Gå til innhold

Hjelp til filgjenoppretting på forsvunnet partisjon

Anbefalte innlegg

Hei.

Tok å endret rekkefølge på harddisker i bios da min ene p-ata hdd sto som nr en og os er installert på en av s-ata diskene, noe som skapte problemer ved oppstart.

Da jeg kjørte opp windows igjen var til til min overraskelse partisjonen med mp3 borte. En rask sjekk med Partition Magic viste at harddisken var formatert og uten filsystem (dette er p-ata disken)

Så nå sitter jeg uten musikk og har lyst å grine...

Jeg har ikke særlig erfaring med gjenopretting av partisjoner da jeg ikke har hatt slike uhell før, og håper derfor noen her kan guide meg gjennom dette. Jeg har allerede prøvd programmet Active file recovery. jeg har kjørt en scann uten å opprette filsystem først men ser ikke ut til at den finner noe...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

R-Studio!!

Det er et program som søker på disken din.Det tar kanskje 1-4 timer.

Da lager den en oversikt over filene på disken, som du kan kjøre en "recover" på.

Husk at recover trenger å skrive til en annen disk, så du trenger like mye ledig plass, som det du har mistet.

Den har en "utforsker" lignene utseende, og du finner sikkert ut av det.

Gudd løkk

Lenke til kommentar
Hvis man sletter partisjonstabellen kan den gjenopprettes på ett sekund, f.eks med TestDisk. Forutsatt at bootsektor(er) er intakt.

Kjøret scann i går kveld og alt som ble funnet var ødelagt. Prøvde da å lage nye partisjoner med Partition Magic, men får feilmlds om at det er noe feil med boot sector, så jeg får ikke lagd nye partisjoner. Noen som vet hva som må gjøres her?

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som må gjøres her?

..og hva mener du med det?

-skal du partitionere disken?

-skal du igjen prøve å se om den forsvunnet partition?

Uansett:

1)Parkere Partiton Magic

2)Se i Windows Diskbehandling om:

-hvordan disken du har problemer med blir rapportert? Er det mange partitioner, farger du har på de, tekst og andre beskrivelser? (hva med et bilde fra din diskbehandling?)

....en følge av å leve livet bak en fasade vi har skapt for å tilpasse oss de ytre definisjoner av hvem og hva vi er.

Det der gjelder for hardidiskene og. Og Partition Magic er et prog som bidrar for å skape en slik fasade.

Lenke til kommentar
Kjøret scann i går kveld og alt som ble funnet var ødelagt. Prøvde da å lage nye partisjoner med Partition Magic, men får feilmlds om at det er noe feil med boot sector, så jeg får ikke lagd nye partisjoner. Noen som vet hva som må gjøres her?

Ja du er på god vei til og ødlegge alt med dette.

Nå har du fått råd av hårek og wiberos som du bør følge.

For og finne det som er på disken nå,er getdataback din beste sjanse.

getdataback leser disken raw bry seg ikke om det er partitioner eller ei.

For og få en status over bootsector og partiontabel.

Kan du gjøre dette.

MBRlister

Post MBRlist.txt og BPB(x)list.txt

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Hvis ikke R-Studio hjelper deg, så er det IBAS neste $$$$$$.

Partition Magic er livsfarlig!!

Huskeregel nr 1! ved krasj i filsystem, eller bare slettet en fil.

IKKE SKRIV TIL DISKEN DU ØNSKER Å REKONSTRUERE. IKKE ENGANG EN CHKDSK!!!!

Du risikerer å gjøre alt verre!

Verktøy som påstår de fikser partisjonstabellen kan altså gjøre ting værre.

GetDataback gjør akkurat det samme som R-Studio....

Tipper du har gjort noen grep som gjør at du mest sannsynlig har ødelagt dine muligheter til å få fram dataene igjen.

To bad! Men GUD hvor lærerikt!!

Gudd løkk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...