Gå til innhold

Hvordan best lage en hjemmeside uten kunskaper om det?

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en litt umulig oppgave forran meg, jeg har planer om og lage en hjemmeside for paintballklubben vår, men har ingen anelse på hvordan det gjøres:)

Har brukt freewebs tiligere til enkle sider, og det er jo en helt grei måte, for oss som ikke kan.

Så noen som vet av den beste plassen man kan lege en hjemmeside på på den måten?

Som det blir seende best ut osv...

Kan godt legge en del tid i det med og lese og slikt om det hjelper meg mye på vei, med siden og utsende, men klarer nok ikke og lære meg å lage en side fra grunnen av...

Noen kommer nok til å fåreslå og leie inn noen, men det har vi ikke økonomi til:(

Det jeg ønsker og kunnegjøre, er og selv sette opp det meste av designet på en enkelmåte med logoen vår og slikt, så det passer litt i lag.

Ha forskjellige sider, som f.eks hendelser, liste over medlemmer, og slikt..

Så om noen vat av noe som kan være for meg, si i fra, er evig taknemelig, for tips om en ok side for dette:)

Helst så gratis som mulig, men klart om det går på bekosting av brukervenlighet osv så betaler vi heller intil en viss sum:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det enkleste ville vært å bruke en ferdig template, og endre litt på den.

Det kan du faktisk enkelt klare med f.eks frontpage.

Ønsker dere å ha eget domene, så koster det ca 150-200 kr året inkludert webhotell.

Hvis det går fint med et slikt domene:

home.no.net/"deres navn", så er det gratis på start.no (koster 10,- ved registrering. Engangsbeløp)

Lenke til kommentar

Så interessant ut det der med Joomla og Drupal.

Eneste jeg fant bilder av andre sider som var laget med programmet var Drupal, men så ut som man har mange valg der.

Er det vanskelig og sette seg inn i?

Har noe erfaring i fra photoshop, men vet ikke hvor relevant det kan være?

Er jo mest bare bilder jeg har jobbet med i photoshop..

Joda webhotel med eget domene er vell best, om ikke en .tk...

Men allerhelst er det vell .com etter hvert..

Var jo ikke ille med bare 200kr da?

Men hvilken av Joomla og Drupal anbefaler dere da?

Lenke til kommentar

Huff er way over my head allerede:(

Fikk registrert meg på freehostia.com men får ikke til og legge opp noe der, dvs legge inn Joomla eller drupal...

Vet du av noen guider for og bruke MySQL?

Er jo helt grønn på dettan, men ser jo ut som at det er ganske greit når man først har fått det inn?

Har surret med det uten og komme noen vei siden forige inlegg:(

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Takk for kjapt svar, men tror dette er lang over mitt freewebs nivå:(

Hadde nok sikkert fått til en masse kult med dette, men som det ser ut nå så skjønner jeg ingenting, og vet ikke hvilken ende jeg skal starte i...

Skummet gjennom den guiden, men var jo egentlig koding i den?

Og var jo det jeg ønsket og ungå og måtte lære meg for og lage siden...

Joomla så ut som ett genialt program men når jeg ikke klarer og installere det engang så er jeg jo like langt:(

Om det ikke finnes enklere måter og komme igang med dette så må det vell bli freewebs, og der ser det dårlig ut for og endre så mye mere enn hva som står i feltene...

Lenke til kommentar
Ser ut som du har misforstått litt her. Et CMS skal ikke "installeres" på DIN maskin, det skal lastes opp til webserveren din side skal ligge på og brukes online.

Joda kom ¨å langt at jeg skjønte det, men skjønner overhode ikke hvordan man installerer det på websiden?

Ordnet en side på frehostia.com for og teste dette i natt, men skjønte ikke tyttebæret av hvordan man skulle installere det på siden, bladde rundt i flere timer på frehostia, og joomla etter info om dette men uten hell:(

Er det noen som vet av en enkel guide for installasjon av CMS på en webserver?

Lenke til kommentar

Brukere som kommer direkte fra Word eller Photoshop er overfokusert på "hvordan siden ser ut". Med andre ord formatering.

http://www.freewebs.com/chantellesartisticideas/index.htm

Det er svært vanskelig å nå ut til denne gruppen brukere, da den forventer ett program til å formatere en side så den "ser bra ut", mens html handler om å strukturere informasjon, for deretter å formatere strukturen i henhold til visnings media.

Såvidt meg bekjent finnes det ikke gode løsninger for å lage hjemmesider som når ut til "ser bra ut folket". De gode løsningene krever endel innsats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...