Gå til innhold

Kosovo har erklært uavhengighet!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det rapporteres om omfattende valgjuks og muligens omvalg i Kosovo:

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7423246

Det kom vel ikke akkurat som noen bombe mtp. hvor mye korrupsjon Kosovo sliter med :(

Det er vel vanlig for en hver nasjon som ikke har demokratisk tradisjon. Det må eksistere en del demokratiske elementer fra før av hvis overgangen til demokratisk styresett skal gå knirkefritt. Kosovo har aldri vært styrt ved hjelp av demokratiske midler. De har bestandlig vært underlagt et eller annet autoritært system. Dermed er det ikke noe annet å forvente enn det som Glimti har henvist til.

Endret av statsviter
Lenke til kommentar

Det påstås at Kosovos statsminister Hashim Thaci er sjef for en albansk mafiagruppe som styrer våpensmugling, og handel med menneskeorganer og narkotika.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7425600

Interessang artikkel. Om det er santså er det jo urovekkende, men på en annen side så må jo Kosovo ha en levedyktig regjering om landet skal klare seg framover.

Ja, kanskje de kan bygge en økonomi på organhandel?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva vil du egentlig i denne tråden KaarereKanraadi? Du ser ut til å være veldig uenig med Glimti & Co., men du argumenterer jo ikke for dine synspunkt, bare slenger ut noen kommentarer i ny og ne hvor du fordømmer albanere. Kanskje du bare nyter å bli provosert, og at det er en sær form for masochisme det her...?

Jeg har tidligere etterlyst argumenter fra din side, men da ble du hissig, hvilket for min del betyr at du ikke har noen gode argumenter å komme med. Jeg skulle gjerne hørt noen argumenter fra serbisk ståsted, annet enn det sedvanlige "Kosovo is Serbia!", men stort lengre kommer aldri diskusjonene. Jeg begynner å tenke at det for serbernes del handler om at mange ble lurt av ledelsen i landet til å la seg rive med av en nasjonalistisk bølge i kjølvannet av Titos død, og at de som nå roper høyest om albanernes ran er de som febrilsk nekter å innse at valgene de da tok var feil. Resten ser ut til å stilltiende samtykke.

Forøvrig har jeg også særdeles liten tro på at Kosovo kan lykkes som selvstendig stat (men jeg håper selvfølgelig at de skal klare det, både for deres egen del og mtp. stabiliteten til resten av Europa), da særlig fordi jeg ikke klarer å se hva landet skal kunne leve av. Så legne de ikke klarer å stable en økonomi på bena vil arbeidsledighet og medfølgende korrupsjon og kriminalitet fortsette å være en klump om foten til landet. Og så lenge Kosovo sliter med disse tingene vil utenlandske investorer skygge banen. Og hva skulle de investert i...?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...