Gå til innhold

ny høyttaler løsning. hva er best?

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg ett høyttaler oppsett til min laptop. jeg har da en dell XPS m1530 som har to lydutganger..

høytalerene kommer til og bli brukt til musikk og film..

Leste litt rundt på nettet og fant ut at selv om man ikke har ett 5.1 lydkort kan man fortsett sende ut lyd til ett 5.1 oppsett. riktig? vil det da lønne seg og kjøpe ett 5.1 rig eller 2.1? evt 2.1x2..

så litt på komplett og fant disse:

logitech x-230 2.1 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338404 vil det lønne seg og kjøpe 2 av disse her, eller legge i penger i ett bedre 2.1 rig evt 5.1 som dette: logitech x-530 5.1 : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304431 begge disse høytalerene har fått meget bra kritikk så trenger vell mest tips på hvilket kjøp som lønner seg her.

andre tips taes også imot met takk :)

-PixlFace

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste nå og fant ut at laptopen støtter 5.1 lyd

Du får mye mer for pengene hvis du kjøper deg x-530 istedenfor x-230 !

For det først så er x-530 større , og låter mye bedre . Gå for x-530 , hvis du har penger så gå for logitech z-5500. Utrolig hva du får for pengene , låter helt jævlig bra. :) Men x-530 er et bra valg ! har dem selv nå som pga naboer måtte nedgradere. Ja, savner dem nok :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg ser ikke poenget med å kjøre flere forskjellige anlegg sammen. Spesielt ikke anlegg som har helt forskjellige lydsignaturer.

Lenke til kommentar

Riktig, i et surroundoppsett så bør alle høyttalerne låte så likt som mulig. Blir også mye kobling og jallamekk med å bruke flere PC-anlegg samtidig. Blir heller ikke bedre lyd, bare mer lyd, og det er bedre med god stereo enn dårlig surround. Med ditt budsjett så burde du kanskje ta en titt på Logitech Z-4, spiller penere enn X-230 og X-530.

Lenke til kommentar

Z-2300 spiller ikke no særlig penere enn Z-4, spiller i grunn bare høyere.

Den oppgitte effekten kan du i grunn bare se bort fra, er ren bullshit, er oppgitt minst det dobbelte av reell effekt.

Min forrige forsterker som jeg brukte sammen med de frontene jeg har hatt hele tiden, var på 2x65 watt, altså 130 watt, og det rævspilte Z-5500, på alt. Det første oppsettet med CV VE-8 og P500 kosta bare en drøy tusenlapp mer også.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...