Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er det ulovligste du gjorde som barn?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Jeg drakk meg full da jeg var 13 og kjørte bilen (med lov fra eier) til en av mine brødres venner ut på motorveien.

 

Det er kun ulovlig å selge/gi alkohol til mindreårige. Dessuten var du under kriminell lavalder, men han som ga deg tillatelse til å bruke bilen gjor noe ulovlig. ;)

Lenke til kommentar
Jeg drakk meg full da jeg var 13 og kjørte bilen (med lov fra eier) til en av mine brødres venner ut på motorveien.

 

Det er kun ulovlig å selge/gi alkohol til mindreårige. Dessuten var du under kriminell lavalder, men han som ga deg tillatelse til å bruke bilen gjor noe ulovlig. ;)

Jeg lurte alkoholen ut mammas skap :p

 

Jeg trodde instintivt at det var ulovlig å drikke alkohol mens man er under 18?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nei, det er ulovlig å selge og gi alkohol til mindreårige. Altså, om du går i butikken og kjøper alkohol når du er 17 år og 364 dager gammel er det kasseoperatøren som gjør noe ulovlig om du får kjøpe det. Det samme gjelder forøvrig tobakk og snus. Norges lover er ikke til for å kriminalisere mindreårige ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Masse drit....

 

-stjal noen biler

-innbrudd i noen av dem

-ett par slosskamper

-stjal villt mye

-en del hærverk

-satte fyr på en sånn bod/hus ting.

 

ekke heeelt bra, og blei busta for...omtrent alt det der. :nei:

 

vokst fra all den driten der nå heldigvis ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skøyt biler ned med sånn " erter-gun " hehe! Var jeg og en kompis som lagte en liten kamuflasje plass med et gjerde ( satte bladet osv gjennom gullene så de ikke skulle se oss. ) Holdt på hele dagen lang, gud vi hadde det morsomt. Var i 9-10 års alderen kanskje. Har også stjelt litt snop i dagligvaren, ble aldri tatt. Ellers har jeg egentlgit vært snill gutt.

Lenke til kommentar

Var med når to venninner stjal på H&M. Jeg husker iallefall at jeg var dødsnervøs, og redd for å bli tatt sammen med dem. Det var første, siste og eneste gangen jeg gjorde det/var med.

Har også prøvd/drevet med diverse narkotiske stoffer.

Men det er like ulovlig enten man er 18 eller 30, så.

Lenke til kommentar
Her er noen fantestreker... Noen milde og noen litt grovere.... En del lar jeg være å skrive for det er på kanten...

 

- stjal fra alt og alle siden jeg var 2 år. Før jeg var 5 hadde jeg tatt til sammen over 20 k av min mor.

 

- hver dag etter skolen (barneskolen) gikk jeg og en kompis på butikken og fyllte opp sekkene våre med godteri. solgte dette videre.

 

- sprengte melkeskapet på skolen. Tok selvfølgelig jobben som ordensvakt alvorlig.

 

- hellt bensin på skoleområdet og deretter tent på.

 

- tettet doer, fyllt opp hele do-arealet med dasspapir helt til taket.

 

- satte fyr på penalet og sekken til læreren.

 

- røyket hasj på skoledassen.

 

- brøt oss inn i svømmebassenget på skolen og hadde en liten fest..

 

- brytt meg inn i en lager og stjelt drikkevarer.

 

- hellt råtten melk/druer/erter på lærer.

 

- tagget klasserommet og skoleområdet.

 

- skjøt lærer med softgun i kneet..

 

- stuffet lærerstolen med knappenåler, lim, vann ++

 

- bombardert huse til lærer med dasspapir og div.

 

- sprengt postkasser.

 

- skrevet dødstrusler på et hus og bil med ketsjup. (barneskolen)

 

- kastet egg på forbigående.

(Forkortet innlegget så jeg kunne quote det)

 

hmm... Er sikkert mye mer men kommer ikke på i farten... Mye løgn og manipulasjon som har ført til at jeg har kommet ganske "lett" ut av alt dette...

 

For en drittunge du er/var. Blir rett å slett sjokkert.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mia_*

Hmmm... Må være den gangen jeg ble busta i å naske i butikken da jeg var 11 :innocent: Hehe... Løy på meg en del for å slippe unna trøbbel. Hadde spart opp ca 1000 kr over laaaang tid. Mamma ville jeg skulle sette dem i banken. Jeg sa lommeboka mi var stjålet, presset frem noen krokodilletårer til og med. Gikk deretter og brukte pengene på å kjøpe CDer. :!: Ellers var jeg i mange slosskamper, lekte ring-og-spring, var på epleslang og sånne ting. Men var stort sett en grei unge!

Lenke til kommentar
Hadde spart opp ca 1000 kr over laaaang tid. Mamma ville jeg skulle sette dem i banken.

Heh, rare greier. 1000 kr er jo mye penger når man er så liten, men når man blir større så er det bare lommerusk (en dagslønn :p). Derfor er det jo ikke så mye vits å sette de i banken og ikke merke noe til de seinere. Bedre å ha glede av det man har spart mens man er så liten.

Lenke til kommentar

Jeg var "egentlig" ganske snill som barn. Noe av det "ulovligste" var vel bare å være med på epleslang, men jeg løp ikke inn å stjal, jeg sto vakt utenfor, og bare diltet med dem... Det var deres forslag, så jeg var bare med.... Jeg hadde også en viss samvititighet, jeg hadde aldri lyst å ta noe fra andre. Så hvis jeg var med på slang, så bare diltet jeg etter beskjedent for å si det sånn, fordi jeg ikke vågde å gjøre noe annet. Også ble det alltid til at de andre løp inn å tok epler, mens jeg sto et stykke ifra, og så om noe skjedde, om eierne kom eller noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...