jocke Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Mye rart man kommer over når man leser den norske delen av manualer. Greit nok at det bokstavelig talt er oversatt mer eller mindre direkte, men jeg får rett og slett frysninger på ryggen når jeg leser; det er liksom noe som overhodet ikke stemmer. Når man oversetter faguttrykk direkte, er det dømt til å bli feil fra første ord. Noen uttdrag fra en manual til en UPS; For monteringsstativ-enheter, plasser en batteripakke slik at batteriledere er på høyre side, og skyv den inn i UPSen. For tårnenheter, plasser batteriet slik at batterileder er på toppen, og skyv den inn i UPSen. Skyv batteripakken helt inn i batterirommet. IKKE BRUK en standard serie-grensesnittkabel for å kople til datamaskinens grensesnittport på UPS'en. Standard serie-grensesnittkabler er uforenelig med UPS-koplingen. Bruk kabelen som følger med din UPS. UPSen detekterer distorsjoner på nettspenningen slik som spisser, hakk og kuler likesom distorsjoner pga. bruk av billige bensindrevne generatorer. Med UPSen tilkoplet, trykk på og slipp den øvre store på/test-knappen for å forsyne belastningene med strøm. Belastningene er umiddelbart strømforsynt mens UPSen bipper og utfører en selvtest. I avstengingsmodus slutter UPSen å gi strømforsyning til belastningen, den venter på at strømmen skal komme tilbake. Hvis det ikke finnes noen strømforsyning, kan utvendig utstyr (f.eks. servere) som er koplet til datamaskinens grensesnitt eller tilbehørsåpningen befale UPSen til å slå seg av. Dette er normalt utført for å bevare batterikapasiteten etter avstengningen av de beskyttede serverene. Når UPSen er i en avstengingsmodus vil den rulle igjennom frontpanel-indikatorene sekvensielt. ...hvis batteriet ikke består selvtesten, vil UPSen utgi korte bipper i ett minutt... Når UPSen er av og det ikke finnes strømforsyning, bruk metoden for kaldstart for å forsyne strøm til ladningen fra UPSen sitt batteri Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Haha. Den der må ha vært en av de verre jeg har lest.. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Høres mer ut som en politikers tale ... Kunne likesågodt vært det for min del Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå