Argyros Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hei Jeg vurderer å selge min stasjonære PC til en kamerat som trenger ny PC og selv nedgradere til å klare meg med stuePC i heimen. I den sammenheng lurer vi på hva som er en fornuftig prissetting av PC-en min. Jeg har lagt alt i følgende handlekurv: Handlekurv - Verdisjekk stasjonær PC Produkt Abit AW9D-MAX Antec Performance One P180 Corsair HX 620W Intel Core 2 Duo E6600 Kingston HyperX DDR2-800 2GB (2x1024MB) Low Latency NVidia SLI-Ready Linksys WMP54GS MIST 120mm vifte MISTYLFA120LSCL Samsung SpinPoint T166 320GB Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA Scythe "Ninja" SCNJ-1000 XFX GeForce 7600 GT Fatal1ty Rimeligste totalsum 8913,- Skjermkortet er nok en del overpriset pga få tilbydere og noenlunde utgått kort. Hovedbruken til kameraten min vil være pokerspilling derimot, så da er det dual-dvi og oppløsning på minst 1920x1200 som er essensielt (DX10 behøves f.eks. ikke). De fleste komponentene er 1 år gamle, bortsett fra minnebrikkene og viftene som ble kjøpt i høst, samt 500GB harddisken som er helt ny (1 uke gammel - så den blir jo fullpris siden ellers bare beholder jeg den til neste pc). Vi bor begge i Bergen, så kameraten min sparer jo også litt i frakt på å kjøpe dette av meg i forhold til å kjøpe noe tilsvarende nytt - for ikke å nevne alt arbeid som har gått med i å finne de mest støyvennlige produktene og sette det bra opp i boksen Håper noen kan komme med innspill på hva dere mener er en fornuftig prising. Skulle det være noen uklarheter eller behov for utdyping av noe så skrik ut og jeg/vi svarer så fort som mulig. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Vanlig salgspris er: Rimeligste nypris (på tilsvarende deler) minus 30 prosent (50 prosent hvis delene er mer enn 2 år). Ditt regnestykke er på bærtur, da man får kraftigere hardware for den prisen du kom frem til (8913,-). Det er f.eks. ingen som ville betalt 1500,- for en E6600 i dag - ikke 1300,- for et 7600GT heller. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Pris deler i dag (nær identisk oppsett) - 30 % for en 1 år gammel velfungerende PC er ikke noen dumt prisanslag. Vil si at ny harddisk, relativ ny vifte og minne går opp mot overpris på skjermkort. Så et prisanslag på ca 6 000,- kr virker for meg fornuftig. Men bra kabinett, samt meget god strømforsyning kan trekke noe opp. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 8000 er på bærtur ja.. Det du må huske, er at de utfasede kortene ikke får nedgradert sin pris. Sjekk denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294 Det er q6600, 8800gts 512, 500gb hd, etc. 7495kr. Ny! Denne er mer i din klasse pc: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323787 Den har anelse dårligere cpu, men bedre skjermkort. Litt mindre harddisk, men alle delene er nye! Ergo. får du 6k for maskinen din, skal du være glad. Jeg personlig mener den er verdt 5k eller mindre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå