Gå til innhold

UFOene i Mexico, 2004

Anbefalte innlegg

Du hadde ikke en gang fått det med deg hvis de hadde landet i din hage.

Da hadde de vært gode til å manøvrere, for i min hage er knapt plass til en vanlig personbil. :whistle:

Før jeg skrev det med hagen, tenkte jeg du ville skrive noe " men jeg bor jo i blokk så det kan ikke lande noe ufo her" og jaggu skrev du nesten det jeg tenkte. Hva gjør du her på teknologi og vitenskap når du er så utrolig trangsynt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen mennesker oberverer ting rundt seg mens de fleste lever i sin egen lille boble. Du hadde ikke en gang fått det med deg hvis de hadde landet i din hage.

Er det rart at det få som tør å stå frem når det finnes folk som deg? De er redd for å bli ledd ut og miste respekt. Man må være åpne for nye ting, ikke kappe av hodene deres med en gang noen tør å stå frem og si at de så noe merkelig på himmelen.

Så da har virkelig 50 % av alle amerikanere blitt tatt fra UFOer? Man må også være skeptisk til ting og ikke sluke alt som er "nytt". Hva gjør den ene historien mer sann enn den andre? Dette betyr at Nessy, spøkelser, gjenferd, poltergeist, aliens, Gud, pungulv, varulv, Bigfoot (han har jo blitt filma!) , Moegly (den stygge ungen fra Jungelboken), snakkende bjørner og enhjørninger virkelig finnes? Kult.

Selv så tror jeg ikke på utenomjordiske/aliens med mindre vi finner et levende eksemplar, eventuelt dødt, eller en farkost de har kommet med som bærer preg at ikke er laget av mennesker (en plastikkmodell er ikke helt det store).

Du kan tro på hva du vil og leve i din egen lille verden hvis det er best for deg. Folk flest foretrekker det. Det er ikke spørsmål om vi vil oppdage utenomjordisk liv, men når vi vil.

Lenke til kommentar

Poenget er at UFOer har blitt observert som ikke kan forklares naturlig i dag. Hvordan vi tolker dette og hvordan dere tolker dette er opp til hver enkelt, men du kan ikke si at vi har feil for det om.

Btw. Bigfoot er falsk, de som filma det har inrømmet hele greia.

Endret av Phannyboy
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere: For meg er UFO-observasjoner som ikke kan forklares et bevis på at det fortsatt finnes naturlige fenomener som vi enda ikke kan forklare.

For noen andre er uforklarte UFO-observasjoner bevis på at utenomjordisk intelligens besøker Jorda støtt og stadig. Vi som ikke automatisk griper etter underjordiske, troll eller utenomjordiske straks vi ser noe som ikke umiddelbart kan forklares som noe kjent naturfenomen, fly eller fugler, vi er trangsynte, bakstreverske boble-debunkere.

Kanskje det også kan tenkes at de som mener at allle lys på himmelen er bevis på utenjordisk intelligens kan kalles trangsynte de også, på sin måte?

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt tidligere: For meg er UFO-observasjoner som ikke kan forklares et bevis på at det fortsatt finnes naturlige fenomener som vi enda ikke kan forklare.

For noen andre er uforklarte UFO-observasjoner bevis på at utenomjordisk intelligens besøker Jorda støtt og stadig. Vi som ikke automatisk griper etter underjordiske, troll eller utenomjordiske straks vi ser noe som ikke umiddelbart kan forklares som noe kjent naturfenomen, fly eller fugler, vi er trangsynte, bakstreverske boble-debunkere.

Kanskje det også kan tenkes at de som mener at allle lys på himmelen er bevis på utenjordisk intelligens kan kalles trangsynte de også, på sin måte?

Du kan ikke kalle det bevis for noe som helst, for da hadde det vert fakta. Du kan TRO det har en naturlig forklaring vi ikke enda har sett til. Jeg kan TRO det er en ETV, men jeg kan ikke tolke det som bevis av den grunn.

Lenke til kommentar
Du kan TRO det har en naturlig forklaring vi ikke enda har sett til. Jeg kan TRO det er en ETV, men jeg kan ikke tolke det som bevis av den grunn.

Neh, du VET at det har en naturlig forklaring som vi ikke enda har funnet ut(hele definisjonen på hva en UFO er), men du TROR det er en ETV.

Lenke til kommentar

Nettopp Phannyboy.

Noen har sikkert fortalt om kulelyn før. Jeg tar det ikke med som en forklaring på UFO-er nå, men som et eksempel på noe naturlig som vitenskapen fortsatt ikke kan forklare. Kulelyn er observert, filmet og dokumentert, så at kulelyn eksisterer er sikkert. Men hvordan de kan oppstå og hvordan de kan eksistere i mange sekunder, opptil minutter, det kan ingen forklare. Enda.

Tyngdekaft (gravitasjon) er faktisk et annet uforklart naturfenomen, vi kan måle at det virker, vi kan beregne virkningene av gravitasjon i detalj, beregne planetbaner og kreftene som må til for å få skutt romferga. Men vitenskapen aner fortsatt ikke hvorfor og hvordan gravitasjon egentlig fungerer, eller hvorfor stoff (materie) er så tungt som det faktisk er.

Ganske mange av slike uforklarte naturfenomen befinner seg antagelig steder der mennesker ikke ferdes naturlig. Vi drukner etter kort tid under vann, så det finnes store mengder uforklarte fenomener under vann, det er jeg helt sikker på. Og prøver vi å fly som fuglene, uten hjelpemidler, så detter vi ned. Så det finnes garantert ganske mange uforklarte naturfenomener oppe i lufta også. Derfor regner jeg meg selv som ganske åpen, som anerkjenner at det nok er enda flere naturfenomener som det fortsatt ikke finnes forklaring på. Det at jeg tror det er mer sannsynlig at uforklarte fenomener er helt naturlige enn at de har utenomjordisk intelligent opphav, er det trangsynthet?

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Jeg husker veldig godt fra da jeg var yngre.. dvs for ca 25 år siden..

5 stk røde lys på himmelen (Bamble , Telemark).. de sto riktignok nesten stille.. og var svært høyt opp på himmelen, jeg anslo den gang at de var over stratosfæren..

De(t) lyste på himmelen i over en time.. Jeg måtte inn å legge meg, siden jeg skulle på skole dagen etterpå.. så jeg vet igrunn i ikke hvor lenge det varte.. men det var flere av naboene som sto å så på dette merkelige fenomenet.. men jeg fikk aldri vite hva det var, så for meg så var dette ufoèr..

Men siden det er så mange som observerer slike fenomener på himmelen, så er jeg overbevist om at det eksisterer fremmed inteligens..

Lenke til kommentar
Men siden det er så mange som observerer slike fenomener på himmelen, så er jeg overbevist om at det eksisterer fremmed inteligens..

Spørsmålet er ikke om det finnes fremmed intelligens, noe jeg nesten regner som en selvfølge at det gjør, men om de er her...

Lenke til kommentar

Spørsmålet er ikke om det finnes fremmed intelligens, noe jeg nesten regner som en selvfølge at det gjør, men om de er her...

Jeg ser ikke hva som er så usannsynlig at de faktisk kan være her. Hvorfor skal det være så utrolig usannsynlig? Fysiske lover vi har i dag kan ikke sette restriksjoner på en siviliasasjon flere millioner år fremfor oss, det sier seg selv. Lover har smutthull, lover kan manipuleres og ting kan gjøres for å gjøre ting vi ser på som umulig, mulig. Det tror jeg, selv om jeg ikke kan bevise det eller noe sånt. Men er det virkelig umulig å reise til en annen galakse? Uansett hvor god teknologi man har, så er det rett og slett komplett umulig? Det kaller jeg et naivt syn. Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Nettopp Phannyboy.

Noen har sikkert fortalt om kulelyn før. Jeg tar det ikke med som en forklaring på UFO-er nå, men som et eksempel på noe naturlig som vitenskapen fortsatt ikke kan forklare. Kulelyn er observert, filmet og dokumentert, så at kulelyn eksisterer er sikkert. Men hvordan de kan oppstå og hvordan de kan eksistere i mange sekunder, opptil minutter, det kan ingen forklare. Enda.

Tyngdekaft (gravitasjon) er faktisk et annet uforklart naturfenomen, vi kan måle at det virker, vi kan beregne virkningene av gravitasjon i detalj, beregne planetbaner og kreftene som må til for å få skutt romferga. Men vitenskapen aner fortsatt ikke hvorfor og hvordan gravitasjon egentlig fungerer, eller hvorfor stoff (materie) er så tungt som det faktisk er.

Ganske mange av slike uforklarte naturfenomen befinner seg antagelig steder der mennesker ikke ferdes naturlig. Vi drukner etter kort tid under vann, så det finnes store mengder uforklarte fenomener under vann, det er jeg helt sikker på. Og prøver vi å fly som fuglene, uten hjelpemidler, så detter vi ned. Så det finnes garantert ganske mange uforklarte naturfenomener oppe i lufta også. Derfor regner jeg meg selv som ganske åpen, som anerkjenner at det nok er enda flere naturfenomener som det fortsatt ikke finnes forklaring på. Det at jeg tror det er mer sannsynlig at uforklarte fenomener er helt naturlige enn at de har utenomjordisk intelligent opphav, er det trangsynthet?

Jeg syns ikke du er trangsynt i det hele tatt. Den oppfatningen du har deler du sikkert med 80% av verdens befolkning, om ikke mer. Det er heller vi som er litt spesieller her. Kanskje vi er litt mer åpen og motekalig for slike ting, eller vi er jo det. Men jeg vil ikke si at vi har rett og dere feil. Der kan jeg ikke si siden jeg ikke kan bevise noe. Men jeg tror jeg har rett, og at i løpet av det neste tiåret vil mye komme frem i lyset :)

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke hva som er så usannsynlig at de faktisk kan være her. Hvorfor skal det være så utrolig usannsynlig? Fysiske lover vi har i dag kan ikke sette restriksjoner på en siviliasasjon flere millioner år fremfor oss, det sier seg selv. Lover har smutthull, lover kan manipuleres og ting kan gjøres for å gjøre ting vi ser på som umulig, mulig. Det tror jeg, selv om jeg ikke kan bevise det eller noe sånt. Men er det virkelig umulig å reise til en annen galakse? Uansett hvor god teknologi man har, så er det rett og slett komplett umulig? Det kaller jeg et naivt syn. Men det er min mening.

Det går heller på en del logiske brister for min del. Hvis de ikke vil vi skal vite de er her, hvorfor driver de å viser seg da? Hvorfor driver disse teknologiske overlegende fartøyene å faller ned overalt? Etc etc...

Tror heller ikke at noen regjering(usa) hadde klart å holde en slik konspirasjon gående.

edit: Jeg regner meg som en vitenskapens mann, så kan heller ikke glemme mangelen på bevis.

Endret av _Viper_
Lenke til kommentar

Ingenting som tilsier at det skal være en annen intelligent rase der ute, egentlig ingenting som tilsier at det skal være annet liv der ute. Det eneste man kan gjøre er å tro/ikke tro og argumentet for er kun det ufattelig store antallet planeter.

ålreit, la oss gå utifra at de kommer seg hit og at vi blir kontaktet, hvordan tror dere det vil bli håndtert?

de er vel så lure at de lander ved det hvite hus og sier noe så originalt som "take me to your leader"

dere har blitt presentert ufattelig mye bevis i disse UFO relaterte trådene, men dere er fremdeles like sta. snakk om å stille latterlig høye krav til bevis.

Jeg spør deg, når du ser kvaliteten på lureriet som blir presentert iforhold til det lille arbeidet som trengs for å utføre det, hva gjør de andre historiene troverdige? Og hvor mange "beviser" på gud og guddommelig kraft har vi ikke blitt presentert for, dette beviser jo ingenting.

Lenke til kommentar
Ingenting som tilsier at det skal være en annen intelligent rase der ute, egentlig ingenting som tilsier at det skal være annet liv der ute. Det eneste man kan gjøre er å tro/ikke tro og argumentet for er kun det ufattelig store antallet planeter.

Jeg mener det er arrogant å tro at vi er de eneste i universette. Som du sier er det jo så ufattelig mange planeter, og uansett hvor usansynlig noe er(at det oppstår liv) så vil det skje hvis man prøver mange nok ganger

Lenke til kommentar
Se slutten.

Et av de eldste filmtriksene i læreboka. Den teknikken ble oppfunnet i stumfilmtiden.

NEIDA! Den er helt sann. Det er umulig å forfalske. DE EKSISTERER :cry:

En annen ting, hvordan i svarte granskauen har aliens kommet utenom g-krefter? Hvordan klarer de å overleve et par tusen m/s^2? De kan ikke jukse med de fysiske lovene i den grad? De kan tydeligvis overleve på Jupiter. De må ha en base der!

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Denne tråden stenges for opprydding.

Edit: UFOene i Mexico, 2004 er emnetittel, mer personprat og tråden stenges permanent.

Flere poster slettet som OT og personlig synsing om andre brukere.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Det går heller på en del logiske brister for min del. Hvis de ikke vil vi skal vite de er her, hvorfor driver de å viser seg da? Hvorfor driver disse teknologiske overlegende fartøyene å faller ned overalt? Etc etc...

Tror heller ikke at noen regjering(usa) hadde klart å holde en slik konspirasjon gående.

edit: Jeg regner meg som en vitenskapens mann, så kan heller ikke glemme mangelen på bevis.

Hvem har sagt de ikke vil at vi skal vite at de er her? Kan godt være de vil holde en "hemmelig" profil, men at de egentlig ikke bryr seg noe med det, siden det i bunn og grunn ikke utgjør noe forskjell for dem. For den evt. maken her på jorden som har holdt dette fenomenet fra almennheten derimot, ville det vert kolosale konsekvenser.

Jeg vil ikke påstå at de faller ned over alt. Kan ærlig inrømme at jeg aldri har sett en UFO, let alone sett en falle ned.

Det er vel strengt tatt ingen som har klart å holde denne konspirasjonen gående, det er heller det at folk ikke aksepterer det folk sier. La oss si alle de 400 vitenene fra DP snakker sant, da har ikke regjeringen klart å holde konspirasjonen gående. Men det betyr ikke at folk tror på Aliens for det.

Se slutten.

Et av de eldste filmtriksene i læreboka. Den teknikken ble oppfunnet i stumfilmtiden.

NEIDA! Den er helt sann. Det er umulig å forfalske. DE EKSISTERER :cry:

En annen ting, hvordan i svarte granskauen har aliens kommet utenom g-krefter? Hvordan klarer de å overleve et par tusen m/s^2? De kan ikke jukse med de fysiske lovene i den grad? De kan tydeligvis overleve på Jupiter. De må ha en base der!

Anti Gravity Purpulsion systems. Skrevet mye om det i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...