Lusken Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Tror nok 9600GT skal ta over for 8600 GT. Så 8800 Gt er nok en del bedre enn 9600 GT. Ok, jeg vet det nå da. nærmere sagt 8600 gtS... Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) - Dropp seasonic psuet til fordel for Corsair TX750W, du trenger ikke 900W i dette oppsettet. Jeg tror jeg heller kjøper litt ekstra PSU enn å kjøpe akkurat. Dessuten trenger 2 skjermkort ganske mye kraft, og jeg vil være på den sikre siden. (jeg kommer til å oppgradere til sli/crossfire etterhvert) - Dropp 320GB og 2x500GB, kjøp 2x750GB- Dropp RAID Greit - TRUE kjøler med Scythe S-FLEX vifte bør vurderes ved klokking Fant ikke på komplett - Bytt ut originalviftene i P182 med Scythe S-FLEX eller Nexus 120mm La til 3 Nexus 120mm Endret 28. februar 2008 av Kjetil J Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har aldri skjønt greia med to skjermkort. Er det noe vits? Har du to skjermer? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 hvorfor droppe RAID? kjøp 2 hdd'er og kjør dem i Raid0+1, så kan du jo kjøre ekstra hdd'er utenom! og om raid er noe du er interesert i, kjøp et raid kontroller kort utenom, software basert raid fungerer heller dårlig. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg har aldri skjønt greia med to skjermkort.Er det noe vits? Har du to skjermer? Det får tiden vise, men bedre grafikkytelse får man uansett. Har ingenting å gjøre med multi-skjerm-oppsett å gjøre. Bare mer kraft. Også er det en fancy ting jeg har ønske om å prøve hvorfor droppe RAID?kjøp 2 hdd'er og kjør dem i Raid0+1, så kan du jo kjøre ekstra hdd'er utenom! og om raid er noe du er interesert i, kjøp et raid kontroller kort utenom, software basert raid fungerer heller dårlig. Altså, du mener jeg skal kjøpe 4 HDD-er totalt pluss raid-kort? Har du forslag til oppsett, med kontroller? Helst fra komplett. HDD-ene må være stillegående. Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor bruke 1600kr på et tastatur?? Ganske enig i at det er kjipt, men hvilke alternativer har jeg? Jeg vil ha et tastatur som ikke er tjukt og stygt med masse multimedia-knapper, og jeg vil heller ikke ha en pakke med mus i tillegg. Og det skal være trådløst. Forslag? Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Logitech! De har bare 3 trådløse tastaturer som selges seperat uten mus. Og edge er det klart beste alternativet. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Syns du bør ha minst 4 gb minne, og kommentarene om at du bør kjøpe norks operativsystem er bare bullshit. Med vista kan du laste ned mui via updates. Lenke til kommentar
Siege Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Syns du bør ha minst 4 gb minne, og kommentarene om at du bør kjøpe norks operativsystem er bare bullshit. Med vista kan du laste ned mui via updates. Vil bare tilføye at hvis du har lust å spare en tusenlapp eller to bør du gå på netshop istedet. Du finner alle de samme delene + at du sparer enormt. Har erfaring med handling på komplett og netshop. Skal du kjøpe Razer bør du gå for Copperheaden. Er bedre og finere! Endret 28. februar 2008 av Siege Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...81&cl=no,no Er ikke denne smooth? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Jeg har aldri skjønt greia med to skjermkort.Er det noe vits? Har du to skjermer? Det får tiden vise, men bedre grafikkytelse får man uansett. Har ingenting å gjøre med multi-skjerm-oppsett å gjøre. Bare mer kraft. Også er det en fancy ting jeg har ønske om å prøve hvorfor droppe RAID?kjøp 2 hdd'er og kjør dem i Raid0+1, så kan du jo kjøre ekstra hdd'er utenom! og om raid er noe du er interesert i, kjøp et raid kontroller kort utenom, software basert raid fungerer heller dårlig. Altså, du mener jeg skal kjøpe 4 HDD-er totalt pluss raid-kort? Har du forslag til oppsett, med kontroller? Helst fra komplett. HDD-ene må være stillegående. hva med denne:(ville ha sjekket dette kortet med noen som har bedre peiling på dette før du evnt. skal kjøpe?) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338616 Om du ikke kan så mye om raid, så kan jeg forklare hva jeg mente... Raid0+1 vil si at du kjører 2 hardisker som speiler hverandre, altså du vil ikke få 10000GB ut av x2 500GB hdd'er, men du vil kun få 500GB, pga speiling. Farten derimot vil øke til det dobbelte, fordi den ene hardisken kan lese imens den andre skriver.... Så om du bruke dette så bør du nok ha en ekstra hd om du trenger mer lagringsplass. dette er da en funksjon som i alle fall jeg skal begynne å bruke, men hvorvidt du trenger det er jo opp til deg. jeg har kun erfaringer med samsung og seagate, og da vil jeg absolutt anbefale samsung spinpoint diskene, de bråker mindre! Til PhoenixHunter: jo, det er smooth! ville nok ha kjøpt det selv om jeg hadde hatt penger... Endret 28. februar 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Kjetil J Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 Om du ikke kan så mye om raid, så kan jeg forklare hva jeg mente...Raid0+1 vil si at du kjører 2 hardisker som speiler hverandre, altså du vil ikke få 10000GB ut av x2 500GB hdd'er, men du vil kun få 500GB, pga speiling. Farten derimot vil øke til det dobbelte, fordi den ene hardisken kan lese imens den andre skriver.... Så om du bruke dette så bør du nok ha en ekstra hd om du trenger mer lagringsplass. dette er da en funksjon som i alle fall jeg skal begynne å bruke, men hvorvidt du trenger det er jo opp til deg. Quote wikipedia: RAID 0+1: striped sets in a mirrored set (minimum 4 disks; even number of disks) provides fault tolerance and improved performance but increases complexity. The key difference from RAID 1+0 is that RAID 0+1 creates a second striped set to mirror a primary striped set. The array continues to operate with one or more drives failed in the same mirror set, but if two or more drives fail on different sides of the mirroring, the data on the RAID system is lost. Uansett, får jeg faktisk dobbelt så bra hdd-ytelse med raid0? http://www.logitech.com/index.cfm/keyboard...81&cl=no,noEr ikke denne smooth? Synes ikke det, koster nesten like mye, er for stort og klumpete og inkluderer mus. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Du får ikke automagisk dobbel ytelse med raid0, det har faktisk blitt målt at for endel "vanlige" ting er raid0 totalt bortkasta. For å få alle gromdelene må du nok belage deg på å bestille fra minst to nettbutikker, f.eks. netshop og komplett. Lenke til kommentar
TheExcalibur Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kjetil hvordan ser hardwaren ut nå da? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Du får ikke automagisk dobbel ytelse med raid0, det har faktisk blitt målt at for endel "vanlige" ting er raid0 totalt bortkasta. For å få alle gromdelene må du nok belage deg på å bestille fra minst to nettbutikker, f.eks. netshop og komplett. kanskje ikke helt dobbel ytelse, men oppimot det... Bomma kanskje litt på Raid0+1, skal i alle fall være en modus som du kan kjøre 2 hardisker i speiling på...Er det Raid1 da? og det er ikke totalt bortkastet, ikke i det hele tatt... Lenke til kommentar
kopperhead Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Blir denne pcen godkjent av hw brukerne kliner jeg til med en lik en minus mus og tastatur osv.. ser ut som det kan bli en fin pc å oppgradere etter hvert.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå