Gå til innhold

Folklore til PS3

Larsn2k

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om spillet Folklore er noe særlig til spill. Har lagt merke til at omtalene har vært nok så forskjellige. Så det hadde vært fint om noen her kunne dele sine erfaringer om Folklore. (er det en god historie? er spillet langt eller kort? etc...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spilte ferdig dette spillet i går. Spillet er sært på noen måter, spesielt på dialoger, hvis du klarer å se forbi dette er det mye spennende i denne tittelen. Historien er veldig gripende og til tider sitter du bare å spiller mer for å få vite mer om historien. En annen negativ ting er at du må spille all nivåer bortsett fra siste to ganger, en gang med ellen og en gang med keats. Men nivåene varierer såpass mellom de to etter første nivå at dette ble ikke noe stort problem i mine øyne. Masse artige folks og bra med variasjon.

Og jå, ganske fantastisk grafikk i tillegg, du ser gjerne de cutscenes'a som er der flere ganger.

Litt vanskelig for meg å si hvor lang tid man bruker på spillet da jeg spilte et annet spill innemellom, men tror du fort bruker omlag 40timer på å runde det. Kommer ann på hva du gjør det til, jeg brukte litt tid på å samle alle folks og oppgradere de jeg følte var bra. I tillegg kan du kjøpe en drøss med ekstra pakker(såkalte side quests), 3-4stk for 40kr stykk.

Prøv demoen, hvis du syns dialogene funker så er spillet værdt penga.

Lenke til kommentar

Jeg syntes måten dialogene var utført på var meget stilig. Både musikken og form og farge på snakkeboblene var gode medier for å formidle humøret til de forskjellige karakterene. Sinne, desperasjon, sorg osv.

Med nivåer, mener du da chapters? Jeg har nemlig bare kommet til chapter 1 med Ellen og chapter 3 med Keats da jeg synes han var noe mer spennende.

Førsteinntrykket mitt er ihvertfall bra, og jeg gleder meg til å fortsette.

Lenke til kommentar

Ja, er chapters jeg tenker på. Likte Keats folks bedre jeg og, syns Ellen får mye mere klønete folks. Greit å spille en char en par chapters forran den andre, på den tiden har man ofte glemt en del av de forje, så blir litt nytt igjen og ikke ren "rerun".

Må si at dialogene vokste på meg også, og de har sin egen kvalitet over seg. Men cutscenes med gode vokale dialoger er ikke til å forakte. Tenker på feks FFXII.

Endret av artaz
Lenke til kommentar

Jeg også nøt dette spillet.. Men, det blir litt ensformig i lengden... Spilte alt ferdig med Ellen, før jeg startet med Keat.. Ble litt kjedelig å gjøre alt om igjen.. selv om det er forskjellige ting som skjer.. Morsom måte å fortelle en historie på.. men, de skulle gjerne ha vært i ulike realms eller noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...