trondiz Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Har sett meg litt rundt etter et headset men har ikke funnet noe. Kriterier: - Isolasjon ut og inn. - grei lyd - bra trykk - uten mic eventuelt avtagbar. - tåle en støyt - lukka klokker som går rundt ørene. (Hørselvern) Hittil så har jeg funnet lite som passer. Gikk for noen dager siden inn for å kjøpe et siberia headset. Likte lyden og var komfertable å ha på, men isolasjon = ingenting. Kunne stå en meter unna å fortsatt høre like godt pluss at jeg har hørt at de knekker veldig lett så solgte det etter 2 dager. Noen som har noen gode forslag å komme med? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Hodetelefonen du leter etter er Beyerdynamic DT 770 pro, den oppfyller alle kravene du har listet opp. Koster nok noe mer enn 800, men er verdt hver krone. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 DT770 koster over det dobbelte så det er vel kanskje ikke veldig relevant... AKG k518DJ er kanskje noe Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 17. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Peterman: Okey, Blir i dyreste laget for meg, dobling av pris :S. Tror også at det blir litt for overkill i forhold til mitt bruk. Er på utkikk etter et headset for mer allround bruk. Hovedsaklig koblet på en PC, men det må tåle at det blir pakket ned og drasset med. Så legger hovedvekten på isolasjon, konstruksjon og at det gir bra trykk uten å ha ekstra forsterker annet en et vanlig lydkort. Captein Ødegård: Har sett bilder av AKG k518DJ, men klokkene ser forferdelig små ut til at de kan gå rundt ørene. Må vel kanskje testes? Endret 17. februar 2008 av trond89 Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Går ikke rundt ørene. De sitter oppå. Om du ikke har følsomme ører (de klemmer en del), er det lite galt med dem i forhold til kravene dine. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg anbefaler Sennheiser som vanlig. Mer spesifikk HD555 til den fine prisen av 779,- + frakt. Selv har jeg HD515, lillebroren om du vil, og den dekker egentlig alle dine punkter, om du vil spare enda et par lapper. http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&am...p;partner=gamer Lenke til kommentar
Cryogen Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg anbefaler Sennheiser som vanlig. Mer spesifikk HD555 til den fine prisen av 779,- + frakt. Selv har jeg HD515, lillebroren om du vil, og den dekker egentlig alle dine punkter, om du vil spare enda et par lapper. http://www.cdon.com/main.phtml?nav=4182&am...p;partner=gamer Er de noe bra for litt mer hverdagsbruk, ute, litt kulde eller noe lignende ekstremt lignende? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Er ikke HD555 veldig åpne hodetelefoner? Et av kriteriene er god isolasjon ut og inn. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2008 Jeg bruker mine 515 døgnet rundt, bokstavelig talt til tider. Utenom at noen kanskje reagerer på at de er såpass store, ser jeg ikke noe grunn til at du ikke kan bruke de ute. Sykt gode å ha på, brukte de 24 timer i strekk en gang ikke så lenge etter jeg fikk de i posten, og var hverken sliten eller sår på ørene/hodet. Angående at de er åpne, så skal jeg ikke være bastant når det kommer til hd555, men de skal være en forbedret utgave av 515, og da nekter jeg egentlig å tro at de er mer åpne, og personlig mener jeg de isolerer bra begge veier. Et alternativ kan være å sjekke ut hifiklubben butikk i nærheten eller andre som kan ha de liggende, så får dere testet, men jeg angrer i alle fall ikke på mitt kjøp, hatt de i 3.5 år snart, og de duger fortsatt. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. februar 2008 Lest litt om Sennheiserne du anbefalte. Du virker supre, men de er ikke isolerte, noe som var grunnen til at jeg solgte Icemat headset'et. Jeg hadde Koss sb45. Så vitt jeg husker så isolerte de greit og hadde grei lyd, men tålte ingentingg. Altså de gikk i stykker pluss at de hadde mikrofon. Som jeg sa så var det max. 800, noe som betyr at det fint kan koste 300 og 500. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Prøv på http://www.head-fi.org/ under forum-kategorien headset. Husker ikke prisen og sånt, men kanskje k271 eller noe? A900? Og husk at ebay.com er et fint sted! Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 22. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 22. februar 2008 K271 er neppe noe dårlig valg, men de koster nærmere tusenlappen, som blir noe over budsjett for trådstarter. EBay er et svært godt sted å handle, spesielt om man har internasjonal garanti (sjekk at AKG har det, kan aldri være for sikker), men så er det dette problemet med tollen, da. (Dessuten har jeg problemer med å finne brukte K271-sett der, det er mest K240 som legges ut. Selvsagt kan man kjøpe av selgere som har nye produkter, men det er som regel firmaer som selger via eBay, og ofte ikke er veldig glade i å sikre at pakken ikke blir sittende fast i tollen.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå