Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilnøkler stjålet! tjuvkoble?

Anbefalte innlegg

Hei!

Var som alle normale 20åringer ute på byen igår... var på et utested jeg er godt kjent, kjørte ned parkerte på ansatt parkering la nøkelen i jakkelomma og hang fra meg jakka på kjøkkenet. da kl nærmet seg 4 og jeg skulle hjem oppdaget jeg til min store fortvilelse at jakka var borte!!! problemet er nå:

1. dette var min eneste bilnøkkel. (nei jeg har ikke reserve)

2. jeg må hjem ikveld (er hos pappa som bor et par timer unda der jeg egentlig bor)

3. jeg får selvfølgelig ikke startet bilen uten nøkkel! (bilen er IKKE låst)

er det noen har som har noen glupe tips, bortsett fra det HELT åpenlyse som inkuderer følgende kommentarer:

du skulle latt bilen stå hjemme, du skulle hatt nøkkelen i bukselomma eller, ring rundt og hør om det er noen som vet noe! for det har jeg selvfølgelig gjort (les; i flere timer nå)

er det eventuelt noen som vet hvordan man tjuvkobler en bil? for hvis jeg MÅ så gjør jeg det.... biltype 1992 opel omega a 2.6 automat

VÆR SÅ SNILL OG HJELP!!!

Mhv

Glenn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen har som har noen glupe tips

Still deg i drosjekø... Bilen din har rattlås, og selv om du tjuvkobler den (som er rimelig enkelt på litt eldre biler uten startsperre) så kommer du deg ingen vei før du får av rattlåsen.

Dra til forhandler og få de til å lage en ny nøkkel der. Nei forresten, lag to nye nøkler

Lenke til kommentar

Er nok ikke noen sjangse for at du får kjørt den uten nøkkel. Med mindre du vill ødelegge en god del.

En jeg kjenner mistet nøkklen(den eneste) til bilen sin i vannet på båttur- eneste han kunne få gjort var å dra til Nærmeste BMW forhandler og be dem få bestillt en nøkkel.

Et godt tips til alle egentlig, så sant dere ikke har startsperre, er å gå til en nøkkelsliper- og få lest av koden på nøkklen deres.

Eneste man trenger om alle nøklene skal bli borte da er å gå til en nøkkelbutikk og oppgi koden og de sliper en ny en.

Selv har jeg akkurat slipt en til nøkkel til bilen min( har 2 stk nå) og koden oppbevart på et trygt sted.

Lenke til kommentar
Effectiv du er ikke så effektiv.. Selvom du knekker rattlåsen, er det veldig veldig stor mulighet for at den biten som knekker, kiler seg.

Hvis bilen har rattlås av den typen der en splint presses inn i rattnavet og låser av der vha. alle hakkene som er der (bilde) så er det bare å skru av rattet etter at låsen er knekt og fjerne bitene. Da har man null rattlås. I tillegg kan man ta av bakstykket på tenningslåsen og vri om med f.eks et skrujern.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...