Gå til innhold

kjøpe i usa


yamaha90

Anbefalte innlegg

Er utvesling student i usa nå, og jeg vurderer å kjøpe denne pc her borte p.g.a. at den blir billigere her borte.

Men lurer på om det er lurt å kjøpe denne pc her borte?

Kan man da få bestilt med norsk tastatur, visst ikke kan man da skifte tastatur på denne i norge. Og må jeg betale toll for denne når jeg kommer tilbake til norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom det er en laptop kan jo tastaturbytte bli en utfordring. USA bruker 110v så strømforsyning må byttes (eller overgang kjøpes).

 

Som de fleste av oss som bruker laptoper vet, så bruker de fleste laptoper både 110 og 220v. Dette innlegget er skrevet på en Mac som er kjøpt i USA.

 

Jeg ser ikke noe poeng i å bytte tastatur. Det er selvsagt litt anderledes, men det går helt greit. Har de norske bokstavene.

Endret av butare
Lenke til kommentar
Er utvesling student i usa nå, og jeg vurderer å kjøpe denne pc her borte p.g.a. at den blir billigere her borte.

Men lurer på om det er lurt å kjøpe denne pc her borte?

Kan man da få bestilt med norsk tastatur, visst ikke kan man da skifte tastatur på denne i norge. Og må jeg betale toll for denne når jeg kommer tilbake til norge?

 

Tror ikke du får byttet til norsk tastatur her borte.

 

Toll? Har ikke mye tro på at du blir stoppet i tollen med en brukt laptop.

Endret av butare
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Dersom det er en laptop kan jo tastaturbytte bli en utfordring. USA bruker 110v så strømforsyning må byttes (eller overgang kjøpes).

Som de fleste av oss som bruker laptoper vet, så bruker de fleste laptoper både 110 og 220v. Dette innlegget er skrevet på en Mac som er kjøpt i USA.

Laptoper bruker vel gjerne ca 20v, men jeg er enig i at strømforsyningene ofte tillater 100-240v. Dog finnes det unntak.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Er utvesling student i usa nå, og jeg vurderer å kjøpe denne pc her borte p.g.a. at den blir billigere her borte.

Men lurer på om det er lurt å kjøpe denne pc her borte?

Kan man da få bestilt med norsk tastatur, visst ikke kan man da skifte tastatur på denne i norge. Og må jeg betale toll for denne når jeg kommer tilbake til norge?

_________________________________________________________________

 

Du kan TA MED DEG varer for inntil 6000,- Nkr. tilbake til Norge uten å måtte betale mva. ( 25%).

Tror ikke det er toll på datamaskiner heller.

Du bør gå inn her og sjekke:

http://www.toll.no/Default.aspx?epslanguage=NO

 

Selvsagt kan du bestille en maskin med norsk tastatur i USA.

 

Har ikke undersøkt for PC, men prisene på Mac ligger på ca. 1/2- 2/3 av i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...