Gormers Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Etter hvordan jeg stiller inn modemet mitt, kan jeg velge en av disse to tilkoblingsmåtene for ruteren min. Har det noe å si på onlinespilling hva jeg velger? Endret 17. februar 2008 av gormers Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Om du foretar pålogging med PPPoE i router eller modemrouter skal normalt sett ikke gjøre noe fra eller til på ping. Det som er forskjell er at du minsker prosessorlasten i routermodemet ved å sette det i bridge. Dermed vil routeren din i PPPoE overta endel av jobben routermodemet tidligere gjorde. Har du en god router vil du dermed få mere stabil forbindelse og i enkelte tilfeller høyere hastighet. Jeg brukte tidligere ADSL2+ med et dårlig routermodem. I routermodus fikk jeg 2-10Mbit mens i bridge fikk jeg 18Mbit helt stabilt. I slike tilfeller er det klart en fordel å overlate routingen til en skikkelig router bakom. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Ok takk Endret 17. februar 2008 av gormers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå