Gå til innhold

Gaming-pc til 20k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har det så mye å si egentlig?

Hva mener du egentlig?

Du skal vel ha en til prossessoren.

Det er vel det?

Jeg lurer bare på om jeg skal kjøle flest mulig komponenter med vann. CPU er selvsagt, men det er vel også mulig med GPU, northbridge/southbridge (uten at jeg vet hva det er, annet enn at det finnes på hovedkortet), minne osv.

Også er det spørsmålet om kabinett-plass... Jeg bør kanskje kjøpe et større kabinett.

Lenke til kommentar

Handlevognen er nå oppdatert til å bli Intel+ATI, grunnet stabilitet og pga av at jeg venter med nVidia til de har kommet skikkelig i gang med 9000-serien.

Jeg skal ikke kjøpe før i mai, men vil prøve å følge utviklingen etterhvert og oppdatere lista jevnlig.

Hva tror dere om dette oppsettet når det kommer til støy? Og klarer jeg meg med en 750-PSU hvis jeg kjøper et skjermkort til?

Midlertidig handleliste (komplett)

Linken er den samme som i første-posten.

Lenke til kommentar
Ville heller ha gått for noctua 120mm kjøleren eller tuniq tower. Bedre kjøling uten noen egentlige ulemper.

Antec p182 vil nok være et bedre utgangspunkt for en stille pc, men det spørs jo hvor mye "bling" du vil ha...

Enig. Har oppdatert lista nå. Har du Antec selv? Blir veldig glad for kabinett som er enkle å bygge i.

Lenke til kommentar
Enig. Har oppdatert lista nå. Har du Antec selv? Blir veldig glad for kabinett som er enkle å bygge i.

Jeg har Antec solo selv. Er veldig fornøyd med det, men angrer samtidig litt på at jeg ikke kjøpte p182...

Har ingen erfaring med a bygge i p182, men det er vel det mest anbefalte kabinettet her på forumet så det skulle ikke være så vanskelig å finne noen som kan gi deg feedback på det :)

Lenke til kommentar
8800GTX er bortkastede penger, et 8800GTS 512MB er et bedre valg, og et 8800GT er det beste. Skal du kjøpe høyfrekvens-minne bør du ta en titt på Corsair Dominator PC8500, eller Crucial Ballistix 8500, som for tiden er halvparten så dyrt, men like bra som det minnet du la til, dessuten er vel 4GB å anbefale. En Raptor disk taper du mer på økonomisk sett enn du vinner ytelsesmessig. Det kan vel forøvrig sies om mange ting, men her blir gapet for stort. Anbefaler heller 2x500GB i RAID konfigurasjon.

Ellers er det vel ikke så mye å sette fingern på :)

Øhh, det beste og hotteste på DDR2-fronten er vell å blir Mushkin sine PC8500 4 GB (2x2 gb brikker) 5-5-5-15...1000 mhz.

kan klokkes utrolig, og koster for 4 gb 1100.....og 8 gb ram for 2200, og det er tøft med 8 gb ram, men bruks nytten er vell utroligm ye mindre....

Lenke til kommentar
hahhhhah...leeer...9600 GT jahh.... laugh.gif laugh.gif

Hva er morsomt.

Det har allerede kommet Nvidia drivere til den.

Den finnes jo.

Men hva er så morsomt?

Står jo at den er nyere i generasjonen.

Men den kosta bare 1300.

Og Ultraen koster 5000.

Det ville vært naturlig at den dyreste var best.

men det står jo i en artikkel om at Crysis ville kjørt enda bedr men 9600 GT.

Egenltig vet jeg ikke.

Men det ville jo også vært naturlig at høyeste nummer var best.

Men jeg vet nå egentlig ikke mer jeg.

Lenke til kommentar
hahhhhah...leeer...9600 GT jahh.... laugh.gif laugh.gif

Hva er morsomt.

Det har allerede kommet Nvidia drivere til den.

Den finnes jo.

Men hva er så morsomt?

Står jo at den er nyere i generasjonen.

Men den kosta bare 1300.

Og Ultraen koster 5000.

Det ville vært naturlig at den dyreste var best.

men det står jo i en artikkel om at Crysis ville kjørt enda bedr men 9600 GT.

Egenltig vet jeg ikke.

Men det ville jo også vært naturlig at høyeste nummer var best.

Men jeg vet nå egentlig ikke mer jeg.

Øhh, totalt feil.

Hvilken artikkel sier det?

Ihvertfall, et 9600 GT skal ta over for 8800 GT, og er trolig litt bedre.

Pris/ytelse, er selvsagt 9600 gt bedre enn 8800 Ultra, men hensikten til ultra er ikke pris/ytelse, men at kortet rett og slett skal være best! Noe det også er.

Ultra kortet er det beste på markedet per dags dato (ikke kom med 3870x2, den skårer kun brai 3dmark 06, og spill er noe heeeelt annet)..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...