mizter_p3r Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Etter mye frem og tilbake var jeg bestemt på å satse på Vannkjøling. Dette har ikke akkurat vært et smertefritt prosjekt og det har hele tiden dukket opp problemer underveis. Men fikk det til sammen til slutt. Etter å ha fylt på vann og startet pumpa for første gang syns jeg sirkulasjonen er så dårlig og må snu kassa på tvers for at jeg skal se vannet gå rundt i røra. Nå er også tanken helt full med vann, men dette skal vel ikke ha noe å si.. Det som gjør meg mest engstelig er at når pumpa står å går blinker det en lampe rødt, det er denne pumpa her som er koblet til systemet http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...mp;mcat=14s267.. Det er kabling jeg plundrer litt med og det er mulig det er derfor at pumpa ikke går som den skal når det gjelder sirkulasjonsmessig, ikke vet jeg.. Jeg har også godt til innkjøp av http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...amp;mcat=14s270 og den aquaero som har med temperaturer og osv.. Jeg legger inn noen bilder så håper jeg på litt hjelp.. Jeg har også sett litt på arbeidsloggen til drbos nye pc, så om du ser dette innlegget så hadde jeg vært dypt takknemlig om jeg kunne fått litt hjelp av deg.. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du må fjerne de y-splittene. De gir ikke noe bedre ytelse, snarere tvert imot. Pass også på at tanken er før inngangen til pumpen slik at den får noe å jobbe med. Den suger ikke, og den skal ikke gå tørr. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) du har minst tre problemer som jeg kan se. 1. Som BaronKanon sier, fjern Y-leddene, la vannstrømmen gå i serie, først cpu, deretter nb. 2. Du har koblet ledningene feil. Fra pumpen skal du ha følgende: a. "rpm" som du kobler til "cpu fan" på hovedkortet b. "usb" som du kobler til en usb på hovedkortet c. "power" hvor du putter en molex fra strømforsyningen. EDIT Jeg ser i dag (les nedenfor) at du godt også kan koble til aquabus fra pumpe til aquabus på aquaero i tillegg til usb på hovedkortet. Men så vidt jeg husker er det ikke aquabuskontakten du har brukt på aquaero (jeg mener du har brukt kontakten til flowmeteret, aquabuskontakten afaik er til høyre for usb. Men jeg sjekk manualen din på dette, da jeg ikke har slikt på jobb). Fra aquaero d. "usb" som du kobler til en usb på hovedkortet e. "power" hvor du putter en molex fra strømforsyningen. Edit Du kan koble pumpen (aquabus) til aquabuskontakten, om denne er ledig f. du har brukt en av fire viftekontakter g. du har brukt to av seks tempsensorer 3. Videre høres du ut som om du har problemer med fylling. Jeg går ut fra at du bruker en aquatube som er festet i aquabay, med pumpen bakpå. Det er i seg selv problematisk ved fylling. Når jeg hadde det oppsettet, så satte jeg alltid PCen slik at tanken sto loddrett, og vannet randt ned i pumpen. HUSK, pumpen dytter - den suger ikke! Bruk den medfølgende kortsluttningspluggen til strømforsyning, slik at KUN pumpen får strøm ved fylling! (alt annet skal være frakoblet!!!!!!!!!!!) Fyll deretter opp tanken før du starter, og etterfyll til all luft er ute. Dette tar litt tid ... For sikkerhets skyld, sjekk dette bilde for om du har monter tank og pumpe riktig ... selv jeg alltid foretrakk å bruke hullet nærmest pumpen, i stedet for det lengst vekk som inngang til pumpen, da det da ble mye letterå fylle! Så brukte jeg heller det øverste hullet bakpå til innløp i tanken ... Håper dette var til litt hjelp ... Endret 19. februar 2008 av drbo Lenke til kommentar
drbo Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Så vidt jeg har lest, men ikke erfart, så har det vært en del klager på misvisende bliking av rødt lys på det engelske forumet til AC, noe som har ført til at det skal ha blitt mulig å slå av dette ved senere oppdatering av firmware og software. Se deg litt rundt der også ... Jeg har også lest litt mer om tilkobling av pumpe og aquaero. Og det virker som om det beste valget, i tillegg til at både pumpe og aquaero er koblet til hovedkort vha usb, er at pumpen også kobles til aquaero med aquabus (men det forutsetter at aquabus på aquaero er ledig). Dette blir i så fall i tillegg til det jeg skrev over. Da kan det se ut som jeg kanskje har tolket bildene dine over litt feil (om du hadde koblet pumpe til aquabus), men det er ikke bare lett med såpas lite info ... Endret 19. februar 2008 av drbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå