Axpax1 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Den stasjonære pcen min begynner å bli noen år gammel og den har blitt temelig treg. Derfor har jeg bestemt meg får å slette alt på pcen og instalere W XP på nytt. Har lest på flere forumer at man skal sette inn XP CD-en og at alternativet skal komme derfra, men virker ikke hos meg :S Jeg prøver å trykke på "installer XP" knappen, men får opp meldingen at XP versonen på pcen er nyere en den på CD-en og kan bare trykke "avbryt" eller "detaljer". Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Den stasjonære pcen min begynner å bli noen år gammel og den har blitt temelig treg. Derfor har jeg bestemt meg får å slette alt på pcen og instalere W XP på nytt. Har lest på flere forumer at man skal sette inn XP CD-en og at alternativet skal komme derfra, men virker ikke hos meg :S Jeg prøver å trykke på "installer XP" knappen, men får opp meldingen at XP versonen på pcen er nyere en den på CD-en og kan bare trykke "avbryt" eller "detaljer". Hva skal jeg gjøre? Noen som kan hjelpe? Formater pc-en ved å trykke på tast F11, trykk på den når merkenavnet på pc-en vises på skjermen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Guide for installering: http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_sg_clean.asp Lenke til kommentar
Axpax1 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Takk for hjelpen. Men når skal jeg trykke på F11 knappen? Og den linken hårek ga meg er helt fin, men finnes det ikke en enklere måte å gjøre det på?? Finnes det ikke noen programmer som gjør dette eller noe?? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Sikker på du booter fra CD-en? > Sett i CD-en > Restart PC-en > Trykk på enter fra du trykker på <på-knappen> til du får opp en blå old looking skjerm. > Etter det velger du "installer windows" Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Trykk på F11 den når merkenavnet på pc-en vises på skjermen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Det er jo ingen standard som tilsier at F11 vil gjøre noe som helst på hans PC. Mulig du har en merke-PC med recovery funksjon, men da er det et unntak, ikke en regel. Lenke til kommentar
trygvea Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det er jo ingen standard som tilsier at F11 vil gjøre noe som helst på hans PC.Mulig du har en merke-PC med recovery funksjon, men da er det et unntak, ikke en regel. min data er uten recovery funksjon... har trykket f11 i lange tider nå, uten at det skjer noe... har også prøvd å endre bios til å boot fra cd rom, puttet i win xp cd uten at det skjer noe under oppstart... Skal det vær så forbaska bakvendt? hmmm... pokker at man er blitt så avhengig av data... kunne en del data for 8-10 år siden, men det er jo nestgen ubrukelig nå... :-( Hvordan kan jeg formatere? Har heller ikke diskettstasjon... så det med oppstartdisk er uaktuelt... Hilsen frustrert databruker... Lenke til kommentar
QBab Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Husk å trykk på kontinuerlig på enter når PC-en booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå