holej Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei. Har en compaq armada m700 baerbar. Jeg tok ut batteriet her om dagen for aa slippe aa kladdelade det hele tiden. Naa vil ikke maskinen bruke batteriet i det hele tatt. Jeg ser at batteriet er oppdaget, og det er nesten nyladet (95%). Det kan jeg ogsaa sjekke pà selve batteriet, sà jeg tror det er riktig. Problemet er at maskinen bare gà pà vekselstrom og vil ikke lade/bruke batteriet. Det er leit, fordi batteriet var som nytt og vedlig bra. Maskinen gaar paa xp, jeg kommer ikke inn paa bios eller noe. Kan dere hjelpe meg?? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Forstår jeg deg rett om maskinen slår seg av når du kobler fra strømnettet? Lenke til kommentar
holej Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Forstår jeg deg rett om maskinen slår seg av når du kobler fra strømnettet? Ja, maskinen bare kobler rett ut selv om batteriet står i og tilsynelatende er nesten fulladet. Under strømalternativer står batteriet som tilkoblet og alt ser ut til å være iorden. Ikonet på oppgavelinjen viser kun vekselstrøm, dvs ikke lading og vekselstrøm når laderen står i. Har prøvd å innstallere/avinstallere batteri og ac apdapter i enhetsbehandling. Ved restart innstalleres dette av seg selv, så det virker regner jeg med. Det vikrer som om ladingsfunksjon er skrudd av og at maskinen gjennkjenner batteriet men bruiker det ikke. Kan du hjelpe, er jeg svært takknemlig! Jostein Lenke til kommentar
^MonEy^ Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Batteriet ditt er ødelagt. Du må enten kjøpe nytt, eller hvis maskina ikke er mere enn et år gammel (veldig lite trolig) får du et nytt et på garanti. Dette er ting som skjer med batterier. Byttet mange på M700 pga. det! Lenke til kommentar
holej Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Batteriet ditt er ødelagt. Du må enten kjøpe nytt, eller hvis maskina ikke er mere enn et år gammel (veldig lite trolig) får du et nytt et på garanti. Dette er ting som skjer med batterier. Byttet mange på M700 pga. det! ER det slik at det ikke er meningen at man kan ta ut batteriet for à spare det? Det er i saa fall helt utrolig.. Man kan bli irritert av mindre... Et batteri som hadde nesten 3 timer reell kapasitet blir odelagt fordi man tar det ut. Det er surt. Men, men. Takk for svar hvertfall Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Om PCen er relativt ny, så skal ikke batteriet slutte å virke sånn. Om derimot batteriet er gammelt og slitt vil jeg tro at du vil ha merket at det er blitt dårligere og dårligere. Om det gikk fra 3 timers kapasitet (Relativt nylig) til ikke å virke plutselig ville jeg ha sendt det inn/fått det sjekket. Kan være no mekanisk feil. Brukket pinne eller no? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Har du sjekket kontaktflatene på batteriet og i PC'en? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå