Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Aldersgrenser på å reise til gran canaria


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg å en kompis har tenkt oss en tur til gran canaria nå snart.

Men brodern til kompisen hadde også lyst å være med. han er 16 år!.

Jeg har jo ikke noe i mot å ha han med og ikke foreldrene heller. er ikke det det går på.

Men hva sier de på reise selskapet?

 

Er det noen aldergrenser for å ha med oss en "mindre årig".

 

 

Og ja jeg tror dette er feil plasering men jeg prøver her for å se om jeg kan få noen skikkelige svar fra voksne folk!!!

Så pliis ikke flytt denne moderatorer! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Muulig jeg har misforstått noe her, men du er klar over at det blir arrangert familieturer til Gran Canaria? Som innebærer transport og opphold for barn, ungdom og voksne? Noe som da betyr at man kan reise til Gran Canaria, og forøvrig alle andre land, uavhengig av alder.

 

Okey.. Men vi skal jo ikke på noen "familie" tur.. Vi skal jo feste og drikke og kose oss.

Men det jeg EGENTLIG lurte på er om VI må ha noen underskrift fra FORELDRENE til denne 16 åringen.

altså foreldrene til kompisen og brodern hans.

Lenke til kommentar

I følge profilen din er du 16 selv. Hva faen.

 

til og med om dere reiser etter at du har blitt 17 skjønner jeg ikke hvilken forskjell det gjør.

 

Men for å svare på spørsmålet, som seksten- og søttenåring reiste jeg alene til Paris gjentatte ganger.

 

Klarer heller ikke å finne noe på norwegian.no

Lenke til kommentar
I følge profilen din er du 16 selv. Hva faen.

 

til og med om dere reiser etter at du har blitt 17 skjønner jeg ikke hvilken forskjell det gjør.

 

Men for å svare på spørsmålet, som seksten- og søttenåring reiste jeg alene til Paris gjentatte ganger.

 

Klarer heller ikke å finne noe på norwegian.no

 

Jeg er ikke 16?.. Står det at jeg er det???

Er 18 år jeg.. fylte det 20 september i fjor..

 

Edit: Så at det sto det og fikk endra dette.. Var jeg full når jeg registrerte meg som bruker tro..

For jeg har serfikat på bil og hele pakka så 16 er jeg nok ikke gett!.. haha

 

Men takk for svaret ditt. Fikk sjekka opp med Ticket reisebyrå i går og der sto det at hvis "barnet" er under 18 år så må du hente et papir på ticket som foreldrene må underskrive og så sende det inn til ticket sin kundepost elr no i oslo,, sånn forsto jeg det..

Endret av theboss22
Lenke til kommentar

Tross alt 16 år gammel???

 

Hva mener du med det? At når man er 16 år så er man i full stand til å klare seg selv og takle eventuelle situasjoner som kan oppstå?

 

Etter min mening så burde det være 18 år på alle som reiser alene. Jeg var selv 18 da jeg reiste alene til syden på fylletur og dersom dere kommer borti halvparten av det samme som vi gjorde så er det absolutt ingen plass for en 16 åring.

 

Hadde med niesen min på 16 år når vi var i Bulgaria i fjor og ut fra henne logiske tankegang så skjønner jeg meget godt hvorfor det går til hel*ete med mange ungdommer i syden.

 

La ham være igjen hjemme og kose seg med boller og saft! :p

Lenke til kommentar
Tross alt 16 år gammel???

 

Hva mener du med det? At når man er 16 år så er man i full stand til å klare seg selv og takle eventuelle situasjoner som kan oppstå?

 

Etter min mening så burde det være 18 år på alle som reiser alene. Jeg var selv 18 da jeg reiste alene til syden på fylletur og dersom dere kommer borti halvparten av det samme som vi gjorde så er det absolutt ingen plass for en 16 åring.

 

Hadde med niesen min på 16 år når vi var i Bulgaria i fjor og ut fra henne logiske tankegang så skjønner jeg meget godt hvorfor det går til hel*ete med mange ungdommer i syden.

 

La ham være igjen hjemme og kose seg med boller og saft! :p

 

Haha.. joa..

Men nå er han en veldig voksen gutt av alderen.. virker mer voksen i huet en meg for å si det sånn..

Og det blir nok en fylletur. derfor vi skal ned dit. og han drikker jo han og. Får lov av foreldrene sine å.

Og hvis det blir noe problemer så er jo både jeg og broren hans der. så akuratt det skal ikke være noe problem som jeg kan se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...