Sephirot Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Min kjæres laptop har et desperat behov for formattering og reinstall av WinXP. Problemet er at det ikke fulgte med en Win CD (eller hun har rota den bort ), men under laptopen er det en klistrelapp med en produktnøkkel til Windows Home Edition (XP), og jeg har en CD med Windows Professional. Vil det være mulig å installere win med min Win XP pro CD, og hennes produktnøkkel, slik at hun dermed får en gyldig Home XP versjon, eller vil dette ikke funke eller være å regne for piratvirksomhet? Som sagt, produktnøkkelen er gyldig, men hun mangler CD til XP home versjonen. Om noen har noen tips er vi svært takknemlige! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Nei, det går ikke. Endret 17. februar 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Sephirot Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Ok, takk for svar! Da får jeg heller låne en Win XP Home CD av noen jeg kjenner - for det skulle vel gå greit? Lenke til kommentar
Pebble Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det går helt fint ja.. Skal gjøre det samme snart selv.. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 kan jo laste ned og for den saks skyld, så lenge du har gyldig cd key selv.. ser ingen grunn til att det skal være ulovlig? Lenke til kommentar
covah Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bare pass på at det er en OEM cd du installerer med. Installerer du fra en Retail cd, virker ikke nøkkelen. Lenke til kommentar
zacka Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er du sikker på at recoveryen ikke ligger på en skjult partisjon på harddisken? De fleste produsenter sluttet med å sende med recoverycd'er/DVD-er for lenge siden. Mulig du bare trenger å trykke en tast ved oppstart av maskinen for å starte recovery. Da blir maskinen slik den kom fra fabrikken/butikken. For ordens skyld, hvilket merke og hvilken modell er det snakk om? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå