litanen Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Ok så etter 2 år med en dårlig dell pc bestemte jeg meg for å kjøpe ny pc, eller bygge selv, kjøpte skjermkort, 8600, nytt kabinett, 500watt, 3gb minne, og tenkte å bruke den gamle pentium D 945 3,4ghz til jeg får råd til ny, ok, jeg setter inn cpuen i hovedkortet, så minne, så skjermkortet, så hardisken, så dvd brennern, jeg prøver å slå på pcen, skjermen blir helt svart, dvd driver osv funker helt fint, prøvd med 2 skjermkort, fortsatt svart, ok bestemmer meg for å sette cpuen inn i den gamle pcen, kobler alt slik d var før, og slå på, fortsatt svart skjerm, når jeg tar ut kontankten fra skjermkort til skjerm, kommer dell logoen opp samtidig som en lite "test" ting med 3-4 farger går sakte opp og ned, så tviler på det er skjermen, men noen ide om hva som kan/har gått galt mvh litanen Lenke til kommentar
Blue_D Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Ok så etter 2 år med en dårlig dell pc bestemte jeg meg for å kjøpe ny pc, eller bygge selv, kjøpte skjermkort, 8600, nytt kabinett, 500watt, 3gb minne, og tenkte å bruke den gamle pentium D 945 3,4ghz til jeg får råd til ny, ok, jeg setter inn cpuen i hovedkortet, så minne, så skjermkortet, så hardisken, så dvd brennern, jeg prøver å slå på pcen, skjermen blir helt svart, dvd driver osv funker helt fint, prøvd med 2 skjermkort, fortsatt svart, ok bestemmer meg for å sette cpuen inn i den gamle pcen, kobler alt slik d var før, og slå på, fortsatt svart skjerm, når jeg tar ut kontankten fra skjermkort til skjerm, kommer dell logoen opp samtidig som en lite "test" ting med 3-4 farger går sakte opp og ned, så tviler på det er skjermen, men noen ide om hva som kan/har gått galt mvh litanen Hvis du har feil ram type, kan skjermen bli svart. Hvilken type ram kjøpte du? Endret 18. februar 2008 av Sindre1001 Lenke til kommentar
litanen Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 kjøpte ram som passer til det hovedkortet, litt merkelig i grunn:( Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Vanlig at ting ikke starter opp. Resette cmos(clr_cmos)ordner som regel dette dette. En minnebrikke til du har satt korrekt spenning og timings til minne i bios. For 3gb må du kansje uppdate bios. Øke NB til 1.4V Endret 18. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå