Gå til innhold

Holder 240W PSU til Radeon HD 2600 XT?

marsvo666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

240 watt PSU til kun skjermkort kunne ha funket...

Men om den skal dele med CPU og resten av systemet så blir det utsulting av komponentene og du sitter igjen med ett system som ikke kan boote i det hele tatt.

Tror nok du må vurdere mer "juice" om du skal henge med.

Lenke til kommentar

Har :

Amd Ahtlon 64 2X 5000+ 2600mhz

2 gb ddr 3 800mhz

Zalman vifte..+4 80x80 vifter harddisk 2x dvd rom.. Hovedkort..

Ok ,det er faktisk ikek så gale det der, for å være en 250watt. Den kan lever maks 168watt av de 250 som 12volt, og det er relativt bra.

Jeg tror den har en sjans til å fungere. Jeg hadde forventet mye værre. Du må nestne bare teste for å finne ut som den lager problemer i praksis. Det skal i uansett tilfelle være rimelig safe å prøve, selv om den ikke er sterk nok (dog ingen garantier på min regning hehe)

-Stigma

Nei, det tror jeg vil være for lite.

Ikke fordi 240watt er for lite nødvendigvis, men fordi så gamle PSUer har helt annen fordeling av spenningene, og jeg tror at sansynlligvis vil den lever i miste laget med 12volt, selv om skjermkortet ditt neppe trekker så voldsomt mye.

Du ødellegger neppe noe ved å prøve den, og den vil nok sikkert fungere så lenge du ikke stresser maskinen, men om du spiller et 3Dspill så tror jeg du kan merke ustabilitet og spontane reboots som følge at for dårlig strømtilførsel.

Men det kommer selvfølgleig mye opp til hvordan spenningsfordelingen er på akkurat din modell som sagt ... Det står på siden av PSUen.

-Stigma

Det står :

Max output power: 250w

Dc output:

+3,3v 17A +5v 18A +5Vsb 2A

+ 12v1DC 0,8A 12v2DC 14A 12v 0.4A

+ 12v 0.8a(dc jack)

(+3.3v å 5v = 115w max)

Endret av marsvo666
Lenke til kommentar
Fatter ikke hva du prøver å si. Slutt med SMS-språk og skriv slik at folk kan forstå deg dersom du ønsker hjelp.

Okey :)

Jeg hadde en 400w strømforsyning, mn den slutta å virka når jeg brugte den.

Derfår tenker jeg er det nåk med 400w strømforsyning ?

Mvh Marius

Lenke til kommentar

da kommer vell jeg til å slite litt, har bestil ati hd3850 å har bare 305w psu:S å kjører lamme

amd 4200+ 2,2ghz

3gb ram

1 dvd brenner, 1 harddisk.. hvordan kommer dette til å gå? har lite penger for tiden så veit ikke om æ har råd til noe ny psu

Lenke til kommentar
Det går an å anskaffe seg brukbare PSU til rundt 600,- av kv alitets merker ( ikke slik som trust,northq osv..)

Eks:

OCZ 470W PCP&C Silencer 595,-

Har 26A (312W) sustained som max på +12v.

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86901

OCZ 500W StealthXStream 595,-

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=88314

Har skaffa meg ein 500w hiper er bra nok det ?:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...