Sigmund_Freud Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei. Jeg har en belastningsskade i begge knær som oppstod under førstegangstjensten, og har en yrkesskadeerklæring så alle kostnader for behandling er dekket. Selvfølgelig er det noe med liten skrift, og det er at fysioterapeuten må ha driftsavtale med kommunen. Jeg bor i Oslo, og de eneste jeg har klart å finne frem til som virkelig kan kneskader er NIMI. Selvfølgelig har ikke de en slik avtale, så minus det trygdekontoret dekker blir egenandelen på en time (en sånn time varer vel 20 minutter?) 800kr. Det er litt mye for en student, og alt for mye når hele behandlingen egentlig skal dekkes av Den norske stat. Grunnen til at jeg ikke bare drar til en hvilken som helst fysioterapeut er at jeg har hatt skaden i 9mnd uten at den har blitt noe bedre selv om begge knær stort sett har vært avlastet. Skaden har også symptomer som kan minne om både jumper's knee/Patellar tendinitis og patellofemoralt smertesyndrom, så jeg vil ikke ende opp med å gjøre skaden verre fordi den jeg går til bahandling hos ikke har peiling siden det er snakk om noe så spesifikt. Skaden kom under en øvelse med flere mils marsj i to meter dyp, råtten snø uten truger i stigende terreng og ca 45kg pakning, tur-retur. Dette kan etter hva jeg har lest forårsake jumper's knee og patellofemoralt smertesyndrom, så det er vanskelig å si hva det er. Alle legene jeg har vært hos har ikke klart å si annet enn at det helt tydelig er en betennelse i kneet. Vet noen om en fysioterapeut i/rundt Oslo med god peiling på slike kneskader, som også har en slik driftsavtale? Om du har erfaring med en av disse skadene eller generelt kneskader setter jeg pris på det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå