Kurt Grusom Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Jo takk. Slipper mva da hele familien på 4 reiser, så maxgrensen blir 6000x4=24000. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Slipper 25% MVA, tax slipper man vel også, om man fyller ut papirene?Nei, sales tax slipper du ikke om du handler over disk. Om du får det sendt ut av NY/NJ derimot, vil du også slippe sales tax. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jo takk. Slipper mva da hele familien på 4 reiser, så maxgrensen blir 6000x4=24000. Du kan ikke slå sammen kvoter. Et objektiv til 7000 kr er MVA pliktig samme hvor mange som reiser. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jo takk. Slipper mva da hele familien på 4 reiser, så maxgrensen blir 6000x4=24000. Du kan ikke slå sammen kvoter. Et objektiv til 7000 kr er MVA pliktig samme hvor mange som reiser. ... med mindre man deler det i to. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Si at man slipper å betale moms.. Da tjener man penger? Det er du med på oivind_dahle? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Du kan ikke slå sammen kvoter. Et objektiv til 7000 kr er MVA pliktig samme hvor mange som reiser.Så vidt jeg så skulle han ikke ha noen objektiver til mer enn 6000 kr, i hvert fall ikke hvis han slipper sales tax (fordi det sendes ut av NY/NJ). Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Du kan ikke slå sammen kvoter. Et objektiv til 7000 kr er MVA pliktig samme hvor mange som reiser.Så vidt jeg så skulle han ikke ha noen objektiver til mer enn 6000 kr, i hvert fall ikke hvis han slipper sales tax (fordi det sendes ut av NY/NJ). Dette var bare en generell kommentar til påstanden om at maksgrensen blir 24000 fordi de er fire som reiser. Det er ikke tilfelle. Men hvis ingen av gjenstandene koster over 6000 kan man selvfølgelig fordele dem mellom seg og late som man har kjøpt litt hver (selv om det høres litt rart ut at faren kommer med et objektiv og sønnen med et filter ). Dessuten slipper man vel ikke sales tax når man handler over disk (uavhengig av hvor man reiser etterpå)? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Vedrørende evt salg i Norge etterpå. USA-objektivet kan enten være import elelr rent USA-objektiv. Det er ikke dekket av norsk lovgivning om reklamasjonsrett. Importobjektiv kjøpt hos i USA må tilbake til forretningen der for ebt. reklamasjons/garantihåndtering. USA-objektiv håndteres av produsentens generelle garanti (ofte bare 1 år). Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Si at man slipper å betale moms.. Da tjener man penger? Det er du med på oivind_dahle? Joda. Alt er mulig Men nå er det slik at man skal selge det i Norge og da må man opplyse om at det er kjøpt i statene. Jeg for min del er rimelig hard på prutinga da. men idioter finnes overalt... Ved å kjøpe det over disk i statene får man 11% tax og om man skal være lovlydig 25% mva om det overstiger 6k Kjøper man det selv fra nettbutikken til eks b&H kommmer frakt og MVA i tillegg. Så i raliteteten er det billigere å ta det over hit pr nettbutikk om man velger å være lovlydig Når det er sagt kan man også ha postkasse i sverige og slippe langt billligere unna Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Når det er sagt kan man også ha postkasse i sverige og slippe langt billligere unna Hvordan det? Man må fortsatt betale MVA når man importerer fra Sverige. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvordan det? Man må fortsatt betale MVA når man importerer fra Sverige.Joda, hvis det overstiger 3000 kr (under 24 timer ute av landet) eller 6000 kr (over 24 timer ute av landet)... Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvordan det? Man må fortsatt betale MVA når man importerer fra Sverige.Joda, hvis det overstiger 3000 kr (under 24 timer ute av landet) eller 6000 kr (over 24 timer ute av landet)... Spørsmålet er hvordan det lønner seg å ha en postkasse i Sverige. De har moms i Sverige også vet du (med mindre man importerer fra et annet EU-land, men nå diskuterer vi vel USA). Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvor mange har ikke reist på bilferie med familien og kommet hjem med verdier over 6000,- (hver) ... Dere er alle klar over at man skal utklarere alle verdisakene man tar med seg ut av landet for å unngå å betale moms når man returnerer. Hele kofferten inkl sokkene altså.. Og om du velger å prute kraftig så betyr ikke det an neste mann som ringer gjør det? Har en SB800 som kosta meg 1700,- hos b&h i høst. Vil påstå jeg kan selge denne uten tap ganske enkelt? Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Med alt snakket om å handle i utlandet , så lurer jeg på hva dere gjør om objektivet ikke har vært igjennom kvalitetskontrollen ? Man leser til stadighet om objektiver som folk bytter på grunn av optiske feil. Jeg har handlet mye Klær og deler fra Harley Davidsen i USA med stor fortjenste men det er jo ikke ting som kan inneholde særlige feil. Med et objektiv er det greit å levere inn til forhandler i Norge om noe skulle være galt. Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Med alt snakket om å handle i utlandet , så lurer jeg på hva dere gjør om objektivet ikke har vært igjennom kvalitetskontrollen ?Man leser til stadighet om objektiver som folk bytter på grunn av optiske feil. Jeg har handlet mye Klær og deler fra Harley Davidsen i USA med stor fortjenste men det er jo ikke ting som kan inneholde særlige feil. Med et objektiv er det greit å levere inn til forhandler i Norge om noe skulle være galt. Jeg for min del handler objektivene som er i topp sjiktet hos Nikon. Disse har verdensgaranti og jeg leverer dem inn hos den lokale forhandleren som fikser hva som enn skulle være galt. Garantien er kun 1 år riktig nok, men det sikrer meg slurv i kvalitetskontrollene. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Med alt snakket om å handle i utlandet , så lurer jeg på hva dere gjør om objektivet ikke har vært igjennom kvalitetskontrollen ?Man leser til stadighet om objektiver som folk bytter på grunn av optiske feil. Jeg har handlet mye Klær og deler fra Harley Davidsen i USA med stor fortjenste men det er jo ikke ting som kan inneholde særlige feil. Med et objektiv er det greit å levere inn til forhandler i Norge om noe skulle være galt. Jeg for min del handler objektivene som er i topp sjiktet hos Nikon. Disse har verdensgaranti og jeg leverer dem inn hos den lokale forhandleren som fikser hva som enn skulle være galt. Garantien er kun 1 år riktig nok, men det sikrer meg slurv i kvalitetskontrollene. Ok , det meste kan man jo luke vekk det første året ja. Gjelder dette Canon også? noen som vet? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Slipper 25% MVA, tax slipper man vel også, om man fyller ut papirene?Nei, sales tax slipper du ikke om du handler over disk. Om du får det sendt ut av NY/NJ derimot, vil du også slippe sales tax. Hva mener du? Dersom jeg bestiller på bhphoto.com og får det sendt til mitt hotellrom i f.eks. Florida, så slipper jeg sales tax? Ang. verdensgaranti på canon, jeg vet at de har det for L-objektivene, kan noen bekrefte/avkrefte om de andre objektivene også er dekket? Er det ett år som gjelder canon også? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hva mener du? Dersom jeg bestiller på bhphoto.com og får det sendt til mitt hotellrom i f.eks. Florida, så slipper jeg sales tax?Ja. Sales tax er bare innenfor den staten du handler i, så hvis B&H sender det ut av NY/NJ, betaler du ikke sales tax heller. Sendes det til et hotell i NY, kommer sales tax i tillegg. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Genialt! Tilbake til world wide warranty hos Canon; alt eller bare L-serien? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå