Gå til innhold

strømforsyning for lite watt?data starter ikke opp alle gangene...

Anbefalte innlegg

hei jeg har akkuratt kjøpt meg en ny data og noen ganger når jeg starter den så går den på men det er bare svart skjerm akkuratt som om det skulle vært for lite watt i strømforsyneren min, den er på 550W.så jeg lurer på om de delene mine trenger mer en 550W.

delene:

Hovedkort:XFX nforce 680i

Processor:Intel® Core2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz

Memory:4094MB RAM

HardDisker:150GB Raptor X 10000RPM 500GB Western Digital 7200RPM

150GB Raptor X 10000RPM 500GB Western Digital 7200RPM

Skjermkort:XFX Geforce 8800GT 512MB

Operativ system:Windows Vista™ Home Premium 64Bit

har et annet spørsmål også har tenk å skaffe vannkjøler til CPU og Skjermkort 1000-2000kr

noen å anbefale?noen som kjøler godt:P

Takker for alle svar håper dette fikser problemet mitt.

Endret av companyofheroes15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat det samme problemet som du beskriver, jeg kom også fram til at det var for lite futt i strømforsyningen. Derfor *lol* gikk jeg til anskaffelse av et monster, nemlig enermax galaxy 1000 (1000w). Og skal si det gjorde susen. Etter det starter pc opp hver gang.

Lenke til kommentar

Ok, for det første så drar ikke den PCen stort mer enn 300-350W ville jeg tro, så en enermax på 1000W er voldsomt overkill.

En god 500W holder med andre ord i lange baner. (se, Corsair, Enermax, Chill inovation, Thermaltake osv..)

Problemet er at det finens strømforsyninger som Apevia og Q-Tech som ikke lager spesielt gode strømforsyninger, og klarer ikke den belastningen de er satt til. (billig merker)

For Watt sier ingenting om kvaliteten til strømforsyningen, eller hvor høy belastning den klarer. (det sier bare noe om at den ivhertfall ikke klarer høyere :p)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Corsair lager helt ok PSU'er. Feilen ved oppstart kan være en eller annen POST error, mulig du har et defekt skjermkort. Hvordan er temperaturene ?

Dette høres litt ut som støv i kjølinga til til GPU, me du sier jo at maskina er ny...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...