mageralbert Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Emnetittelen sier vel det meste...??? Når jeg starter disse programmene "kuttes" all forbindelse.... Ved omstart er alt ok igjen.. Noen enkle tips for en "hobbybruker" av data..?? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Hva er det du mener? Jeg har merket at hvis jeg starter µtorrent, og stopper det etter en stund, så detter det trådløse nettverket bort, og datamaskinen finner ikke noe nettverk før jeg restarter, selv om ruteren er 5 meter unna PC-en. Sykt irriterende! Det er vista home premium 64-bit Lenke til kommentar
miCro Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Det kan være fildelingsprogrammet du bruker overbelaster nettet, dette er mest utbredt blant torrent-programmer som i visse tilfeller kan ha så mange tilkoblinger at det struper nettet helt. Dette kan løses ved å begrense antall tilkoblinger samt og sette maks opp- og nedlastingshastighet til ca 80-90% av kapasiteten til linjen din. Hva slags programmer er det snakk om? Det er vanskelig å komme med noen løsning uten mer info. Lenke til kommentar
mageralbert Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Det kan være fildelingsprogrammet du bruker overbelaster nettet, dette er mest utbredt blant torrent-programmer som i visse tilfeller kan ha så mange tilkoblinger at det struper nettet helt. Dette kan løses ved å begrense antall tilkoblinger samt og sette maks opp- og nedlastingshastighet til ca 80-90% av kapasiteten til linjen din. Hva slags programmer er det snakk om? Det er vanskelig å komme med noen løsning uten mer info. Bruker utorrent og limewire.... det fortoner seg slik at når jeg starter disse programmene blokkeres tilgangen til internett for andre medier...(Explorer,firefox, radio) Systemikonet nede til høyre viser at jeg fremdeles er tilkoblet nettet, men jeg får ikkeno som helst kontakt med nettet... Utorrent låser seg dessuten vledig ofte etter oppstart...får bare beskjed om at programmet ikke svarer... Prøvde å ta ned hastigheten til 50 %...inga effekt.... Bruker Vista home premium... hmmmm Endret 18. februar 2008 av mageralbert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå