Gå til innhold

Hva heter det flyet her?

konduktans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er lager for Indiana Jones filmen Raiders of the Lost Ark. Litt info fra denne siden.

The German Flying Wing

The plane in Raiders looked so unique because it was.

Here is a quote from

The Raiders of the Lost Ark Collector's Album.

"The futuristic Flying Wing was chosen by director Steven Spielberg to represent the ominous and advanced state of aeronautics in Hitler's Germany Production designer Norman Reynolds used a Northrop Corporation prototype of the Flying Wing and drawings by Ron Cobb to design for Raiders of the Lost Ark this strange plane that has no tail and no fuselage. The plane was built in England by Vickers Aircraft Company and painted at EMI Elstree Studios in London. In order to ship the elaborate prop to Tunisia for filming, it had to be disassembled and sent in parts, then rebuilt on location. In the film the Flying Wing is in Egypt (the Tunisian location) for the top secret mission of transporting the sacred Ark of the Covenant. But before the Ark is even aboard the plane, a series of dramatic events results in the fiery destruction of the Flying Wing."

Lenke til kommentar

Nei, er ikke det jeg tenkte på, men talespin vekker gode minner fra barndommen. Det er bare noen få år siden jeg satt og nøt episode etter episode med den herlige serien på tv'n vår=)

Flyet jeg tenker på har lik kropp og motor/vinger, men forskjellig rute foran. Ruta foran ser ut som rutene bak på halen på serien, altså som noen bobler, i stedet for firkanta ruter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...