Gå til innhold

Slette alt på PC-en med XP CD-en ?

Anbefalte innlegg

Den stasjonære pcen min begynner å bli noen år gammel og den har blitt temelig treg. Derfor har jeg bestemt meg får å slette alt på pcen og instalere W XP på nytt.

Har lest på flere forumer at man skal sette inn XP CD-en og at alternativet skal komme derfra, men virker ikke hos meg :S Jeg prøver å trykke på "installer XP" knappen, men får opp meldingen at XP versonen på pcen er nyere en den på CD-en og kan bare trykke "avbryt" eller "detaljer".

Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den stasjonære pcen min begynner å bli noen år gammel og den har blitt temelig treg. Derfor har jeg bestemt meg får å slette alt på pcen og instalere W XP på nytt.

Har lest på flere forumer at man skal sette inn XP CD-en og at alternativet skal komme derfra, men virker ikke hos meg :S Jeg prøver å trykke på "installer XP" knappen, men får opp meldingen at XP versonen på pcen er nyere en den på CD-en og kan bare trykke "avbryt" eller "detaljer".

Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe?

Formater pc-en ved å trykke på tast F11, trykk på den når merkenavnet på pc-en vises på skjermen.

Lenke til kommentar
Det er jo ingen standard som tilsier at F11 vil gjøre noe som helst på hans PC.

Mulig du har en merke-PC med recovery funksjon, men da er det et unntak, ikke en regel.

min data er uten recovery funksjon... har trykket f11 i lange tider nå, uten at det skjer noe... har også prøvd å endre bios til å boot fra cd rom, puttet i win xp cd uten at det skjer noe under oppstart... Skal det vær så forbaska bakvendt? hmmm... pokker at man er blitt så avhengig av data... kunne en del data for 8-10 år siden, men det er jo nestgen ubrukelig nå... :-(

Hvordan kan jeg formatere?

Har heller ikke diskettstasjon... så det med oppstartdisk er uaktuelt...

Hilsen frustrert databruker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...