AzurCloud Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 (endret) Har etter Dark Passion Play plata kom ut i fjor bare blitt mer og mer opptatt av Nightwish sin musikk og låtskriver, Tuomas Holopainens tekster. Ettersom jeg selv er kristen henger jeg meg fort opp i slike ting, men lurer altså på om Tuomas' midt oppi alle eventyrene og sagnene i tekstene har noen form for kristentro. Eksempler fra sanger: The Poet and the Pendulum - "Second robber to the right of Christ. Cut in half infanticide!", "One last perfect verse, is still the same old song. Oh Christ how I hate what I have become!", "Forgive me, I have but to faces. One for the world one for God save me!" Planet Hell - "All these bloodred carpets before me. Behold this fair creation of God!" Wish I Had An Angel - "I wish I had an angel for one moment of love, I wish I had your angel your virgin Mary undone!" og "Greatest thrill, not to kill, but to have the prize of the night. Hypocrite, wannabe friend, 13th disciple who betrayed me for nothing!" Endret 17. februar 2008 av Crimson-Tide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå