Naglefaar Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei, lurte rett og slett på hvordan oppgraderer man RAM på pcen? På forhånd takk Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Hei, lurte rett og slett på hvordan oppgraderer man RAM på pcen?På forhånd takk Du må sjekke hva slags hovedkort du har og hvilke ramtyper den kan bruke og så må du kjøpe og sette den rette RAM'en inn i RAM slottene på hovedkortet. Du må nok vise til mer informasjon hvis du vil ha mer hjelp og denne tråden burde vært plassert under Hardware > Minne. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Kjør dette: http://www.freshdevices.com/freshdiag.html Og kom tilbake med infoen om ditt hovedkort, osv. Birger Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
Naglefaar Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Ok, har to av dette : Module Size: 256 MBytes Memory Type: DDR-SDRAM Memory Speed: 166.7 MHz (PC2700) Module Manufacturer: Infineon Tror det var alt dere trenger å vite. Si ifra hvis dere trenger mer info Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Jo men vi må vite navnet på hovedkortet også. Ellers kan vi ikke vite hvilke RAM typer annet enn den du har som du kan installere. Lenke til kommentar
Naglefaar Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Hmm, da tar jeg sjansen på at med Motherboard menes det hovedkort: Motherboard Model: ASUS P4GE-V Motherboard Chipset: Intel 845GE Motherboard Slots : 4xPCI får håpe det var bedre, beklager mine n00bskills innen alt mulig som har med det inni pcen å gjøre :S Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg fant noe her, håper det er den?. Du ser det står der at du kan bruke PC2700, PC2100 og PC1600 RAM. Da regner jeg med at disse ville være riktige også? Lenke til kommentar
Naglefaar Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Takk så meget! Tenker jeg kjøper meg et par 512MB brikker. Men spørsmålet nå er: Hvordan får jeg lagt inn de nye brikkene, må jeg ha experthjelp eller hva? Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Takk så meget! Tenker jeg kjøper meg et par 512MB brikker. Men spørsmålet nå er: Hvordan får jeg lagt inn de nye brikkene, må jeg ha experthjelp eller hva? Nei men når du skal gjøre dette selv er det best og være på den sikre siden. Få deg en antistatisk armlenke. Sånn som denne: Antistatisk Armlenke - komplett.no En slik har du på armen og fra den går det en ledning med klype som du fester til insiden av kabinettet. Poenget med dette er at datadeler er sårbare for statisk elektrisitet og slike armbånd brukes for og kunne jobbe tryggere med datadeler, du bør selvfølgelig uansett unngå og ta direkte på datakomponentene, spesielt de små dingsene. Hold brikkene og andre datakomponenter ved kantene, som man gjør med en cd/dvd plate. Hvis du har en manual som fulgte med datamaskinen så skal det stå hvor og hvordan man installerer RAM i hovedkortet der. Men hvis du ser på bildet av hovedkortet på den siden jeg viste til tidligere så ser du noen lange "slots" oppe til høyre hjørnet på hovedkortet. Det er i de RAM'en skal. Først så bøyer du ned de hvite knottene på hver ende av "slot'n" og så trykker du RAM'en nedi og setter de hvite knottene på plass igjen så minnebrikken låses på plass. EDIT: de "slotene" er visst i nedre høyre hjørnet på bildet, beklager glippen. Men du burde kjenne dem igjen da når du ser dem på ditt hovedkort. De er lange og svarte med en hvit knott på hver ende. Endret 19. februar 2008 av RogueAlien Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Virtually any configuration up to 2GB can be reached using any combination of Kingston's 128, 256, 512MB, and 1GB modules. Så det du kan gjøre, er å kjøpe en på 1GB, og two på 512MB. Så får du utnyttet kortet maksimalt. 512MB 1GB Birger Lenke til kommentar
Naglefaar Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 @Rouge Alien: Det hørtes litt vel avansert ut :S Får en faren til en kamerat til å hjelpe meg jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå