lain Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei Jeg kjøpte Nikon D70s for 1.5 år siden, og dessverre i går kveld startet jeg å få error etter en bildeserie. Det som skjer er at jeg kan få tatt et bilde (som forøvrig ikke blir lagret på kort) så ved neste bilde vil speilet "låse" seg på halvstilling, tilnærmet som når du tar "mirror lockup". Displayet blir blankt, og jeg må ta ut og inn igjen batteriet for at kameraet skal boote. Det vil da blinke ERR i displayet til jeg har trykt på utløseren en gang så speil resetter seg. Om jeg da prøver å ta bilder, vil samme skje på nytt, 1 bilde som ikke blir lagret, mirror lockup på neste bilde. Jeg har prøvd å søke litt, så noen som nevnte dårlig minnekort, innstillinger på linsen (fastlåst til laveste verdi) og dårlig batteri. Har nå prøvd å skifte minnekort, linse (i tilfelle dårlig kontakt linse/cam) og batteri. Ingen forskjell, og har egentlig gått tom for ideer. Har sendt mail til butikken jeg kjøpte det hos, angående service, men får evt ikke svar på den før til uka. Lurer derfor på om det er noen her inne som har hatt samme feil, og evt kan fortelle hva som er galt og hva som kan gjøres/må gjøres. -L Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Har du tatt mange bilder? Dette minner om symptomene på en utslitt D70. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 Nei, litt flaut å innrømme det, men bare fått tatt en 3100-3200 bilder til nå, da jeg har vært alt for opptatt siden det ble kjøpt. Så kan ikke helt skjønne at det skal være utslitt på noen måte, håper jeg får svar på div mail i morgen, så kanskje jeg kan få levert det inn i løpet av uken. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Da er den nok neppe utslitt, men av og til ryker jo mekaniske deler lenge før designlevetid. Det bør i det minste være mulig å kjøre som reklamasjon. Endret 17. februar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå