hasuwest Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hei! Skal kjøpe meg en ny harddisk nå, men lurer på hvilken. Har sett på WD 120GB 8MB Cache til 1275,- på PSData og Maxtor 200GB 8MB Cache på Komplett til 2100,-. Hvordan er disse Maxtor diskene? Har en WD 80GB 2MB Cache fra før og den har alltid fungert perfekt. Disken kommer til å bli brukt mest til filmer, litt mp3 og .bin filer o.l.. Edit: Hvordan er det med ATA/133? Jeg har ATA/133 på HK'et, vil jeg merke noe forskjeld? Fordel å ha Spill og OS på en disk med 8MB Cache!? Lenke til kommentar
pcverden Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Vel hvis du har en WD harddisk fra starten av ville jeg anbefale 120 gben. Kjører en sånn selv og er kjempe fornøyd. ATA/133 betyr bare egenlig at overførings farten kan faktisk nå 133 mb/s Dette begynner å bli kanskje vanlig så jeg vil anbefale å ha det uansett hvilke harddisk du skaffer Fordelen med 8 mb Cache er at harddisken kan gjøre ganskje mye mer på en gang en med en 2 mb cache. f.eks. hvis du flytter en fil fra et sted til et annet sted vil den gå med en fart på 2 mb/s hvis du bruker 2 mb cache. Med 8 mb cache vil det gå med en fart på 8 mb/s. Dermed vil du ha spart ganskje mye tid. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Bestillte en Maxtor 200GB til å få plass til mer filmer . Den ankommer i mårra *gledeseg*. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 ATA/133 betyr bare egenlig at overførings farten kan faktisk nå 133 mb/s Dette begynner å bli kanskje vanlig så jeg vil anbefale å ha det uansett hvilke harddisk du skaffer Bull. ATA/133 angir hvor mange MB som er TEORETISK mulig for KONTROLLEREN å flytte per sekund. Det sier ikke en pøkk om hvilken hastighet disken faktisk klarer å levere. Faktisk har jeg til gode å se en disk som klarer å utnytte ATA/100 engang, selv ved såkalte "bursts". (Bursts er når disken tømmer cachen på disken (som igjen er utrolig mange ganger kjappere enn lesing fra selve platenen i disken) i et kort lite øyeblikk.). Om en disk støtter Nei, ATA/133 havner i samme eske som AGP8x ... reklamejippo uten noe praktisk anvendbart innhold for folk flest. ATA/100 og ATA/133 er kompatible med hverandre og kontrollerene støtter akkurat like store disker, så det er ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Thomas2 Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 Du er den første i mitt syn som synes western digital er perfekt for jeg har hatt selv og den etter noen gode år begynt og lage støy når den leser eller lagrer data. Jeg har bestilt en komplett pc fra psdata og mpx for å få det beste og det billigste.Jeg har bestilt en maxstor diamond 120 gb 8mb cache som jeg har hørt skal være bra og koster ikke mer en 1290 kr.Så mitt råd er en Maxtor fra mpx og billig er den og. Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 22. februar 2003 Del Skrevet 22. februar 2003 åssen er støyen fra disken? lurte også på å bestille den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå