le639 Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg kommer ikke på det trådløse nettet med berbaren min. Kommer på nett med bror min sin PC og PSPn. Altså det er kun jeg som ikke kommer på Har brukt det nettet før. Virker som at ruteren ikke godtar nettverkskortet mitt lenger. Hva kan vere årsaken? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Kan være feil kryptering som ligger inn i PC. Prøv med annen SSID (navn på nettverket i router). Lenke til kommentar
le639 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Men jeg har brukt nettverket med berbaren min før. Dessuten er det hos besteforeldrene, så jeg kan ikke passordet til router instillingene(ikke de heller) Lenke til kommentar
le639 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Kom inn på routeren nå. Hvordan skifter jeg SSID? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Kom inn på routeren nå. Hvordan skifter jeg SSID? Det burde ikke kreve mye innsats å se hvilket menyvalg du skal inn i og hva du skal endre (hint: ordet SSID). Hvordan det ser ut (WEB-grensesnitt) varierer jo fra router til router. Kan dog ikke se at rådet om å skifte SSID på router skal hjelpe for å kunne koble til med en bærbar. Litt som "gå over bekken etter vann". Dersom du har kunnet koble til router med den bærbare er det på den bærbare du bør endre (slette/konfigurere en evt. profil for eksisterende SSID). Lenke til kommentar
le639 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Sorry! var litt rask. Selfølgelig fant jeg det, men kommer fortsatt ikke på nett Kan det vere at jeg må skifte frekvens eller noe sånt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Sorry! var litt rask. Selfølgelig fant jeg det, men kommer fortsatt ikke på nett Kan det vere at jeg må skifte frekvens eller noe sånt? Kan hende, men da må noen enten ha gjort noe med router (ikke sannsynlig utifra scenario), eller så har du(noen andre) endret i profiler for det trådløse nettverkskortet (adapter) i din bærbare. Det er eneste forklaring på at det har virket før, men ikke virker nå (å koble til den bærbare). Vel, jeg ser da bort fra at det har oppstått en hardware/driverfeil på din bærbare. Lenke til kommentar
le639 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Der er jo kun dette nettverket jeg ikke kommer inn på. Vis dette likevel er tilfellet, hva skal jeg gjøre da? (har sett litt på en USB dongle, vil dette hjelpe?) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Rådet om å bytte SSID behøver ikke å være så dumt. Hvis man har en profil liggende på PC med feil krypteringsnøkkel så vil man ikke oppnå forbindelse. Bytter man derimot SSID så vil man legge inn ny kryptering når man logger på første gang. Ved et slikt problem som trådstarter har her ville jeg resatt routeren slik at evt sperrer som f.eks macfilter blir fjernet. Hvis du ikke 'ser' routeren kan det være at den bruker kanal 12 eller 13 som du ikke har på laptopen hvis du har USA på trådløs-nettverksinnstillingene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Rådet om å bytte SSID behøver ikke å være så dumt.Hvis man har en profil liggende på PC med feil krypteringsnøkkel så vil man ikke oppnå forbindelse. Bytter man derimot SSID så vil man legge inn ny kryptering når man logger på første gang. Ved et slikt problem som trådstarter har her ville jeg resatt routeren slik at evt sperrer som f.eks macfilter blir fjernet. Hvis du ikke 'ser' routeren kan det være at den bruker kanal 12 eller 13 som du ikke har på laptopen hvis du har USA på trådløs-nettverksinnstillingene. Jo. Tenkte det var det du siktet til, men jeg mener det skal gå greit å slette profl(er) på den bærbare for å så opprette ny forbindelse (til samme SSID). Det som vi her "hopper over", er forklaringen på at trådstarter har kunnet koble seg til tidligere. Ref. "scenario": Hvor sannsynlig er det at "bestemor" har endret oppsettet på router (mtp sikkerhet/kanal)? Ellers har jo trådstarter fått tips fra oss begge som normalt skulle tilsi at han han "var online" igjen, noe som får meg til å tro at han må ha "onsite" bistand. Endret 3. mars 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 (endret) Sant nok, vi sier vel egentlig det samme bare med to forskjellige metoder. Endret 3. mars 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå