine ut og innmarksbeiter. Flere traktorer og redskaper som står og lekker olje, diesel og batterisyre bak fjøset. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 ulfjoh: Hva er egentlig en "forsker"? Hvem kan kalle seg "forsker" og "vitenskapsmann"? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 En med utdanning. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Traadstarter: Hvor lang utdanning kreves for å kvalifisere til "forsker" eller "vitenskapsmann"? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 er helt for at menneskeheten er grunnen til den globale oppvarmingen, men....... det har blitt bevist at det har vert klima til å dyrke korn helt på toppen av vår oljenasjon men det har en side dette og, det har vært flere "globale oppvarminger" som naturen selv har skapt. de oppvarmingene som moder jord selv har skapt ble jorden varmet opp iløpet av flere hundre år. den vesentlige forskjellen på den menneskeskapte er at vi har fremskyndet oppvarmings prosessen på et par hundre år og CO2 målinger viser at jorden aldri har vært i nærheten av hva menneskerasen har "spyd ut" faktisk så så jeg på en dokumentar der noen klimaforskere ble betalt får å si at den globale oppvarmingen ikke var noe å bekymre seg for, dermed lurer jeg på hvor mange av dem er korrupt. men til alle de som ikke tror på den globale oppvarmingen, hvor er beviset for at menneskeheten ikke er skyld i denne prosessen? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Traadstarter: Hvor lang utdanning kreves for å kvalifisere til "forsker" eller "vitenskapsmann"? Doktorgrad. Det er vel gjerne 8 år. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Men korrupthet går kun den ene veien og ikke den andre? Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Det lyves og overdrives på begge sider. Hver og én må derfor selv finne ut hva som er sannheten. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 men til alle de som ikke tror på den globale oppvarmingen, hvor er beviset for at menneskeheten ikke er skyld i denne prosessen? Du har ikke lest eller hørt på noe av det som er nevnt i denne tråden. At du ikke har sett noen av bevisene og argumentasjonen er for meg veldig overraskende. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 er helt for at menneskeheten er grunnen til den globale oppvarmingen, men....... Også den globale oppvarmingen vi ser på planeten mars? CO2 målinger viser at jorden aldri har vært i nærheten av hva menneskerasen har "spyd ut" Feil, vi ligger bare like over et historisk minimum idag. CO2-nivået har vært langt langt høyere før. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Det lyves og overdrives på begge sider. Hver og én må derfor selv finne ut hva som er sannheten. Så det er ingen fasit? Men religion? Dette gjør hele greia enda mer patetisk. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 forsto ikke en dritt ut av tabellen din, forklar nærmere, man lika vell forklarer ikke tabellen hvorfor jorda varmes fortere opp enn normalt, det er snakk om opptil 1000 år raskere oppvarming der menneskerasen er skyldig i fabrikker biler fly plastikk søppel hogging av regnskogen slik at naturer ikke kan bryte ned CO2 alt fra produksjon av elektrisitet til gummi osv...osv...sov..sov...sov...sov...osv Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) forsto ikke en dritt ut av tabellen din, forklar nærmere, X-aksen er tid(fra idag og bakover), y-aksen er CO2-nivå. CO2-nivået er målt medforskjellige metoder bakover, men har antagelig ligget 15-20 ganger høyere enn hva vi har idag. man lika vell forklarer ikke tabellen hvorfor jorda varmes fortere opp enn normalt, det er snakk om opptil 1000 år raskere oppvarming Hvor i alle dager fra har du det fra at oppvarmingen skjer "raskere enn normalt"? Dette er en påstand tatt ut av løse lufta. Ja, menneskene er skyld i mange typer forurensing og vi burde gjøre noe med det. CO2 derimot er en helt naturlig gass som alle levende planter og dyr avgir. Det var også mye høyere nivå med CO2 før i tiden. Å behandle CO2 som forurensing er derfor helt latterlig. Endret 22. februar 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Det lyves og overdrives på begge sider. Hver og én må derfor selv finne ut hva som er sannheten. Så det er ingen fasit? Men religion? Dette gjør hele greia enda mer patetisk. Religion? Jeg snkker om klima. Det er selvfølgelig en fasit, men ingen vet sikkert. Da hadde jo ekspertene vært enige. Men de er langtfra enige. An unconvenient truth. Se den. Se så The Great Global Warming Swindle. Så skjønner du at det er umulig å vite sikkert. Jeg ble i hvert fall veldig forvirret. Endret 22. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Religion? Jeg snkker om klima. Det er selvfølgelig en fasit, men ingen vet sikkert. Da hadde jo ekspertene vært enige. Men de er langtfra enige. Derfor kan man heller ikke finne sin egen sannhet. Det er bare en sannhet, enten, eller. Ikke noe halvveis. Hittil er begge sider "troende". Og ja, jeg forstår at du snakker om klima, men det ligner mer og mer religionshysteri slik sakene framstår. Kun et politisk spill idag. En annen ting, det er ikke entydig KUN mennesker eller overhodet ikke mennesker sin skyld i denne globale oppvarminga, det er ufattelig mange flere faktorer som spiller inn og ikke bare økte CO2-mengden i atmosfæren. Derfor også filmene har så stort sprang imellom seg fordi ingen vil bruke argumenter som styrker den andre siden? Endret 22. februar 2008 av chokke Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Religion? Jeg snkker om klima. Det er selvfølgelig en fasit, men ingen vet sikkert. Da hadde jo ekspertene vært enige. Men de er langtfra enige. Derfor kan man heller ikke finne sin egen sannhet. Det er bare en sannhet, enten, eller. Ikke noe halvveis. Hittil er begge sider "troende". Og ja, jeg forstår at du snakker om klima, men det ligner mer og mer religionshysteri slik sakene framstår. Kun et politisk spill idag. Ja, jeg ordla meg litt tullete. Det handler ikke om å finne sin egen sannhet, men å finne sannheten på egenhånd. Det er så mye propaganda og løgn der ute at det er umulig å finne ut hvem som snakker sant og hvem som lyver ved å lese aviser og se Holmgang. Derfor må man studere selv og finne ut hva som er sant. Altså ikke finne sin egen sannhet. Religion? Jeg snkker om klima. Det er selvfølgelig en fasit, men ingen vet sikkert. Da hadde jo ekspertene vært enige. Men de er langtfra enige. Derfor kan man heller ikke finne sin egen sannhet. Det er bare en sannhet, enten, eller. Ikke noe halvveis. Hittil er begge sider "troende". Og ja, jeg forstår at du snakker om klima, men det ligner mer og mer religionshysteri slik sakene framstår. Kun et politisk spill idag. Ja, jeg ordla meg litt tullete. Det handler ikke om å finne sin egen sannhet, men å finne sannheten på egenhånd. Det er så mye propaganda og løgn der ute at det er umulig å finne ut hvem som snakker sant og hvem som lyver ved å lese aviser og se Holmgang. Derfor må man studere selv og finne ut hva som er sant. Altså ikke finne sin egen sannhet. Religion? Jeg snkker om klima. Det er selvfølgelig en fasit, men ingen vet sikkert. Da hadde jo ekspertene vært enige. Men de er langtfra enige. Derfor kan man heller ikke finne sin egen sannhet. Det er bare en sannhet, enten, eller. Ikke noe halvveis. Hittil er begge sider "troende". Og ja, jeg forstår at du snakker om klima, men det ligner mer og mer religionshysteri slik sakene framstår. Kun et politisk spill idag. Ja, jeg ordla meg litt tullete. Det handler ikke om å finne sin egen sannhet, men å finne sannheten på egenhånd. Det er så mye propaganda og løgn der ute at det er umulig å finne ut hvem som snakker sant og hvem som lyver ved å lese aviser og se Holmgang. Derfor må man studere selv og finne ut hva som er sant. Altså ikke finne sin egen sannhet. Religion? Jeg snkker om klima. Det er selvfølgelig en fasit, men ingen vet sikkert. Da hadde jo ekspertene vært enige. Men de er langtfra enige. Derfor kan man heller ikke finne sin egen sannhet. Det er bare en sannhet, enten, eller. Ikke noe halvveis. Hittil er begge sider "troende". Og ja, jeg forstår at du snakker om klima, men det ligner mer og mer religionshysteri slik sakene framstår. Kun et politisk spill idag. Ja, jeg ordla meg litt tullete. Det handler ikke om å finne sin egen sannhet, men å finne sannheten på egenhånd. Det er så mye propaganda og løgn der ute at det er umulig å finne ut hvem som snakker sant og hvem som lyver ved å lese aviser og se Holmgang. Derfor må man studere selv og finne ut hva som er sant. Altså ikke finne sin egen sannhet. I følge en på Holmgang er kun 2% av CO2-en i atmosfæren menneskeskapt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Men fortsatt så kan du ikke finne sannheten på egenhånd. Alle grafer, kilder og lignende en finner vil være påvirket av de som startet siden i første omgang, så faktaen vil uansett vris til det som støtter deres synspunkt. Bare se på uenigheten mellom Camlon og Robertaas, og grafene de fremstiller hver. Og "mannen i gata" har altfor lite kunnskap til å kjenne til faktorer som påvirker og vil dermed ikke kunne si noe imot de som har et relativt godt argument mot/for menneskeskapt global oppvarming. Fin post forresten Endret 22. februar 2008 av chokke Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 (endret) Man må ta en utdanning i klimasystemer, så tror jeg nok man finner sannheten. Så får man velge om man vil fortelle sannheten eller lyve og få betalt for det. Skulle tatt en løgndetektortest på disse forskerne, så hadde man nok funnet ut hvem som snakker sant. Verken Robertaas eller Camlon har den minste peiling på temaet. Jeg synes uansett vi bør være føre-var. Man skal ikke måtte bevise at GO er menneskeskapt for å handle bærekraftig. Endret 22. februar 2008 av Traadstarter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå