Gå til innhold

Kosovo har erklært uavhengighet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Westinghouse med George Soros i spissen utførte en rekke undersøkelser rundt naturressurser i Kosovo på slutten av 1980-tallet. Man konkluderte med at Serberne satt på omkring 10 milliarder tonn kull, noe som er enorme mengder tatt i betraktning det geografiske området. Dessuten viser nye undersøkelser at det finnes store oljereservater i Kosovo.

USA kan vel umulig ha interesse i dette??

Lenke til kommentar

Jeg var kanskje litt rask på triggern der...Men jeg synes bare det er litt rart at rettferdighet plutselig skjer mitt i så mye urettferdgihet. Alt USA har gjort i det siste har vært med baktanker, så jeg er litt skeptisk til dette også.

Men kanskje rettferdigheten seiret denne gangen?

Lenke til kommentar
Gratulere med uavhengighet!

Noen utenom Serbia som er imot Kosovo`s uavhengighet?

Russland.

Russland er imot all nasjonalisme, fordi det meste av landet deres består av andre nasjoner de har erobret.

Er vel en god del fler, i farta kommer jeg på; Spania, Israel, Indonesia, Sri Lanka, Kypros, Kina, Romania, flere?

Kan godt hende Kosovo "fortjener" selvstendighet, det vet jeg egentlig litt for lite om til å være overbevist ene eller andre veien.

Samtidig synes jeg, sett i perspektiv til det snart 60 år gamle spm. om en Palestinsk stat, at det er "stor skam" at det internasjonale samfunn ikke har vært tilsvarende ivrige/effektive med det..

Lenke til kommentar

De landene som blir nevnt er nok naturlig nok imot fordi at de har egne etniske grupper innad i sitt land som ønsker frigjøring. Erkjenner de Kosovo så vil de i praksis gi grønt lys.

Ser man en trend her? Jeg har alltid sett for meg at jo lenger ut på 2000-tallet man kommer, dess flere og flere landegrenser viskes vekk. Men nå ser det ut som det motsatte kan skje, nemlig at flere og flere småstater dannes?

Lenke til kommentar
Russland er imot all nasjonalisme, fordi det meste av landet deres består av andre nasjoner de har erobret.

Er vel en god del fler, i farta kommer jeg på; Spania, Israel, Indonesia, Sri Lanka, Kypros, Kina, Romania, flere?

Kan godt hende Kosovo "fortjener" selvstendighet, det vet jeg egentlig litt for lite om til å være overbevist ene eller andre veien.

Samtidig synes jeg, sett i perspektiv til det snart 60 år gamle spm. om en Palestinsk stat, at det er "stor skam" at det internasjonale samfunn ikke har vært tilsvarende ivrige/effektive med det..

Er enig med deg her, selv om jeg ikke synes eksempellandene var veldig relevante. Poenget mitt var ikke at de er alene om dette, men at de er nødt til å hevde motvilje mot at nasjoner løsriver seg fra andre land for å motta støtte til sitt eget jerngrep på folkene i Kaukasus. Ingen av de landene du nevner har tilnærmet den samme historien, da kanskje bortsett fra Kina, som er enda jævligere.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Er enig med deg her, selv om jeg ikke synes eksempellandene var veldig relevante.

Må bare rette opp misforståelsen, mine eksempler var ikke "et tilsvar" til det du skriver om Russland, men eksempler på det som ble spurt lengre oppe; "Noen utenom Serbia som er imot Kosovo`s uavhengighet?"

Ellers så er jeg enig med deg at det i så tilefelle hadde vært dårlige eksempler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Nuke and pave.

Nei, det synes jeg ikke. Nå som de erklærer uavhengighet så er det ingen god grunn for ikke å sende kriminelle kosovo-albanere ut av landet. Og face it, de er det mange av. Spesielt her i grenland hvor jeg bor.

Vel, send dem hjem først da, etter det kan vi vel gå for min plan?

Hva med at du slutter å være så rasistisk? kanskje de har lyst å bosette seg i norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Hva med at du slutter å være så rasistisk? kanskje de har lyst å bosette seg i norge.

Tja.

Tja hva? Dere kan ikke bestemme hva utlendinger skal gjøre bare fordi vi er i landet deres.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Vi kan IMHO i det minste forlange at de som kommer fra andre land skal følge loven i dette landet.

Men det er bare min mening da.

Kanskje du bor i en av de dårligste bystrøkene der ingen følger regler, men det er ikke slik overalt vettu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...