Gå til innhold

(Løst) Problemer med oppdatering av bios til ASUS P5N-E SLI

kalg

Anbefalte innlegg

Har dette kortet. Lastet ned asus update, og skulle flashe bios via windows. Trykket på bios 0803 og FLASH. Så skjedde det ingenting, og det har det ikke gjort på 3 timer. Mus og tastatur funker ikke.

Noen inspill på hva jeg kan gjøre i en slik "kritisk" situasjon som bios update? Har ikke lyst å stenge den nå, med mindre andre har gjort det samme uten at det skjedde noe.

Siden det ikke ble noe stor respons her, var jeg nødt å bare stenge den ned. Det skjedde ingenting som jeg merket. Takk til HAG for svar

Endret av kalg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sleit litt i kveld med mitt M3A32-MVP DL. med oppdatering av Bios, leste manualen fram og tilbake og satt opp noen floppy'er. Løsninga blei EZ flash 2, Bios eg ville ha inn på floppy'en var 1MB og var dermed for stor på en DOS Floppy, der DOS tar 0,5MB, i EZ var det nok med en FAT formatert floppy. EZ flash ligger i Bios, to muligheter til og bruke det: 1. gå inn i Bios og velg tools og plukk det derfra, eller 2. trykke "alt" "F2" i oppstarten før Window$.

Veit dessverre ikkje hvordan det blir når det kan virke som du er kommet halvveis i oppdateringa, er det USB mus og tastatur? (mitt MB har kun PS2 tastatur - skifta til et slikt før oppdateringa mi).

ASUS har vel og ei "nødløsning" i "Crashfree Bios", tror den ligger på DVD som fulgte med hovedkortet, etter det eg fårstår booter man med DVD i maskina og "skrur Bios tilbake" til sist fungerende versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...