konduktans Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er sikkert feil kategori, men fant ingen mer passende. Dette er et bilde jeg fant på google, og lurer på hva slag det er! Selv har jeg ingen anelse, bortsett fra at det er et mono-wing fly. Flyet Takk for alle svar!=) Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 http://www.indygear.com/props/planes.shtml Sjekke siden bildet kommer fra er en fordel. Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det er lager for Indiana Jones filmen Raiders of the Lost Ark. Litt info fra denne siden. The German Flying Wing The plane in Raiders looked so unique because it was. Here is a quote from The Raiders of the Lost Ark Collector's Album. "The futuristic Flying Wing was chosen by director Steven Spielberg to represent the ominous and advanced state of aeronautics in Hitler's Germany Production designer Norman Reynolds used a Northrop Corporation prototype of the Flying Wing and drawings by Ron Cobb to design for Raiders of the Lost Ark this strange plane that has no tail and no fuselage. The plane was built in England by Vickers Aircraft Company and painted at EMI Elstree Studios in London. In order to ship the elaborate prop to Tunisia for filming, it had to be disassembled and sent in parts, then rebuilt on location. In the film the Flying Wing is in Egypt (the Tunisian location) for the top secret mission of transporting the sacred Ark of the Covenant. But before the Ark is even aboard the plane, a series of dramatic events results in the fiery destruction of the Flying Wing." Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Oi, *Kremt*. Pleier egentlig å sjekke sånt altså, men glemte meg denne gangen. Damn... Noen som husker hvilken tegneserie som var av noen folk eller dyr som fløy et Consolidated PBY Catalina fly(riktignok med litt modda vinduer foran)? Tror det hadde noe med praha å gjøre, men husker ikke helt. Bilde 1 Bilde 2 Bilde 4 Bilde 3 Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) "Talespin" du tenker på? (ser ikke ut som samme fly men kommer ikke på noe annet ) Endret 17. februar 2008 av arthoz Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Nei, er ikke det jeg tenkte på, men talespin vekker gode minner fra barndommen. Det er bare noen få år siden jeg satt og nøt episode etter episode med den herlige serien på tv'n vår=) Flyet jeg tenker på har lik kropp og motor/vinger, men forskjellig rute foran. Ruta foran ser ut som rutene bak på halen på serien, altså som noen bobler, i stedet for firkanta ruter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå