Jolo Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Vi har en gammel pc hjemme som fryser med en gang man starter opp et litt krevende program. Den ble slik etter at vi bytta ut noen deler som harddisk og nettverkskort. Kan være at jeg har kommet oppi noen ledninger mens jeg bytta. Når skjermen fryser er svenskeknappen eneste utvei. Noen idér? Dataen er nyformatert og kjører windows xp sp 2 med alle oppdateringer. Har instalert skjermkort driver, lydkort driver, nettverkskort driver og alle driverene som fulgte med hovedkortet. Hardware: Hovedkort: MSI KT3V Prosessor: Amd Athlon XP Ram: 1gb DDR333 harddisk: WD 320gb Skjermkort: Gainward Geforce 6600 Noe mer info dere trenger? Endret 18. februar 2008 av Smalltimer Lenke til kommentar
Caze Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Ja. Les førsteposten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=377631 Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Gå til microsoft sine sider og last ned .net framework. Siste versjon er 3.5.Dette bruker fikse slike error. Legg inn java: Dette i tillegg. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Har oppdatert førstepost med mer info om datamaskinen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Last ned everest og sjekk etter temperaturer, kan være det er noe som blir varmt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Foreslår at du laster ned Memtest86+, så får du sjekket at ram/cpu fungerer tilfredstillende. Hvis ingenting galt blir funnet av memtest (etter at den har kjørt et par-tre timer) så kan du prøve å kjøre 3Dmark. Feiler den da, så er det trolig strømforsyninga som er gåen. Men som nevnt tidligere så kan det være harddisken også (siden du har skiftet den). Du kan bruke programmet HD Tune til å avdekke trøbbel med harddisk. btw: Hvilke programmer er det som får maskinen til å fryse? Endret 18. februar 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Alt fra word instalasjon til firefox til antivirus til tilkobling av usb penn. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Memtest og hardisktest ga 0 feil. Men så var jeg inne i dataen og dilla litt og skulle kjenne på prosessorvifta og den kjørte. Så sa det bang, det ene viftebladet knakk. Noen som har en ekstra vifte til Socket A prosessor? EDIT: Tror bare jeg kjøper fra komplett. Endret 18. februar 2008 av Smalltimer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå