ariell Skrevet 31. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2008 Hei. Lenge siden jeg har oppdatert dette her. Men har hatt en ny tung periode. Går en del til akupunktur, men ser ikke noe spesiell bedring, nærmest tvertimot så blir jeg verre samme dagen/og dagen etter jeg har vært der. Har når kommet til et punkt der jeg er åpen for å prøve det meste, driver å skjekker ut spesialister/og andre sykehus både her i Norge og i utlandet. Har ikke fått noe positivt utav sykehusopplevelsene her i Ålesund, så jeg må lengre ut i landet. Siden ingenting annet fungerer eller finner noen løsning på det har jeg prøvd ut diverse alternative behandlinger. Homoepati (som tidligere nevnt ), akupunktur, fotsoneterapi og div. Skal nå på fredag til det som kallest en PULS-doktor for å høre om han har noe fornuftig og komme med. Setter veldig pris på alle svar som er kommet, og fortsetter søken på min ukjente tilstand... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Kan du ramse opp testene legen(e) har gjort og tatt? Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 31. mars 2008 Del Skrevet 31. mars 2008 Hei! Det første jeg tenker på er kronisk utmatelsessyndrom(ME). Hovedsymptomet på ME er ofte utmattelse etter aktivitet. For mye aktivitet en dag kan gjerne slå deg ut i flere dager. De aller fleste med ME har gode og dårlige dager. ME har mange symptomer, og mange av symptomene har likhetstrekk med andre sykdommer (Du finner full symptomliste på nettet). Det er derfor viktig å utelukke andre alvorlige sykdommer. ME er forøvrig en utelukkelsesdiagnose (Dvs andre sykdommer må utelukkes før du kan få diagnosen) Jeg sier ikke at du har ME, men du burde undersøke det nærmere) Om du skulle ha ME er det VELDIG viktig å ikke presse deg utover det du selv orker. Du må finne en balanse mellom hvile og aktivitet, og gradvis øke aktivitetsnivået når du føler deg bedre)(Ikke gjør mer en 70% av det du føler at du orker). Om du mistenker ME vil jeg anbefale deg å leve som om du skulle ha ME (Dvs; 70% regelen) De aller fleste leger i Norge har alt for lite peiling på ME. De sitter med gamle fordommer mot ME og påstår at ME er en motediagnose.. Det er svært viktig å ha en lege som er på din side. Hvis ikke legen er på din side, ikke nøl med å bytte. En god lege på dette området er Paul Kavli fra ME-klinikken. Om du er under 20år så er ventetiden på bortimot 2 måneder, ellers er den på over 1 år. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå