1337acab Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har et problem med cd-stasjonen min, etter at jag trykker på knappen for å sette inn en cd/dvd/spill etc. å sender den inn skjer det ingenting. Hvis jeg trykker min datamaskin-cd-stasjon e så kommer det bare opp: sett inn en disk i stasjon cd-stasjon (e:) å da står det plate i allerede....Det går heller ikke ann å løse ut ved å høyreklikke på stasjonen å trykke Løs ut, da kommer dette opp: "Cd-stasjon(E:) er i bruk. Lagre alle åpne filer på disken.Lukk deretter filene eller programmene som bruker filene,før du forsøker på nytt. Hvis du velger å fortsette,lukkes filene. Dette kan fororsake tap av data." Om jeg trykker fortsett kommer den samme meldinga opp, samme skjer om jeg trykker på prøv på nytt, eneste som funker er avbryt, dette kommer om jeg ikke har noe plate i også, eneste måte for å få ut plata er å trykke på maskina, da blinker det så kommer den ut, men den virker liksom ikke, har systemgjenopprettet til en gang da jeg vet den virka. Den får jo strømm ettersom den kommer ut å inn å lyser, ganske rart ettersom datan bare er 2 mnd gammel. Om jeg går inn på enhetsbehandling, står det en liten gul trekant med !, på begge de tingene under cd/dvd-ROM-stasjoner, prøvde å høyreklikke på oppdater driverprogrammvare men det stod bare at det var den nyeste driveren som var instalert osv. Om jeg går på egenskaper står det: "Kan ikke laste inn enhetsdriveren for denne maskinvaren. Driveren kan være skadet, eller den mangler. (Kode 39) Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes." Det som burde stått her er jo: "denne driveren fungerer som den skall" Vet ikke mere i farta som jeg kan kommer på å gjøre, har åpnet kabinette å dratt ut inn ledningene til cd/dvd stasjonen uten hell. Kjører vista home premium 32 bitz. Har også et problem med at windows utforsker har sluttet å virke så lukkes alt å åpnes igjenn, dette har jeg sett flere med samme prob, men akkurat det er ikke så stort prob, hender bare en sjelden gang. Håper på svar,løsning, vil ha instalert et spill! La med noen bilder for å vise. Mvh 1337acab (ikke 1337 på dette:P) Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Sorry og må skuffe deg,,hadde det samme selv, og det eneste som fungerte var og legge inn operativsystemet på nytt. Tror det som var årsaken til at jeg fikk error på cd-rommen var når jeg installerte enten alcohol120 eller da jeg installerte daemon tools. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) alcohol120 eller daemon tools skjedde det etter install av disse. Avinstaller drivere,install på nytt. Virker den greit fra boot(test med win cd) Boot trykk f8 sikkehetmodus virker den her. Se her Start->kjør->diskmgmt.msc forandre bokstav kan hjelpe. Har det skjedd etter install kan du gå tilbake før det skjedde med systemgjennoppreting. Start->kjør lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Endret 18. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
1337acab Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2008 Fikk ordnet mit prob idag;D Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Fikk ordnet mit prob idag;D Og da skriver du også i denne tråden hvordan du ordnet det, slik at andre også kan ha nytte av å lese denne tråden senere. Endre gjerne tittel til "[løst] Svarer i Cd-Stasjon (E:) Funker ikke som den skal! =(" i samme slengen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå